Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Iedereen kan innoveren

Stuur op innovatievermogen en niet op innovatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789461262028
Verkooppositie 2923
Direct te downloaden

Samenvatting

Om succesvol te innoveren moet je jezelf blijven en jezelf voortdurend opnieuw uitvinden. Dat lijkt lastig, maar elke organisatie heeft een verborgen reservoir aan innovatievermogen. Ontdek hoe je de natuurlijke nieuwsgierigheid, experimenteerdrift en ambitie uit je mensen kunt halen en inzetten.

Innoveren kun je niet organiseren, innovatievermogen wel. Zo kun je creativiteit niet afdwingen, maar het is wel mogelijk om creatieve mensen te stimuleren om nieuwe ideeën te ontwikkelen en te delen met anderen.

In dit boek kun je lezen hoe je een innoverende organisatie inricht. Iedereen kan innoveren is een verfrissend boek met overtuigende concepten, praktische tips en herkenbare voorbeelden waarmee je de volgende dag direct aan de slag kunt gaan.

Specificaties

ISBN13:9789461262028
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:206
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2016
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (3)

Iedereen kan innoveren
Robert Buisman | 22 juni 2017
In Iedereen kan innoveren beschrijft Bart Stofberg de route om het innovatievermogen van organisaties te vergroten. Een boek met een duidelijk gestructureerde opzet. Alhoewel je met de titel zou kunnen denken dat dit een zelfhulpboek is, is de werkelijkheid anders.Lees verder
Iedereen kan innoveren
Carla Verwijs | 11 januari 2017
Er is genoeg innovatiepotentie in Nederland, maar deze potentie wordt niet voldoende benut. Met die stelling begint Bart Stofberg Iedereen kan innoveren. We moeten ons innoverend vermogen benutten, meer gebruik maken van de nieuwsgierigheid die bij medewerkers aanwezig is en vooral gaan experimenteren.Lees verder
Iedereen kan innoveren - Laat je niet misleiden door Willie Wortel en Lampje
Simon van der Veer | 16 december 2016
Innovatie valt niet te organiseren, het vermogen tot innoveren wel. Je moet jezelf continu opnieuw blijven uitvinden. Dat klinkt je wellicht wat problematisch in de oren, maar elk bedrijf beschikt over een latent potentieel aan innovatievermogen. Dat is de kernboodschap van Bart Stofbergs Iedereen kan innoveren.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
4
1
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Bart Stofberg: ‘Organiseer de creativiteit van je medewerkers’
Peter Spijker 21 december 2016 Ondernemingen moeten innovatiever worden om de concurrentie te evenaren of te overtreffen. Dat is eenvoudiger dan menigeen denkt, want in elke organisatie zit verborgen creatief en innovatief talent.  Toch komt innovatie vaak niet tot ontplooiing. Het blijft een abstract doel en we missen een concrete aanpak. Bart Stofberg wil dit probleem oplossen. In Iedereen kan innoveren benoemt hij de bouwstenen van innovatievermogen en daarmee van innovatie.
preview
Iedereen kan innoveren
Bart Stofberg 21 oktober 2016 We leven in een wereld vol verandering en als we niet continu meeveranderen, gaan we ten onder. We hebben geen keus, iedere organisatie moet innoveren. Niet door nieuwe technologieën uit te vinden, maar door passende toepassingen te bedenken van die nieuwe technologieën, die passen bij de eigen organisatie. Bart Stofberg betoogt en laat zien dat dat eenvoudiger en haalbaarder is dan je denkt. Iedereen kan innoveren. Een preview.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Bart Stofberg

Het adagium van organisatieveranderaar Bart Stofberg is: als je ideeën wilt vermenigvuldigen, moet je ze delen. Daarom helpt hij als senior-adviseur bij Quint ondernemingen om mensen beter te laten samenwerken. Daarnaast geeft Bart presentaties en schrijft hij boeken en blogs over organiseren, veranderen en innoveren.

Andere boeken door Bart Stofberg

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. De wereld verandert...

... dan kun je maar beter (mee)veranderen!
Innoveren is makkelijker dan je denkt
Aangrenzende mogelijkheid

2. De vier pijlers van innovatievermogen

Altijd hetzelfde
Evolutie
Gouden Eeuw
Internet
Vier pijlers van innovatievermogen
De bouwstenen van innovatievermogen
Diversiteit
Ontmoeting
Chemie
Verandering
Innoveren kun je (niet) organiseren

3. Diversiteit

Verscheidenheid
Variatie
Nieuwsgierigheid
Pas op: gebrek aan balans
Broedtijd
Sluimerende ingeving
Rust, reinheid en regelmaat
Idee‘n verzamelen
Pas op: druk
Dwaling
Zwerven
Fouten mogen maken
Toeval
Open kijken
Pas op: doelgerichtheid

4. Ontmoeting

Vloeibare netwerken
Ideeën stromen
Openheid
Viscositeit
Pas op: verkokering
Volume
Verbindingen
Subculturen
Pas op: massa
Platform
Intrinsieke motivatie
Sfeer
Toegankelijkheid
Pas op: agenda

5. Chemie

Blikwisseling
Outside the box
Verbazing
Ideeën stapelen
Pas op: groupthink
Adoptie
Pas op: plagiaat
Experimenteren
Met het doel voor ogen
Van klein naar groot
Pas op: planning

6. Verandering

Bedreigingen erkennen
Grote veranderingen
Natuurlijke selectie
Verandernoodzaak
Pas op: kosten besparen
Kansen benutten
De technology push
De information push
De social push
Pas op: hypehoppen

7. Biotopen

Innoveren kun je niet organiseren
Doelgerichte innovatie bestaat niet
Wyberen
Innovatievermogen kun je wel organiseren
Richting
Waar zijn we van?
Principes
Biotoopsturing
Het innovatieportfolio
Pas op: bemoeienis
De community
Leiderschap
Incrowd en outcrowd
Bezieling
Pas op: laisser faire

8. Verandercultuur

Marktdenken
Nieuwe kwaliteit
Nieuwe klanten
Pas op: Oud gelijk
Organisatiedenken
Klein beginnen
Nieuw denken
Enthousiaste vernieuwers
Pas op: Oud gelijk
Wat je zeker niet moet doen

Kat en wasmachine

Samen vatten

Dankwoord

Bibliografie

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Iedereen kan innoveren