Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Aanspreken? Gewoon doen!

Hoe je nou écht een aanspreekcultuur creëert

Audio-download Mp3 Nederlands 2019
1
Voormalig #1Totaal 2 dagen
Verkooppositie 19282 dagen als #1
Direct te downloaden

Samenvatting

We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze zakelijke doelen te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in dit boek op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dit komt, met veel praktijkvoorbeelden.

Goed aanspreken is veel lastiger dan we altijd dachten. Nog een workshop ‘feedback geven’ heeft geen enkele zin. Het zit niet in wat we doen, het zit in hoe we er over denken. Aanspreken gaat niet alleen over kritiek geven, maar ook over kleur bekennen. Het gaat over tolerantie én grenzen stellen, over aanspreken én aanspreekbaar zijn.

In dit boek vind je direct toepasbare oplossingen voor leiders van organisaties, voor aansprekers en voor aangesprokenen. Als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op.

Specificaties

ISBN13:9789462551336
Trefwoorden:feedback, aanspreken
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-download
Beveiliging:none
Bestandsformaat:mp3
Uitgever:Bookora
Druk:1
Verschijningsdatum:19-7-2019

Expertrecensies (3)

Duidelijke regels als voorwaarde voor een open bedrijfscultuur
Bert Peene | 24 mei 2019
Een open cultuur is een belangrijke voorwaarde voor toekomstbestendigheid. Die les valt uit heel wat boeken te leren, terwijl ook seminars en serieuze opleidingen volop aandacht besteden aan de vraag hoe je een open en veilige organisatiecultuur creëert.Lees verder
Aanspreken? Gewoon doen! - 'Niet over 1 nacht ijs'
Nico Jong | 22 december 2017
‘Als er iets is dat je niet zint, maak het dan bespreekbaar!’ Makkelijk gezegd, maar in de praktijk doen we het bijna niet. Iedereen herkent het, zeker de mensen die in een piramidale top-down gestuurde organisatie werken. Gytha Heins deed uitgebreid onderzoek naar het fenomeen aanspreken en schreef er een boek over.Lees verder
Wég met de feedbackregels!
Bert Peene | 29 november 2017
Iemand ergens op aanspreken. Het lijkt zo normaal maar is dat niet. Maar zo vreemd is dat volgens Gytha Heins niet. In haar zojuist verschenen boek Aanspreken? Gewoon doen! legt zij uit dat het tegennatuurlijk is elkaar kritisch aan te spreken op het niet nakomen van afspraken of ander ongewenst gedrag.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.3 van de 5
12 stemmen
8
2
0
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

column
Gytha Heins - Schrijf eens een boek! Welke waarheid wil jij delen?
Gytha Heins 20 november 2018 Bird by bird - some instructions on Writing and Life heette het boek dat mij over de streep trok. In de inleiding leerde ik wat een opluchting het voor de schrijfster was een boek te lezen waarin iemand anders in staat bleek haar gevoelens te verwoorden toen ze dat zelf (nog) niet kon.
interview
Gytha Heins: ‘Mensen aanspreken is volstrekt tegennatuurlijk’
Bert Peene 8 maart 2018 Een aanspreekcultuur is goed voor de productiviteit van een organisatie. De omzet gaat omhoog, verzuimcijfers omlaag. Logisch dus dat zo’n beetje iedere manager niets liever wil dan ervoor te zorgen dat aanspreken normaal is. En toch gebeurt dat veel te weinig. In haar boek Aanspreken! Gewoon doen! (‘Hoe je nou écht een aanspreekcultuur creëert’) legt Gytha Heins uit hoe die merkwaardige contradictie te verklaren is én hoe je daadwerkelijk voor een aanspreekcultuur kunt zorgen.
preview
Aanspreken? Gewoon doen! - Hoe je nou écht een aanspreekcultuur creëert
Gytha Heins 24 november 2017 Wil jij ook dat jouw collega’s hun afspraken nakomen, dat iedereen actief meedoet aan de vergadering (en dus niet op zijn mobiel de mail gaat zitten lezen), dat er direct gecommuniceerd wordt (dus geen geroddel) en dat iedereen eerlijk zegt wat hij vindt en doet wat-ie zegt?
Alle interviews en artikelen (3)

Over Gytha Heins

Gytha Heins helpt managers en managementteams op een effectievere en efficiëntere manier hun doelstellingen te realiseren. Daarbij wordt gewerkt aan zowel de ‘harde’ als de ‘zachte’ zaken. Ze deed drie jaar onderzoek naar aanspreekgedrag en schreef daarover het praktische boek Aanspreken? Gewoon doen!.

Andere boeken door Gytha Heins

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Aanspreken? Gewoon doen!