Lees verder
Erwin Wijman, door marketing-organisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers 'Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt' en 'De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt'.
Meer over Erwin WijmanWat je rijdt ben je zelf
En hoe automerken je voor hun karretje proberen te spannen
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789461260185Samenvatting
Dus jij denkt dat je je nieuwe auto zelf uitkiest? Dan heb je het mis. Je baan en je buren bepalen wat je rijdt, of dat nou een Prius of een Porsche is.
Natuurlijk weet je heel goed te vertellen waarom je toch die Peugeot kocht. Want een auto wordt emotioneel gekozen en rationeel verdedigd. Je hebt niets te kiezen: je auto, dat ben je zelf.
'Wat je rijdt ben je zelf' is autogids, marketingboek, psychologieboek en verhalenboek ineen. Het bevat geen technische specificaties, verbruikscijfers en andere pk-porno. Dus ook geschikt voor vrouwen!
Inclusief gratis e-book met de autobiecht van 45 bekende en onbekende Nederlanders, onder wie prins Maurits van Oranje, Jan des Bouvrie en Anky van Grunsven. Lees waarom Hans Breukhoven geen sportauto heeft en waarom cabaretier Carolien Borgers liever helemaal geen auto had. Spannende autoverhalen over statusangst, seks en stoelverwarming (vies!).
'Een even nuttige als hilarische blauwdruk van het laatste stukje klassenmaatschappij in de lage landen: de auto.'
Jort Kelder, journalist, columnist en televisiepresentator
'Toont de gouden graal voor elke marketeer'
Marketingexpert Alfred Levi, 3MO, SWOCC, NIMA
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Erwin Wijman
Inhoudsopgave
1. Elk automerk heeft een sterk verhaal
2. Iedere autobezitter voegt een eigen verhaal aan zijn/haar auto toe
3. Niemand is vrij in zijn autokeuze: luister naar Feuerbach (de mens is wat hij rijdt)
4. Een auto is schaamteloos exhibitionisme
5. Waarom criminelen een criminele criminelenauto moeten vermijden
6. Hoe je als automerk aan je imago bouwt en begeerlijk wordt: hoe reclame echt werkt
7. Hoe je als automerk aan je imago bouwt. Twee: alles zit in de modelnaam
8. Hoe je als automerk aan je imago bouwt. Drie: seks, werkt dat?
9. Hoe je als automerk aan je imago bouwt. Vier: benader je vrouwen anders dan mannen?
10. Hoe je als automerk aan je imago bouwt. Vijf: is de elektrische auto begeerlijk te maken met Carice van Houten?
Nawoord: Wat?!?! Een Fiat Multipla?!?!?
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan