Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken IT-management / ICT App Development Library: Apps ontwikkelen met Flutter 2
App Development Library: Apps ontwikkelen met Flutter 2
App Development Library: Apps ontwikkelen met Flutter 2
Mark van Heck

Mark van Heck is sinds zijn jeugd altijd geïnteresseerd geweest in het leren, proberen en gebruiken van nieuwe creatieve technologie. Hij vervulde verschillende functies in ict en onderwijs. Sinds 2007 is Mark onafhankelijke professional op beide gebieden. Hij bouwt websites, digitale leeromgevingen, interactieve leermiddelen, interactieve boeken en apps.

Meer over Mark van Heck
Mark van Heck

App Development Library: Apps ontwikkelen met Flutter 2

Paperback Nederlands 2021 9789463562263
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
39,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Prachtige, supersnelle apps programmeren vanuit één codebase voor Android, iOS, Windows, macOS, Linux en het web klinkt te mooi om waar te zijn. Maar met het ontwikkelplatform Flutter en de programmeertaal Dart kan het echt!

Begin met Flutter en laat u verrassen door:
- de snelheid en de mogelijkheden. Flutter communiceert direct met de hardware en heeft geen last van de beperkingen die hybride systemen kenmerken;
- de eenvoud waarmee u perfect schaalbare lay-outs, complexe animaties en alle andere onderdelen van een app maakt;
- hoe leuk het is om resultaten van uw programmeerwerk binnen een seconde op uw eigen smartphone te testen.

Flutter is gratis en open-source, maar toch een zeer professioneel systeem waar grote bedrijven gebruik van maken. Google ontwikkelde het om apps te maken voor zo veel mogelijk platformen, dus niet alleen iOS en Android. De mogelijkheden voor web en desktopcomputers komen in dit boek ook aan bod.

Apps ontwikkelen met Flutter is de ideale opstap als u snel aan de slag wilt met Flutter. Dat kan als u ervaring hebt met web- of appontwikkeling, maar ook als u nog nooit eerder programmeerde. Auteur Mark van Heck neemt u bij de hand en introduceert deze efficiënte en fascinerende manier om apps te ontwikkelen.

Aan bod komen onder meer:
- installeren van en kennismaken met de ontwikkelomgeving;
- programmeren in Dart;
- werken met widgets: lay-outs, navigatie, beeld, geluid, tekst animatie, interactie, en meer;
- een complete app ontwikkelen;
- een app publiceren.

Dit boek is bijgewerkt voor versie 2 van Flutter.

Specificaties

ISBN13:9789463562263
Trefwoorden:Programmeren, Android, iOS, applicatieontwikkeling, Google Flutter
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:360
Uitgever:Van Duuren Media
Druk:2
Verschijningsdatum:28-5-2021
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:
Serie:App Development Library

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Mark van Heck

Mark van Heck is sinds zijn jeugd altijd geïnteresseerd geweest in het leren, proberen en gebruiken van nieuwe creatieve technologie. Hij vervulde verschillende functies in ict en onderwijs. Sinds 2007 is Mark onafhankelijke professional op beide gebieden. Hij bouwt websites, digitale leeromgevingen, interactieve leermiddelen, interactieve boeken en apps. Daarnaast geeft hij trainingen en schrijft hij inhoud voor digitale en traditionele lesmethodes, lespakketten en ander leermateriaal over ict en andere onderwerpen.

Andere boeken door Mark van Heck

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Vooraf xvii
Over dit boek xvii
De allerlaatste versie xvii
De opbouw van dit boek xviii
Voor wie is dit boek? xix
De code in dit boek xix

1 Wat is Flutter? 1
1.1 Wat kunt u met Flutter? 2
1.2 Wat is Dart? 3
1.3 Flutter en andere systemen 4
1.4 De toekomst van Flutter 5

2 Uw eerste Flutter-app 7
2.1 Wat hebt u nodig? 8
2.2 De Flutter SDK installeren 10
2.3 Beginnen met Android Studio 13
Android Studio installeren 13
Het welkomscherm en de Flutter-plug-in 13
2.4 Een demoapp maken 15
2.5 Android Studio gebruiken 16
De Project Explorer en de structuur van de app 16
Vensters 18
Flutter-vensters 18
Menu- en knoppenbalken 19
Opslaan en meer 20
Hot reload, hot restart en volledige herstart 20
2.6 Bouwen en testen voor meer platformen 21
Platformen inschakelen 22
2.7 De demoapp testen in Chrome of als bureaubladapp 23
Experimenteren 24
2.8 Testen op een virtueel Android-apparaat 25
2.9 Testen op een echt Android-apparaat 26
2.10 Testen op een virtueel iOS-apparaat 27
iOS-simulator op een Mac 27
iOS-emulator op andere computers 28
Testen met een iOS-simulator of -emulator 28
2.11 Testen op een echt iOS-apparaat 28
Instellingen van het Developers-account 29
De app signeren 29
Een apparaat aansluiten en testen 31
2.12 Startproblemen oplossen 31
1. Bibliotheken opnieuw ophalen 31
2. Een nieuwe build 31
3. Platform opnieuw genereren 32
Flutter doctor 33
Meer informatie 33

3 Dart begrijpen 35
3.1 DartPad 36
Nieuwe pads 36
Basisregels in Dart 37
3.2 Functies en parameters 38
Parameters 40
Waarden retourneren met return 42
Fat arrows 43
3.3 Variabelen 44
Sterke typering 44
Variabelen zonder vast type 45
Constanten 46
3.4 Null 46
Null safety 46
Null safety in Flutter aan- of uitzetten 48
3.5 Namen in Dart 49
3.6 Gegevenstypen 50
Integer (int) 51
Getal met dubbele precisie (double) 51
Boolean (bool) 51
Tekst (String) 52
Reeks (List) 53
Map 54
Meer gegevenstypen 55
3.7 Typen omzetten 55
Van String naar getal 56
Afronden op hele getallen 57
Afronden op aantal decimalen 57
3.8 Klassen, constructors en finals 58
Klassen 58
Overerving 60
Functies of variabelen overschrijven 62
Standaardconstructors 63
Initialisatielijsten 65
Finals 66
3.9 Methodes en eigenschappen bij typen en klassen 66
Constructors 68
Properties 69
Methods 70
Static methods 70
3.10 Operatoren 71
Rekenkundige operatoren 71
Wortels en machten: importeren 72
Toewijzingsoperatoren 72
Vergelijkingsoperatoren 73
3.11 Beslissingen nemen 75
Als…dan 75
Korte notatie 77
Switch 77
3.12 Lussen 78
For-lus 78
For…in-lus 80
While 81
3.13 Anonieme instanties en functies 82
Een timer met een callback 82
Stop de tijd 84
Anonieme functies 84
3.14 Recursieve functies 85
Periodic-constructor 87
3.15 Synchroon en asynchroon programmeren 88
Futures 89
Foute futures 90
Asynchrone functies 92
3.16 Fouten maken 93
3.17 Meer Dart 94

4 Flutter-widgets 97
4.1 Wat zijn Flutter-widgets? 98
Alles in Dart 98
Standaardwidgets 98
Widgets, elementen en states 99
Anonieme instanties 100
Dart-bestanden 101
4.2 Widgets in de demoapp 102
main() en MyApp 103
MyHomePage() 104
4.3 Stateless en stateful widgets 106
Stateless widgets 106
Stateful widgets 108
States wijzigen 111
initState() en dispose() 113
4.4 Basiswidgets 114
MaterialApp 114
Scaffold 115
Center-widget en contextacties 116
Verouderde code bijwerken 117
Een basisapp maken en bewaren 118
4.5 Rijen, kolommen en containers 121
Rijen of kolommen maken 122
AxisAlignment 123
Absolute grootte 125
Relatieve grootte: Expanded en Flexible 125
Nesting 127
Stapelen 129
Overzicht in de code 130
Scrollen 130
Informatie over widgets 132
4.6 Menubalk 133
Routes maken 133
De controller 134
De stack 135
De knoppenbalk 136
Pictogrammen 136
4.7 Dynamische navigatie 138
Twee routes maken 139
De navigatieknoppen activeren 141
4.8 Afbeeldingen 142
Een afbeelding gebruiken 143
4.9 Geluid en packages 148
Geluidsbestand toevoegen 148
pubspec.yaml aanpassen 149
Een package importeren 149
De audioplayer gebruiken 151
4.10 Video’s 154
Package installeren 154
Videobestand toevoegen 154
Video laden en starten 155
De beeldverhouding vastzetten 156
De video interactief maken 157
Herhalen 158
De interactiviteit uitbreiden 158
Van stateless naar stateful 159
4.11 Teksten en opmaak 162
Padding en marge 162
Tekststijlen 164
Tekstgrootte 165
Meerdere stijlen in één tekst 166
Standaardstijlen in een thema 167
Cupertino 168
Lettertypen toevoegen 169
4.12 Interactie 171
GestureDetector 172
Knoppen 175
4.13 Gegevensinvoer 178
Element verbergen met Checkbox 179
Switch 180
Keuzerondjes maken met Radio 181
Schuifregelaars 182
Keuzelijst 183
Tekstinvoer 185
iOS-elementen 186
Besturingssysteem detecteren 187
4.14 Animatie 188
Zelf een animatie definiëren 188
De status van de animatie 191
Animatie beëindigen 191
Gemakkelijker animeren 192
4.15 Figuren tekenen 194
CustomPaint maken op basis van schermgrootte 195
Painter maken 195
Tekenopdrachten geven 196
Tunnels en bogen 197
Canvasanimatie 199
4.16 Lijsten, eigen widgets en keys 202
Een lijst met kaarten 202
Herhaling voorkomen 203
Eigen widgets maken 203
Dismissible en keys 206
Key 207
4.17 Gegevens doorgeven 208
Publieke variabelen 208
Inherited widget 209
Inherited widget maken 209
Inherited widget lezen 211
Naar een inherited widget schrijven 212
Bibliotheken 212
Streams en streamcontrollers 214
4.18 Gegevens bewaren en futures gebruiken 217
Stateful widget met teller 217
shared_preferences importeren 218
Gegevens opslaan 219
Gegevens lezen 220
FutureBuilder 221
4.19 Meer widgets 225

5 Een complete app 227
5.1 De app in dit hoofdstuk 228
Functionele eisen 229
Broncode 230
5.2 Fouten opsporen en analyseren 231
Foutmeldingen 231
Een app debuggen 232
5.3 De basisstructuur 234
Een lege app 234
Schermen 234
Knoppenbalk 235
Bibliotheek 237
5.4 Structuur van de quiz 238
5.5 De lay-out voor het vraagscherm 241
Eerste rij: vraagnummer en score 242
Tweede rij: de afbeelding 243
Derde rij: de vraag 244
Antwoordopties 245
Antwoordknoppen 245
5.6 Vragen 248
Afbeeldingen toevoegen 250
5.7 Inhoud in de quiz 250
In quiz.dart 251
In vraag.dart 251
In antwoordKnop.dart 253
Optie: flexibel aantal antwoorden met control-flow 255
5.8 Interactieve antwoordknoppen 257
Interactiviteit detecteren 258
Kleurovergang animeren 258
Optie: meer animaties met dezelfde controller 261
Optie: geluid 262
Antwoord verwerken met een parameterfunctie 265
5.9 Het uitslagscherm 270
De score doorgeven 270
De uitslag 271
Een herstartknop 272
De quiz herstarten met een stream 272
Optie: state van de quiz bewaren 276
5.10 Optie: uitslag versturen 277
Mailserver 277
De mailer importeren 278
De mailknop 279
Het dialoogvenster 280
De mailfunctie 281
Smtp-server 282
Een bericht maken 282
Bericht versturen 283
Variabelen in de mailfunctie 284
De score 285
Het opgegeven e-mailadres 285
Datum en tijd 286
Variabelen in het bericht 286
Het invoerveld valideren 287
De gebruiker informeren 290
Uitslag ombouwen naar stateful 290
Variabele tekst in uitslagscherm 291
Functie in _UitslagState 292
Functie doorgeven aan MailDialoog 293
Status aanpassen vanuit MailDialoog 293
De mailfunctie verder verfijnen 294
5.11 Optie: vragen uit een online bron 295
Online bestanden 296
Toegangsproblemen 296
Vraag- en afbeeldingsbestanden 298
Vragen ophalen 299
Afbeeldingen ophalen 302
Start van de quiz 303
Antwoorden verbergen 304
5.12 Infoscherm en beginscherm 305
Lay-out van het infoscherm 305
Links toevoegen 307
Optie: meertaligheid 308
Welkomscherm 311

6 Een app afronden en publiceren 315
6.1 Pictogram en opstartscherm 316
Afbeeldingen voor pictogram en splashscreen 316
Pictogram voor iOS en Android instellen 317
Pictogrammen voor andere systemen 319
Splashscreens 320
6.2 Controles en instellingen 322
Dart Analysis 322
Pubspec.yaml 323
AndroidManifest.xml 323
build.gradle 324
iOS-instellingen in Xcode 325
Signing and capabillities 326
Testen 327
6.3 Een Android-app signeren en compileren 327
Keystore maken 327
Certificaat in pubspec.yaml opnemen 328
Een appbundle maken 329
6.4 Een app in Google Play Store plaatsen 330
Google Play Console en developersaccount 330
Nieuwe app maken 330
Winkelvermelding 331
App-releases 332
Contentclassificatie 334
App-content 334
Prijzen en distributie 334
App indienen 335
6.5 iOS-certificaten & -identifiers 336
Distributiecertificaat maken 337
Bundle-identifier maken 338
Provisioning profile maken 339
6.6 iOS-app aanmaken en uploaden 339
App aanmaken in App Store Connect 340
iOS-build maken vanuit Android Studio 341
Build valideren en uploaden vanuit Xcode 341
Handmatig signeren 342
6.7 Een iOS-app testen met TestFlight 343
6.8 De app weergeven in de Apple App Store 344
App Store information 345
iOS app 345
Screenshots 345
Beschrijvingen en URL’s 346
Build 347
App Store Icon 347
Copyright 347
Age Rating 347
App Review Information 347
De app indienen 348
6.9 Webapps en desktopapps exporteren 349
App exporteren 349
App distribueren 350

Index 353

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Apps ontwikkelen met Flutter
    Mark van Heck
    Apps ontwikkelen met Flutter
    € 41,99
  • Zo werkt Affinity Designer
    Mark van Heck
    Zo werkt Affinity Designer
    € 24,99
  • Apps programmeren met Flutter
    Mark van Heck
    Apps programmeren met Flutter
    € 34,99
  • De ISM-methode versie 5
    Wim Hoving
    De ISM-methode versie 5
    € 47,42
  • ITIL 4 – Pocketguide 2e druk
    Jan van Bon
    ITIL 4 – Pocketguide 2e druk
    € 21,26
  • Informatiemanagement
    Roel Grit
    Informatiemanagement
    € 58,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        App Development Library: Apps ontwikkelen met Flutter 2

        App Development Library: Apps ontwikkelen met Flutter 2
        Mark van Heck
        /