Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
,

Goede nacht

Lekker slapen & beter presteren bij onregelmatige werktijden

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 9789462722774
Verkooppositie 3556
Direct te downloaden

Samenvatting

16% van de Nederlandse beroepsbevolking is ’s nachts wakker en aan het werk. Omdat de zorg nooit stopt, omdat er werk is aan de weg of omdat de bestelling van vandaag morgen in huis moet zijn. 4 miljoen mensen werken inmiddels buiten de zogenoemde kantoortijden. Werken in ploegen, in de nacht of op onregelmatige tijden, heeft echter grote gevolgen voor onze slaap én onze gezondheid. Uit onderzoek is gebleken dat een slechte slaapkwaliteit leidt tot ernstige gezondheidsproblemen, mindere prestaties op het werk en arbeidsverzuim.

Irma Leijten en Aline Kruit schreven daarom het eerste Nederlandstalige boek over onregelmatig werken en de invloed daarvan op slapen. Met behulp van de nieuwste wetenschappelijke inzichten en uiteenlopende ervaringsverhalen, geven zij adviezen over hoe je gezond onregelmatig kunt werken. Hoe kun je, met behoud van de voordelen, de nadelen zo klein mogelijk maken?

'Goede nacht' is geschreven VOOR JOU, omdat je op wisselende werktijden werkt, zodat je:
- begrijpt hoe groot de impact van slaaptekort is op je gezondheid, humeur en prestaties;
- je bewust bent van wat er gebeurt in je slaap, hoe je bioritme werkt en waarom onregelmatige werktijden lastig zijn;
- weet wat je kunt doen om toch goed te slapen, gezond te blijven, lekker te werken en te genieten
van je vrije tijd.

Goede nacht is geschreven VOOR JE ORGANISATIE, die niet om onregelmatige werktijden heen kan, zodat je:
- je realiseert wat slaaptekort je organisatie kost;
- weet wat het oplevert als je investeert in voldoende rust en slaap voor je medewerkers;
- effectieve maatregelen kunt nemen voor veiliger werken, betere werkprestaties en duurzaam inzetbare tevreden medewerkers.

Goede nacht is er om de verpleger, magazijnmedewerker, luchtverkeersleider, politieagent, chauffeur, machinist, manager, én de time-zone-travellende topsporter te helpen de negatieve gevolgen van hun werktijden te minimaliseren. Want iedereen wil toch lekker kunnen werken én slapen?

Specificaties

ISBN13:9789462722774
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:26-11-2020

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Irma Leijten

Irma Leijten werkt al jaren als trainer en coach in het bedrijfsleven. Haar expertise ligt op het faciliteren van gedragsverandering door Acceptance and Commitment Therapy (ACT) met als doel een energiek en uitgeslapen werkleven, ook bij onregelmatige werktijden. Ze heeft behalve het boek 'Eerste hulp bij beter slapen' ook de online-training Beter Slapen gemaakt in samenwerking met Psychologie Magazine.

Andere boeken door Irma Leijten

Over Aline Kruit

Aline Kruit is een ondernemer die als arts werkt in de geestelijke gezondheidszorg en professionals opleidt tot ACT-therapeut. Ze is expert op het gebied van de gedragstherapeutische behandeling van slaapproblemen met ACT en heeft twee boeken over dit onderwerp op haar naam staan. 'Slapen is niets doen' en 'Eerste hulp bij beter slapen', de laatste samen met Irma Leijten.

Andere boeken door Aline Kruit

Inhoudsopgave

DEEL I Waarom ritme belangrijk is voor mensen
1. De mens heeft een ritme dankzij de biologische klok
2. Nachtdiensten en onregelmatige werktijden zijn ritme-killers
3. Het bioritme verstoren, dat kan niet zonder gevolgen

DEEL II Vind regelmaat binnen de onregelmatigheid
4. Van onregelmatig werk kun je slaapproblemen krijgen
5. Van problemen naar oplossingen
6. Gezond werken met wisselende werktijden
7. Concrete veranderingen aanbrengen

DEEL III Help je organisatie duurzaam presteren
8. Waarom investeren in je mensen loont
9. Meten is weten wat er beter kan
10. Balanceren met werktijden
11. Passende werkomstandigheden
12. Stimuleer een gezonde leefstijl

DEEL IV Samenvatting en zelfscreening
13. Slapen & presteren bij onregelmatige werktijden
Bonus 1. De jetlag, hoe kom je er doorheen?
Bonus 2. Zomer- en wintertijd, zullen we ermee stoppen?

Bijlage: De Arbeidstijdenwet

Dankwoord
Literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Goede nacht