Lees verder
Joris Merks-Benjaminsen is een prijswinnend auteur. Hij had een leidende rol bij Googles initiatieven op het gebied van Diversity, Equity & Inclusion en was een van de hoogst scorende managers in de historie van het bedrijf. Tegenwoordig geeft hij trainingen voor managers en leiders over het bouwen van teams en organisaties met de juiste balans tussen menselijkheid en prestatiedruk.
Meer over Joris Merks-BenjaminsenDigitale denkers aan het werk
Wat de internetgeneratie moet weten om te overleven en floreren in elke organisatie
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789462761346Samenvatting
Digitale denkers aan het werk is een boek voor jonge professionals van generatie Y, grofweg geboren tussen 1980 en 2000. Deze ‘millennials’ hebben andere werkwijzen dan vorige generaties, zijn wars van kantoorpolitieke spelletjes en kennen geen wereld zonder internet. Joris Merks-Benjaminsen toont hoe zij hun kennis en mentaliteit kunnen inzetten voor de organisaties waar zij werken, maar ook voor hun persoonlijke doelen en idealen. Daarnaast legt het boek uit hoe millennials hun eigen rol binnen het bedrijf kunnen vormgeven, hun persoonlijke groei kunnen stimuleren en hoe ze constructief kunnen samenwerken met de mensen om hen heen, zodat ze waardevol werk kunnen verrichten met grote (financiële en intrinsieke) voldoening.
Dit boek is ook voor alle managers, leidinggevenden en CEO’s die millennials in dienst hebben en willen houden. De jonge professionals van generatie Y hebben unieke vaardigheden waar organisaties nog te weinig gebruik van weten te maken. Digitale denkers aan het werk laat zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd.
"Digitale denkers op de werkvloer wordt gepresenteerd als een boek voor ‘millennials’, maar het zit vol met regels, slogans, tabellen en andere catchy manieren om de kennis over te brengen die ook voor niet-millennials interessant is. We leren Google-termen als ‘moonshots’ en ‘focustrechter’, en krijgen een eindverklaring: 'Iedereen kan schitteren'." – Nicholas Lemann, The New Yorker
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Joris Merks-Benjaminsen
Inhoudsopgave
Deel I: Uitdagingen en kansen
1. Tien redenen waarom het bedrijven niet lukt om jong talent aan zich te binden
2. CEO’s willen jouw power
3. Het superhelddilemma
Deel II: Maak een vliegende start
4. Wees een met je bedrijf
5. Keuzes in een wereld van eindeloze mogelijkheden
6. Hoe en waarom jij nooit een sollicitatiegesprek zal verknallen
7 . De 1000-pk-groeimotor
Deel III: Ontwerp je carrièrestappen
8. De maak-je-baan-formule
9. Hoe mooi en riskant het is om van baan te switchen
10. Blijven of weggaan? Vijf waarschuwingssignalen
11. Salaris: hoe je krijgt wat je verdient
Deel IV: Ontwikkel je tot een volwassen en gewaardeerd individu
12. Zorg ervoor dat je mening wordt gewaardeerd
13. Tien persoonlijkheidstypen: omgaan met collega’s
14. De beste overwinningen
15. Vind het evenwicht tussen macht en verantwoordelijkheid
Deel V: Houd je ambities en werkplezier vast
16. Mik op de maan
17. Naïviteit: de bron van fundamentele innovatie
18. Jij bent de innovatiemotor die altijd aan staat
19. Fijne reis, en bepaal zelf hoe sterk jouw ster gaat schitteren
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan