Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken IT-management / ICT Apps ontwikkelen met Flutter
Apps ontwikkelen met Flutter
Apps ontwikkelen met Flutter
Mark van Heck

Mark van Heck is sinds zijn jeugd altijd geïnteresseerd geweest in het leren, proberen en gebruiken van nieuwe creatieve technologie.

Meer over Mark van Heck
Mark van Heck

Apps ontwikkelen met Flutter

Maak native apps voor iOS en Android!

Paperback Nederlands 2020 9789463561600
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
41,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Prachtige, supersnelle apps programmeren vanuit één codebase voor zowel Android als iOS klinkt te mooi om waar te zijn. Maar met het nieuwe ontwikkelplatform Flutter en de programmeertaal Dart kan het echt!

Begin met Flutter en laat u verrassen door:
- de snelheid en de mogelijkheden. Flutter communiceert direct met de hardware en heeft geen last van de beperkingen die hybride systemen kenmerken;
- de eenvoud waarmee u perfect schaalbare lay-outs, complexe animaties en alle andere onderdelen van een app maakt;
- hoe leuk het is om resultaten van uw programmeerwerk binnen een seconde op uw eigen smartphone te testen.

Flutter is gratis en open-source, maar toch een zeer professioneel systeem waar grote bedrijven gebruik van maken. Google ontwikkelde het om apps te maken voor zo veel mogelijk platformen, dus niet alleen iOS en Android. De mogelijkheden voor web en desktopcomputers zijn nog in ontwikkeling, maar komen in dit boek wel aan bod.

Apps ontwikkelen met Flutter is de ideale opstap als u snel aan de slag wilt met Flutter. Dat kan als u ervaring hebt met web- of app-ontwikkeling, maar ook als u nog nooit eerder programmeerde. Auteur Mark van Heck neemt u bij de hand en introduceert deze efficiënte en fascinerende manier om apps te ontwikkelen.

Aan bod komen onder meer:
- installeren van en kennismaken met de ontwikkelomgeving;
- programmeren in Dart;
- werken met widgets: lay-outs, navigatie, beeld, geluid, tekst animatie, interactie, en meer;
- een complete app ontwikkelen;
- een app publiceren in de stores.

Specificaties

ISBN13:9789463561600
Trefwoorden:Programmeren, Android, iOS, applicatieontwikkeling, Google Flutter
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:358
Uitgever:Van Duuren Media
Druk:1
Verschijningsdatum:27-5-2020
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:
Serie:App Development Library

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Mark van Heck

Mark van Heck is sinds zijn jeugd altijd geïnteresseerd geweest in het leren, proberen en gebruiken van nieuwe creatieve technologie. Hij vervulde verschillende functies in ict en onderwijs. Sinds 2007 is Mark onafhankelijke professional op beide gebieden. Hij bouwt websites, digitale leeromgevingen, interactieve leermiddelen, interactieve boeken en apps. Daarnaast geeft hij trainingen en schrijft hij inhoud voor digitale en traditionele lesmethodes, lespakketten en ander leermateriaal over ict en andere onderwerpen.

Andere boeken door Mark van Heck

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1 Wat is Flutter? 1
1.1 Wat kunt u met Flutter? 2
1.2 Wat is Dart? 3
1.3 Flutter en andere systemen 4
1.4 De toekomst van Flutter 5

2 Uw eerste Flutter-app 7
2.1 Wat hebt u nodig? 8
2.2 De Flutter SDK installeren 9
2.3 Beginnen met Android Studio 12
Android Studio installeren 12
Het welkomscherm en de Flutter-plug-in 13
2.4 Een demo-app maken 14
2.5 Android Studio gebruiken 15
De Project Explorer en de structuur van de app 16
Vensters 17
Flutter-vensters 17
Menu- en knoppenbalken 18
2.6 Testen op een virtueel Android-apparaat 19
2.7 Testen op een echt Android-apparaat 20
2.8 Testen op een virtueel iOS-apparaat 22
iOS-simulator op een Mac 22
iOS-emulator op andere computers 23
Testen met een iOS-simulator of -emulator 23
2.9 Testen op een echt iOS-apparaat 23
Instellingen van het Developers-account 24
De app signeren 24
Een apparaat aansluiten en testen 26
Service protocol 26
2.10 Flutter geschikt maken voor webapps en desktopapps 27
De web- en desktopoptie activeren 27
Web- en desktopapps testen 28

3 Dart begrijpen 31
3.1 DartPad 32
Nieuwe pads 32
Basisregels in Dart 33
3.2 Functies en parameters 34
Parameters 36
Waarden retourneren met return 38
Fat arrows 39
3.3 Variabelen 39
Sterke typering 39
Variabelen zonder type 41
Onveranderlijke variabelen 41
Null 42
3.4 Namen in Dart 43
3.5 Gegevenstypen 44
Integer (int) 44
Getal met dubbele precisie (double) 44
Boolean (bool) 45
Tekst (String) 45
Reeks (List) 46
Map 48
Meer gegevenstypen 48
3.6 Typen omzetten 49
Van String naar getal 49
Afronden op hele getallen 50
Afronden op aantal decimalen 51
3.7 Klassen, constructors en finals 51
Klassen 51
Overerving 54
Functies of variabelen overschrijven 55
Standaardconstructors 56
Initialisatielijsten 58
Finals 59
3.8 Methodes en eigenschappen bij typen en klassen 59
Constructors 61
Properties 62
Methods 63
Static methods 63
3.9 Operatoren 64
Rekenkundige operatoren 64
Wortels en machten: importeren 65
Toewijzingsoperatoren 65
Vergelijkingsoperatoren 66
3.10 Beslissingen nemen 68
Als…dan 68
Korte notatie 70
Switch 70
3.11 Lussen 71
For-lus 71
For…in-lus 73
While 74
3.12 Anonieme instanties en functies 75
Een timer met een callback 75
Stop de tijd 77
Anonieme functies 77
3.13 Recursieve functies 78
Periodic-constructor 79
3.14 Synchroon en asynchroon programmeren 80
Futures 82
Foute futures 83
Asynchrone functies 84
3.15 Fouten maken 85
3.16 Meer Dart 87

4 Flutter-widgets 89
4.1 Wat zijn Flutter-widgets? 90
Alles in Dart 90
Standaardwidgets 90
Widgets, elementen en states 91
Anonieme instanties 92
Dart-bestanden 93
4.2 Widgets in de demo-app 94
main() en MyApp 95
MyHomePage() 96
4.3 Stateless en stateful widgets 98
Stateless widgets 98
Stateful widgets 99
States gebruiken 101
initState() en dispose() 103
4.4 Basiswidgets 104
MaterialApp 104
Scaffold 105
Center-widget met de Flutter Outline 106
Een basisapp maken en bewaren 107
4.5 Rijen, kolommen en containers 109
Rijen of kolommen maken 110
AxisAlignment 112
Absolute grootte 113
Relatieve grootte: Expanded en Flexible 114
Nesting 115
Stapelen 116
Overzicht in de code 118
Scrollen 118
Informatie over widgets 120
4.6 Menubalk 120
Routes maken 121
De controller 121
De stack 122
De knoppenbalk 123
Pictogrammen 124
4.7 Dynamische navigatie 125
Twee routes maken 126
De navigatieknoppen activeren 127
4.8 Afbeeldingen 129
Een afbeelding gebruiken 130
4.9 Geluid 134
Geluidsbestand toevoegen 135
pubspec.yaml aanpassen 135
Een player importeren 135
De player gebruiken 137
4.10 Video’s 139
Plug-in installeren 139
Video laden en starten 140
De beeldverhouding vastzetten 141
De video interactief maken 142
Herhalen 143
De interactiviteit uitbreiden 143
Van stateless naar stateful 144
4.11 Teksten en opmaak 147
Padding en marge 147
Tekststijlen 149
Tekstgrootte 150
Meerdere stijlen in één tekst 151
Standaardstijlen 151
Cupertino 153
Lettertypen toevoegen 153
4.12 Interactie 156
GestureDetector 156
Knoppen 161
4.13 Gegevensinvoer 163
Element verbergen met Checkbox 164
Switch 166
Keuzerondjes maken met Radio 166
Schuifregelaars 167
Keuzelijst 168
Tekstinvoer 169
iOS-elementen 170
4.14 Animatie 172
Zelf een animatie definiëren 172
De status van de animatie 175
Animatie beëindigen 175
Gemakkelijker animeren 176
4.15 Figuren tekenen 178
CustomPaint maken op basis van schermgrootte 178
Painter maken 179
Tekenopdrachten geven 180
Tunnels en bogen 181
Canvasanimatie 182
4.16 Lijsten, eigen widgets en keys 185
Een lijst met kaarten 185
Herhaling voorkomen 186
Eigen widgets maken 187
Eigen widgets gebruiken 188
Dismissible en keys 188
Key 189
4.17 Gegevens doorgeven 190
Inherited widget 191
updateShouldNotify 191
Inherited widget maken 192
Inherited widget gebruiken 193
updateShouldNotify gebruiken 194
Een bibliotheek importeren 194
Reageren op veranderingen met streamcontrollers 196
Een streamcontroller maken 196
Inherited widget opruimen 197
Reageren op de streamcontroller 197
Flexibele controllers 198
4.18 Gegevens bewaren en futures gebruiken 199
shared_preferences importeren 199
Stateful widget met teller 200
Gegevens opslaan 201
Gegevens lezen 202
Gegevens uit een future halen 203
FutureBuilder 203
4.19 Meer widgets 206

5 Een complete app 209
5.1 De app in dit hoofdstuk 210
Functionele eisen 211
Broncode 212
5.2 Fouten opsporen en analyseren 213
Foutmeldingen 213
Een app debuggen 214
5.3 De basisstructuur 216
Een lege app 216
Schermen 217
Knoppenbalk 217
Bibliotheek 219
5.4 Structuur van de quiz 220
5.5 De lay-out voor het vraagscherm 223
Eerste rij: vraagnummer en score 224
Tweede rij: de afbeelding 224
Derde rij: de vraag 226
Antwoordopties 227
Antwoordknoppen 227
5.6 Vragen 230
Afbeeldingen toevoegen 232
5.7 Inhoud in de quiz 232
In quiz.dart 232
In vraag.dart 233
In antwoordKnop.dart 235
Optie: flexibel aantal antwoorden met control-flow 237
5.8 Interactieve antwoordknoppen 239
Interactiviteit detecteren 240
Kleurovergang animeren 240
Optie: meer animaties met dezelfde controller 243
Optie: geluid 244
Antwoord verwerken met een parameterfunctie 246
5.9 Het uitslagscherm 250
De score doorgeven 250
De uitslag 251
Een herstartknop 252
De quiz herstarten met een stream 252
Optie: state van de quiz bewaren 256
5.10 Optie: uitslag versturen 257
Mailserver 257
De mailer importeren 258
De mailknop 259
Het dialoogvenster 260
De mailfunctie 261
Smtp-server 262
Een bericht maken 262
Bericht versturen 263
Variabelen in de mailfunctie 264
De score 265
Het opgegeven e-mailadres 265
Datum en tijd 266
Variabelen in het bericht 266
Het invoerveld valideren 267
De gebruiker informeren 270
Uitslag ombouwen naar stateful 270
Variabele tekst in uitslagscherm 271
Functie in _UitslagState 272
Functie doorgeven aan MailDialoog 273
Status aanpassen vanuit MailDialoog 273
De mailfunctie verder verfijnen 274
5.11 Optie: vragen uit een online bron 276
Online bestanden 276
Vraag- en afbeeldingsbestanden 276
Vragen ophalen 278
Afbeeldingen ophalen 280
Start van de quiz 281
Antwoorden verbergen 283
5.12 Infoscherm en beginscherm 284
Lay-out van het infoscherm 284
Links toevoegen 286
Optie: meertaligheid 287
Welkomscherm 290

6 Een app afronden en publiceren 293
6.1 Pictogram en opstartscherm 294
Pictogram en splashscreen maken 294
Pictogram instellen 295
Splashscreens maken 297
Splashscreen voor Android 297
Android-splashscreens toevoegen 299
Launchscreen voor iOS 300
iOS-launchscreens toevoegen 300
6.2 Controles en instellingen 302
Dart Analysis 302
Pubspec.yaml 302
AndroidManifest.xml 303
build.gradle 304
iOS-instellingen in Xcode 305
Signing and capabillities 306
Testen 306
6.3 Een Android-app signeren en compileren 307
Keystore maken 307
Certificaat in pubspec.yaml opnemen 308
Een appbundle maken 308
6.4 Een app in Google Play Store plaatsen 310
Google Play Console en developersaccount 310
Nieuwe app maken 310
Winkelvermelding 310
App-releases 312
Contentclassificatie 314
App-content 314
Prijzen en distributie 314
App indienen 315
6.5 iOS-certificaten & -identifiers 316
Distributiecertificaat maken 317
Bundle-identifier maken 318
Provisioning profile maken 319
6.6 iOS-app aanmaken en uploaden 319
App aanmaken in App Store Connect 319
iOS-build maken vanuit Android Studio 321
Build valideren en uploaden vanuit Xcode 321
Handmatig signeren 322
6.7 Een iOS-app testen met TestFlight 323
6.8 De app weergeven in de Apple App Store 324
App Store information 325
iOS app 325
Screenshots 325
Beschrijvingen en URL’s 326
Build 327
App Store Icon 327
Copyright 327
Age Rating 327
App Review Information 327
De app indienen 328
6.9 Webapps en desktopapps exporteren 329
App exporteren 329
App distribueren 330

Tot slot 331
Index 333

Aanbevolen live events...

dinsdag 28-06-2022

Jaarcongres Verandermanagement

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Zo werkt Affinity Designer
    Mark van Heck
    Zo werkt Affinity Designer
    € 24,99
  • App Development Library: Apps ontwikkelen met Flutter 2
    Mark van Heck
    App Development Library: Apps ontwikkelen met Flutter 2
    € 39,99
  • BiSL – Een Framework voor business informatiemanagement
    Remko van der Pols
    BiSL – Een Framework voor business informatiemanagement
    € 47,42
  • Agile Scrum Handboek
    Nader Rad
    Agile Scrum Handboek
    € 27,20
  • ArchiMate® 3.1 Specification
    The Open Group
    ArchiMate® 3.1 Specification
    € 43,55
  • Certified BIO Professional - Baseline Informatiebeveiliging Overheid - Courseware
    Ruben Zeegers
    Certified BIO Professional - Baseline Informatiebeveiliging Overheid - Courseware
    € 93,69

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Apps ontwikkelen met Flutter

        Apps ontwikkelen met Flutter
        Mark van Heck
        /