

Sven Agten woont en werkt sinds 2004 in China.Zijn jarenlange ervaring met het land heeft hem een grote expertise opgeleverd in de praktijk van de Chinese bedrijfswereld.
Meer over Sven AgtenHoe maak ik het in China?
Wonen en werken. Maatschappelijke en culturele trends. Economische kansen en valkuilen.
Paperback Nederlands 2017 9789401441001Samenvatting
China is een markt geworden die geen enkel land of bedrijf nog kan negeren. De tijd dat imitatie de corebusiness van het land uitmaakte, is voorbij. China zet massaal in op innovatie en liet sinds 2009 bijna 40% van de wereldwijde economische groei optekenen. Binnenkort ruilen we de slogan 'Made in China' in voor 'Designed in China'.
Wil je als westerling mee in die evolutie, dan handel je het best snel én doordacht. Hoe maak ik het in China? wil daarbij helpen. Dit boek schetst een genuanceerd beeld van het land en de maatschappelijke, politieke en economische trends, zoals het consumentengedrag van de snelgroeiende middenklasse, de stijgende investeringen in het buitenland en de inzet voor groene energie.
Hoewel die evolutie lijkt op de ontwikkeling die het Westen doormaakt, toont dit boek aan dat China vooral een eigen weg kiest. Wie dit perspectief mist, zal de logica van het land nooit begrijpen. Leer je China beter kennen, dan ontdek je dat de mogelijkheden eindeloos zijn.
Specificaties
Inhoudsopgave
Made in China is niet meer goedkoop
Pragmatisme zit in het Chinese DNA
China is een land van vele gezichten
Stabiliteit is de sleutel tot succes
Studenten willen naar het buitenland
De wereld kan niet meer zonder de Chinese consument
Meer dan 700 miljoen surfen online
De echte innovatie komt uit het Oosten
Beter rijk dan arm en ongelukkig
Qianan, speeltuin van de lokale overheid
De Chinese Dream dijt uit
Nawoord
Referenties
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan