Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Beyond MBA

Bewust leiderschap brengt balans tussen purpose en profit

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014
Verkooppositie 2676140 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Het MBA-denken heeft zijn beste tijd gehad. Succesvolle bedrijven van de toekomst doen het anders. 'Beyond MBA' helpt leiders van nu de bedrijven van de toekomst te creëren. Dit vraagt om een betere balans tussen purpose en profit, een hoger bewustzijn en het toepassen van praktische leiderschapsprincipes die helpen om het beste in mensen naar boven te halen. Centrale thema’s daarbij zijn omgaan met energie, het vermogen om los te laten, en winst als uitkomst in plaats van als doel.

Verwacht geen driestappenmethode, maar een boek dat aanzet tot denken en reflectie en een appel doet op de bijdrage die u als leider wilt leveren aan een betere wereld. In dit boek deelt de auteur zijn ervaringen, inzichten, ideeën en deelt hij zijn eigen fouten en successen in de zoektocht wat Beyond MBA precies betekent en inhoudt en waar het toe kan leiden: gelukkige medewerkers, hogere productiviteit, enthousiaste klanten en een betere wereld.

Specificaties

ISBN13:9789462201132
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:184
Druk:1
Verschijningsdatum:25-9-2014

Expertrecensies (2)

Robert Buisman | 14 oktober 2015
Mijn eerste indruk bij ‘Beyond MBA’ van Huib Broekhuis was er een van ‘het zoveelste MBA-achtige managementboek’. Op dat soort boeken ben ik inmiddels uitgekeken en - ik denk - velen met mij. Hoe verrassend was het, al na tien pagina’s, te merken dat dit werk van een heel ander soort is.Lees verder
Louis Thörig | 13 oktober 2015
Huib Broekhuis’ boek Beyond MBA wil een bijdrage leveren om bedrijven van de toekomst te creëren door leiderschapsprincipes op een hele andere wijze in te vullen. De uitdaging is om als bedrijf een juiste balans te vinden tussen purpose (een hoger doel nastreven met diensten en producten die iets toevoegen aan de wereld zoals armoedebestrijding, duurzaamheid) en profit en niet alleen te focussen op harde kritische succesfactoren zoals kortetermijnwinst, cash flow en return on investment.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
15 stemmen
12
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Huib Broekhuis: ‘Groei? Een boom groeit ook niet oneindig’
Ronald Buitenhuis 10 februari 2015 Louter een focus op winst, leidt uiteindelijk tot verlies. Dat is de boodschap die Huib Broekhuis zal verkondigen op 23 april tijdens het seminar Anders organiseren. De auteur van het boek Beyond MBA is van mening dat veel bedrijven hun "ziel" hebben verloren. En dat krimp heel gezond kan zijn.
interview
Huib Broekhuis: ‘Focus op winst leidt tot verlies’
Ronald Buitenhuis 5 november 2014 Oud Post-topman Peter Bakker stelde ooit: ‘de wereld gaat naar de klote en de enigen die er iets aan kunnen doen zijn bedrijven en organisaties’. Zo opent ook het nieuwe boek van Huib Broekhuis: Beyond MBA. ‘Groei? Waarom altijd groei? Een boom groeit ook niet oneindig. We zijn de principes van de natuur ernstig gaan negeren.’
Alle interviews en artikelen (2)

Over Huib Broekhuis

Huib Broekhuis is directeur/eigenaar van VDS Training Consultants. Hij kent de hobbels die je tegenkomt in de zoektocht naar een op purpose gericht leven en het transitieproces richting een purpose gedreven organisatie. Hij weet dat zo’n proces gaat met vallen en opstaan, maar gelooft heilig in het resultaat. Hij is daarnaast oprichter van Go Beyond MBA, een beweging waarbij inmiddels meer dan 1000 leiders zijn aangesloten. Tevens is hij medeoprichter van de Change Club, een coöperatie van ondernemers die tijd, ervaring, netwerk en geld steken in wereld verbeterende initiatieven en bedrijven.

Andere boeken door Huib Broekhuis

Inhoudsopgave

Reflectie

Deel 1: de context
1. Hard en zacht

2. Het probleem: de focus op winst leidt tot verlies

3. Wat de feiten zeggen
3.1 Wat er leeft onder medewerkers
3.2 En klanten dan?
3.3 De omgeving
3.4 Investeerders
3.5 Conclusie

4. Hoe managers denken...
4.1 Het MBA-denken
4.2 Oplossingen die het MBA-denken (niet) brengt
4.3 Conclusie

5. Drijvende krachten achter de noodzaak tot verandering
5.1 Het mondiale bewustzijn is toegenomen
5.2 Mensen willen zinvol werk
5.3 Generatie Y
5.4 Demografi sche ontwikkelingen
5.5 De diensteneconomie vraagt om echte mensen
5.6 Radicale transparantie als gevolg van het internet en social media
5.7 Het Nieuwe Werken
5.8 Zorg voor de aarde
5.9 Overbevolking dreigt
5.10 Conclusie

Deel 2: bewustwording
6. Wat is bewustwording?

7. De mens als holistisch wezen

8. Mentale bewustwording
8.1 De logische niveaus als denkkader
8.2 Authenticiteit
8.3 Waarden
8.4 Ego
8.5 Normen en overtuigingen
8.6 Vaardigheden en gedrag: je talenten
8.7 De omgeving en de resultaten die je daarin boekt
8.8 In welke mate ben jij in sync?

9. Emotionele bewustwording
9.1 Emoties nemen je over
9.2 Emoties wijzen de weg
9.3 Emoties omarmen

10. Fysieke bewustwording

11. Spirituele bewustwording
11.1 Waar praten we eigenlijk over?
11.2 Wat is spiritualiteit dan eigenlijk?
11.3 Spiritualiteit in een notendop
11.4 Alles is energie
11.5 Alles is met alles verbonden
11.6 Wat je aandacht geeft groeit
11.7 Zo binnen, zo buiten
11.8 Actie is reactie
11.9 Loslaten doet groeien
12 De relatie tussen bewustwording en de probleemstelling van dit boek
13. Samenvatting over bewustwording

Deel 3: beyond mba
14. Engaged people. Great companies. Better world.

15. Van hoofd naar hart
15.1 Beyond yourself: blijf jezelf ont-wikkelen
15.2 Beyond denken: luisteren naar de ziel
15.3 Beyond profi t: purpose als nieuwe defi nitie van succes
15.4 Beyond SWOT en analyse: van binnen naar buiten
15.5 Beyond verkoop en marketing: doen wat goed is voor klanten (en anderen)

16. Van controle naar vertrouwen
16.1 Beyond werk: purpose leidt tot zingeving
16.2 Beyond performance: waarden bepalen de norm
16.3 Beyond controle en sturing: gras groeit niet harder door eraan te trekken
16.4 Beyond management: bewust leiderschap
16.5 Beyond hiërarchie: zie de hark als een netwerk

17. Van KPI’s naar energie
17.1 Beyond stress en angst: energie is de nieuwe asset
17.2 Beyond functieprofi elen: rondjes worden geen vierkantjes
17.3 Beyond de werk-privébalans: mensen zijn mensen
17.4 Beyond medewerkers: iedereen een leider
17.5 Beyond cijfers en KPI’s: leer spreken in taal I en taal II

18. Beyond MBA: balans tussen purpose en profit

Dankbetuiging
Literatuur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Beyond MBA