Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De kracht van platformen

Nieuwe strategieën voor innoveren in een digitaliserende wereld

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789462760264
Verkooppositie 2975
Direct te downloaden

Samenvatting

Toonaangevende bedrijven als Apple, Google, Facebook, Airbnb en Uber zetten bestaande markten op hun kop door een nieuwe manier van innoveren. Door middel van platformen kunnen ze snel en gemakkelijk nieuwe markten betreden, producten en diensten integreren, andere partijen laten mee innoveren en gebruikers bij innovaties betrekken. Succesvolle platformen worden alsmaar sterker en lijken al snel onverslaanbaar.

Steeds meer bedrijfstakken en maatschappelijke domeinen gaan te maken krijgen met platformen door de toenemende digitalisering en nieuwe technieken als 3D-printing, Big Data, energiegrids, sensoren en DNA-technologie. Hoe kunnen Nederlandse bedrijven en overheden hun kansen grijpen en ervoor zorgen dat ze niet worden overvleugeld door onverwachte concurrenten?

In 'De kracht van platformen' geven futuroloog Maurits Kreijveld en zijn medeauteurs nieuwe, spannende inzichten in de strategieën van succesvolle bedrijven. Daarbij worden sectoren bekeken zoals de telecom, de zorg, de maakindustrie, de logistiek, de landbouw en de banken. U leert hoe u zelf een goede platformaanbieder wordt en kunt profiteren van de platformen van anderen.

Het eerste Nederlandse boek over innovatieplatformen!

Specificaties

ISBN13:9789462760264
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:250
Druk:1
Verschijningsdatum:9-10-2014

Expertrecensies (3)

Nanon Soeters | 30 juni 2015
‘De kracht van platformen’ van Maurits Kraaijeveld gaat over nieuwe strategieën om te werken met platformorganisaties. Het spreekt vanzelf dat innovatie en digitalisering hierbij steeds terugkerende begrippen zijn. De uitgever, het Rathenau-instituut, brengt hiermee voor het eerst ook de economische gevolgen in kaart van de wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen die zij normaal gesproken volgen en bespreekbaar maken in het politieke debat.Lees verder
Sjors van Leeuwen | 2 juni 2015
Het draait tegenwoordig om innoveren, concurreren, samenwerken en co-creatie. Toonaangevende bedrijven als Apple, Google, Facebook en Airbnb doen dit succesvol door de inzet van ‘platformen’. Dat is de boodschap van futuroloog Maurits Kreijveld in het boek ‘De kracht van platformen’.Lees verder
Robert Buisman | 28 januari 2015
‘De kracht van platformen’ van Maurits Kreijveld e.a. gaat in op de veranderende wereld en digitale platformen daarbinnen. Een boek met een hoge actualiteitswaarde, temeer omdat ingegaan wordt op het succes van bedrijven als AirBnB, Apple, Google en Uber die op het zakelijk toneel nieuwe spelregels schrijven.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
4
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
3 Genomineerden Ooa Boek van het Jaar 2014
Justin van Lopik 30 april 2015 Drie boeken maken kans op de titel Ooa Boek van het Jaar 2014, zo heeft de Orde van organisatiekundigen en –adviseurs (Ooa) bekendgemaakt. De jury koos Cliché & Organisatie van Luc Peters, De kracht van platformen van Maurits Kreijveld en Onderweg - Pragmatisch veranderen in robuuste organisaties van Leike van Oss en Jaap van ’t Hek uit een longlist van 10 titels.
nieuws
Nominaties Ooa boek van het jaar bekend
Pierre Pieterse 25 maart 2015 De Ooa- jury van het heeft tien boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor een nominatie ‘Boek van het Jaar 2014’ (zeg maar de longlist). Medio april wordt bekend gemaakt welke drie boeken worden genomineerd (zeg maar de shortlist). Het uiteindelijke ‘Ooa Boek van het Jaar 2014’ wordt bekend gemaakt tijdens het tweede Boek & Festival op 19 mei 2015.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Maurits Kreijveld

Maurits Kreijveld is als futuroloog gefascineerd door nieuwe technologische ontwikkelingen en hun impact op bedrijven, overheden, politiek en samenleving. Zijn hoofdonderwerpen zijn: innovatie, sociale media, nieuwe technologie en cocreatie. Hij is auteur van 'Samen Slimmer' (2012) over de maatschappelijke implicaties van de "wisdom of crowds" en 'Veel gekwetter, weinig wol' (2011) over het gebruik van sociale media door overheden, politici en burgers. Maurits was als senior onderzoeker bij het Rathenau Instituut projectleider van het project ‘Platformen voor Innovatie’ en hoofdredacteur en auteur van 'De kracht van platformen'.

Andere boeken door Maurits Kreijveld

Inhoudsopgave

1. Inleiding: Samen sneller innoveren?
2. Appstores: The winner takes it all?
3. Sensoren: Dataplatformen in de zorg
4. 3D-Printen: Platformen in de maak
5. Crowdfunding: Meer dan geld
6. Aardappelveredeling: Oude eigenheimers in de puree?
7. Conclusies: Kracht benutten en macht beteugelen

Intermezzo’s:
-Slimme energiemeter?
-Logistiek is topsport
-Journalistieke platformen: wie profiteert?

Referenties
Over de auteurs
Dankwoord

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kracht van platformen