

The silver ones
Do's & don'ts voor 50+ marketing
Paperback Nederlands 2018 9789463371216Samenvatting
Vijftigers en zestigers eisen vandaag een bijzondere plaats op in de marketing. Ze vormen een niet te verwaarlozen groep consumenten waartoe één op vier Belgen en Nederlanders behoort.
Ze zijn de eerste generatie die opgroeide met popcultuur en een tv. De helft van hen nog aan de slag, de rest genietend van la vida señora. Ze voelen zich als dertigers met extra jaren ervaring op de teller. Ondanks een rug of knie die af en toe protesteert en een bloeddruk aan de hoge kant, staat hun geluksbarometer op mooi weer. De kinderen het huis uit, de hypotheek afbetaald en aan het einde van de maand nog wat centen op de rekening. Het was ooit anders. Arm leven om rijk te sterven geldt niet langer voor deze generatie vijftigers en zestigers.
Hoewel de maatschappelijke impact van de vergrijzing onmiskenbaar is, biedt diezelfde vergrijzing de economie ook een heleboel kansen.
Dit boek brengt het verhaal van de nieuwe vijftiger en zestiger, en bij uitbreiding zelfs zeventiger, met de levensstijl, het consumentengedrag, de noden en verwachtingen die deze nieuwe levensfase met zich meebrengt. Onmisbaar voor wie de babyboomer en de eerste generatie X'er wil bereiken met zijn marketing- en communicatieconcepten.
Specificaties
Inhoudsopgave
1. Inleiding niemand wil oud zijn
2. Vergrijzen in cijfers
3. Introductie van de silver one
Deel 2: hongerige consument, kansen voor de markt
1. Inleiding
2. Flat age society
3. De silver one consument
4. Influencer marketing
5. Verbinden in community’s
6. Brugfiguren naar kinderen en grootouders
Bronnen
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan