Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen

Redesigning Psychology

In search of the DNA of behavior

Paperback Engels 2014 9789462360532
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

This book presents an unconventional, innovative approach to psychology. It is addressed to academic researchers, psychologists in the various practical domains, and policymakers with a deep interest in the understanding of behavior.

The book recognizes the achievements of psychology as an academic and applied field, but is also highly critical of how it has developed over recent decades and is still developing today. After discussing nine limitations of the discipline, the author concludes that the very combination of these limitations implies a grim outlook for the future.

For that reason he calls for a timely reconsideration of the discipline's basic assumptions and conventions: redesigning psychology. In attempting to do so, the author starts from scratch. He proposes the Triad model, a model that transforms the MOA (motivation, opportunity and ability) framework into an elaborate, systematic behavior theory. This new theory not only focuses on the key behavior determinants, but also considers their intriguing relationships and dynamics over time.

This alternative approach reinterprets existing psychological insights, generates its own new insights, critically discusses the overall validity of behavior research and questions the general effectiveness of behavior oriented policy programs. As well as presenting theoretical arguments, the book refers to practical experience with the model and cites numerous examples.

Specificaties

ISBN13:9789462360532
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Druk:1
Verschijningsdatum:28-1-2014
Hoofdrubriek:Psychologie

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Theo Poiesz

Theo Poiesz is verbonden aan Tias, de businessschool van de universiteiten van Tilburg en Eindhoven. In zijn loopbaan heeft hij vier leerstoelen bekleed: Psychologie van de Reclame, Marketing/Consumentengedrag, Healthcare Management/Marketing en Economische Psychologie. De laatste stoel bekleedt hij sinds 1992. De zorg-leerstoel is gedurende tien jaar gefinancierd door ActiZ. Daarnaast is hij wetenschappelijk directeur van BrabantAdvies, een multidisciplinaire adviesraad voor de Provincie Brabant. Gedurende negen jaar was hij voorzitter van de Raad van Toezicht van een grote ggz-instelling. Theo heeft een grote belangstelling voor het koppelen van theorie en praktijk en voor overeenkomsten en verschillen tussen diverse sectoren, zowel binnen als buiten de zorg, en voor de verbinding tussen profit en non-profit. Hij schrijft (boeken en artikelen), doceert en adviseert over gedrag, gedragsverandering en strategische besluitvorming. Zijn motto is dat wetenschap tot doel heeft complexe zaken eenvoudig te maken, niet andersom.

Andere boeken door Theo Poiesz

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Redesigning Psychology