Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The silver ones

Do's & don'ts voor 50+ marketing

Paperback Nederlands 2018 9789463371216
Verkooppositie 5351
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Vijftigers en zestigers eisen vandaag een bijzondere plaats op in de marketing. Ze vormen een niet te verwaarlozen groep consumenten waartoe één op vier Belgen en Nederlanders behoort.

Ze zijn de eerste generatie die opgroeide met popcultuur en een tv. De helft van hen nog aan de slag, de rest genietend van la vida señora. Ze voelen zich als dertigers met extra jaren ervaring op de teller. Ondanks een rug of knie die af en toe protesteert en een bloeddruk aan de hoge kant, staat hun geluksbarometer op mooi weer. De kinderen het huis uit, de hypotheek afbetaald en aan het einde van de maand nog wat centen op de rekening. Het was ooit anders. Arm leven om rijk te sterven geldt niet langer voor deze generatie vijftigers en zestigers.

Hoewel de maatschappelijke impact van de vergrijzing onmiskenbaar is, biedt diezelfde vergrijzing de economie ook een heleboel kansen.

Dit boek brengt het verhaal van de nieuwe vijftiger en zestiger, en bij uitbreiding zelfs zeventiger, met de levensstijl, het consumentengedrag, de noden en verwachtingen die deze nieuwe levensfase met zich meebrengt. Onmisbaar voor wie de babyboomer en de eerste generatie X'er wil bereiken met zijn marketing- en communicatieconcepten.

Specificaties

ISBN13:9789463371216
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Uitgever:Pelckmans Pro
Druk:1
Verschijningsdatum:6-7-2018
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Filip Lemaitre

Filip Lemaitre houdt bij Trendwolves.com de vinger aan de pols van alles wat leeft bij millennialouders. Filip, babyboomer met focus op gen Y, is partner in Trendwolves.com.

Andere boeken door Filip Lemaitre

Inhoudsopgave

Deel 1: Wie is de Silver One?
1. Inleiding niemand wil oud zijn
2. Vergrijzen in cijfers
3. Introductie van de silver one

Deel 2: hongerige consument, kansen voor de markt
1. Inleiding
2. Flat age society
3. De silver one consument
4. Influencer marketing
5. Verbinden in community’s
6. Brugfiguren naar kinderen en grootouders

Bronnen

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The silver ones