

Hoe Google werkt
Paperback Nederlands 2014 9789400505261Samenvatting
Het is tijd voor een nieuwe managementhandleiding voor de leiders van nu. Vanuit hun jarenlange ervaring in de hightechindustrie hebben Eric Schmidt en Jonathan Rosenberg een praktisch en toegankelijk handboek geschreven voor iedereen die succesvol wil zijn in een wereld die continu verandert. Het boek geeft advies over strategie, bedrijfscultuur, talent, besluitvorming, innovatie, communicatie en het omgaan met verdeeldheid.
De auteurs leggen uit hoe de machtsverhouding tussen consument en bedrijfsleven verschoof door drie grote veranderingen - internet, mobiel en cloud computing - die samenvielen en elkaar versterkten. De bedrijven die floreren creëren superieure producten en trekken een nieuw type veelzijdige werknemers aan, die de auteurs smart creatives noemen. De managementlessen worden toegelicht aan de hand van nooit eerder vertelde anekdotes uit de geschiedenis van Google.
Specificaties
Over Jonathan Rosenberg
Inhoudsopgave
-Introductie – lessen van de voorste rij
-Cultuur – geloof in je eigen slogans
-Strategie – je hebt een verkeerd plan
-Talent – het aannemen van mensen belangrijker bestaat niet
-Besluiten – de ware betekenis van consensus
-Communicatie – zorg dat je een erg goede router bent
-Innovatie – ga terug naar dat oorspronkelijke gevoel
-Conclusie – stel je het onvoorstelbare voor
Dankwoord
Woordenlijst
Register
Over de schrijvers
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan