Since 2004, Brian works for CA Technologies, where he is an ITIL practice leader. The company he worked for previously was Pink Elephant, and before that he worked for UK Government as OGC board member. Brian led a large project aimed on creating the first service desk in UK Government.
Meer over de auteursDigital Information Design (DID®) Foundation
Hoger rendement bij business informatiemanagement door beter gebruik van informatie en technologie
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789401807500Samenvatting
Digital Information Design (DID) is een framework voor business informatiemanagement (BIM). En net als de vele andere frameworks is het bedoeld om te helpen bij het beschrijven van vraagstukken en het testen van mogelijke oplossingen. DID is anders dan de andere frameworks en managementmodellen; het is onafhankelijk van ieder ander framework of model en het pretendeert niet om het totale ontwerp van business informatie services te omvatten.
DID legt relaties met andere nuttige en wijdverbreide best practices die specifiek zijn ontwikkeld om toe te passen in specifieke fasen van de ontwikkeling van business informatie services. Zoals tijdens de idee-vorming, conceptontwikkeling, specificatie, ontwerp, test, oplevering, servicemanagement en operatie, of bij het ontwikkelen en beheren van architectuurvraagstukken of bij de implementatie van hardware en software. DID is in eerste instantie bedoeld om te sturen op de kwaliteit van informatie, en om te zorgen dat deze informatie effectief wordt ingezet. Het DID framework is ontwikkeld om te helpen tijdens het ontwerp van business informatie services om te bepalen wat je nodig hebt, en wanneer je het nodig hebt. DID kan ook worden gebruikt als een handleiding bij het bepalen welke delen van andere bestaande frameworks nuttig kunnen zijn. DID is volledig onafhankelijk van andere frameworks (zoals BiSL and BiSL Next, waarvan DID is afgeleid). Je bepaalt zelf wat je wel of niet toepast. DID helpt om die keuze te onderbouwen en om vast te stellen wat de sterke en zwakke punten zijn van je aanpak.
Het DID framework is gebaseerd op de meest gangbare concepten om kernelementen van een ontwerpaanpak te beschrijven (behoefte en waarde, missie en vermogen), de belangrijkste perspectieven op business informatie (business, informatie/data, services en technologie) en de dominante domeinen (governance, strategie, verbetering en operatie). Effectief sturen op deze aspecten draagt bij aan goed functionerende organisaties. DID helpt om precies dat te onderscheiden wat je nodig hebt om te realiseren dat jouw ontwerp van business informatie beantwoordt aan de wensen in jouw organisatie.
DID kan volledig onafhankelijk van andere frameworks worden toegepast en het kan in alle lagen van de organisatie worden ingezet.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Leon-Paul de Rouw
Inhoudsopgave
DEEL 1: HET DIGITAL INFORMATION DESIGN MODEL (DID)
2. MAAK KENNIS MET HET DID-MODEL
3. HET HART VAN HET DID FRAMEWORK: STURINGSCONCEPTEN
4. HET MANAGEMENTDOMEIN GOVERNANCE
5. HET MANAGEMENTDOMEIN STRATEGIE
6. HET MANAGEMENTDOMEIN VERBETERING
7. HET MANAGEMENTDOMEIN OPERATIE
DEEL 2: DID IN DE PRAKTIJK
8. GEBRUIK VAN HET DID-MODEL
9. DID ALS HULPMIDDEL VOOR HET ONTWIKKELEN VAN EEN DIGITALE STRATEGIE
10. BUSINESS SERVICES ONTWIKKELEN, ONDERSTEUND DOOR DID
11. DIRECT OPSTARTEN VAN BIM MET DID (KICK STARTING BIM)
Appendix A: DID Foundation terminologie
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan