Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Invloed voor Ondernemingsraden

Paperback Nederlands 2013 9789462151826
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Mensen beïnvloeden elkaar continu. Je laat altijd bij de ander een indruk achter, positief of negatief, indrukwekkend of vaag. Je kan ook stellen: je kan elkaar niet niet beïnvloeden. Als dat het geval is en je bent als OR gekozen door je achterban om invloed uit te oefenen op beleid, dan ontkom je er niet aan om op een bewuste manier met invloed om te gaan en de indruk die je telkens als OR achterlaat actief te regisseren.

Dit boek behandelt een aantal praktische mogelijkheden die je als OR hebt om met invloed te werken met als doel de kans op invloed te doen toenemen.

Specificaties

ISBN13:9789462151826
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:67
Uitgever:Vakmedianet
Druk:1
Verschijningsdatum:6-12-2013

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Harry Hartmann

Harry Hartmann is senior trainer en adviseur bij het CAOP. Hij traint sinds 2000 ondernemingsraden op het gebied van vraagtechnieken, teameffectiviteit en het verkrijgen van invloed op de overlegvergadering. Hij gelooft dat medezeggenschap pas echt werkt als een or zich invloedrijk opstelt in een organisatie. Invloed binnen de organisatie is niet iets dat je automatisch verkrijgt zodra je als or bent geïnstalleerd, maar is iets waar je bewust voor moet kiezen en vervolgens naar moet handelen. Hij studeerde psychologie aan de Universiteit van Leiden en publiceert regelmatig in het tijdschrift OR Informatie, de reeks OR in bedrijf thema en de reeks OR Praktijk van Vakmedianet.

Andere boeken door Harry Hartmann

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Kansen voor invloedrijke communicatie
2. Een invloedrijke houding
3. Invloedrijke vaardigheden
4. Invloed door een goede PR
5. Onbewuste invloed
6. Invloed op jezelf
7. Onderzoek naar invloed van medezeggenschap
8. Invloed in de praktijk
9. Invloed op de pers
10. Braintobben
11. Tot slot: invloed heeft een bijsluiter

Gebruikte literatuur
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Invloed voor Ondernemingsraden