Boekhouden in balans 2 Eenmanszaak Werkboek
Paperback NL 2015 9789462870024Samenvatting
Dit werkboek sluit aan bij de laatste 12 hoofdstukken van het theorieboek van Boekhouden in Balans – Eenmanszaak (9789462870000). Voor de overige hoofdstukken is Boekhouden in
Balans – Eenmanszaak – Werkboek 1 (9789462870017) verkrijgbaar. Het zeer uitgebreide antwoordenboek (9789462870062) sluit aan op beide werkboeken. Dit antwoordenboek maakt Boekhouden in Balans – Eenmanszaak ook erg geschikt voor zelfstudie. De boeken zijn ook digitaal verkrijgbaar en de bijbehorende website is
www.boekhoudeninbalans.nl.
Iedere onderneming heeft de verplichting om een boekhouding bij te houden. Deze moet voldoen aan een aantal wettelijke eisen en inspelen op de informatiebehoeften van een
onderneming. Hierdoor is de boekhouding van elke onderneming uniek: afgestemd op de behoeften van die bepaalde onderneming. En als die bepaalde onderneming verandert of groeit, moet ook de boekhouding veranderen om te blijven voldoen aan de veranderde
informatie behoeften. Een boekhouding is dan ook niet star, maar flexibel en dynamisch.
De meest gekozen rechtsvorm in Nederland is de eenmanszaak. De boekhouding van elke eenmanszaak heeft bepaalde kenmerken die onderling vergelijkbaar zijn. Ook de administratieve organisatie van de eenmanszaak, vooral van de eenmanszaak met personeel, komt in een aantal aspecten overeen. Het wettelijk kader voor de eenmanszaak is overwegend
identiek.
Een boek schrijven voor elke individuele onderneming is onmogelijk, maar voor een groep ondernemingen met vergelijkbare kenmerken kan dit wel. Boekhouden in Balans – Eenmanszaak
is, zoals de naam al aangeeft, gericht op de boekhouding van de eenmanszaak. Daarbij gaan we vooral uit van de handelsonderneming.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan