Lees verder
Harald Pol is lector Marketing en Ondernemen aan de Hanzehogeschool. Hij is oprichter van The Customer Connection en het Institute for Service Leadership. Vanuit deze hoedanigheid heeft hij veel organisaties ondersteund bij het vergroten van hun markt- en klantgerichtheid. In 2017 is Harald gepromoveerd aan de Universiteit Twente op het onderwerp klantbeleving en klantrelaties.
Meer over Harald PolDe reis door het Rijk van Koning Klant
Ontdek het geheim van excellente klantbeleving
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789463860642Samenvatting
Kwaliteit en klantgerichtheid zijn de garantie voor tevreden, terugkomende klanten. Om hun klantgerichtheid te verbeteren, investeren bedrijven veel tijd en geld in processen, procedures, systemen en structuren. Dit terwijl het verschil tussen een goede en een slechte klantbeleving vooral wordt bepaald door de persoonlijke betrokkenheid van de mensen binnen de organisatie.
'De reis door het Rijk van Koning Klant' beschrijft het geheim van excellente klantbeleving. Na een eerste kennismaking met het Rijk van Koning Klant en de ontwikkelingen die hierin plaatsvinden, maakt de lezer kennis met het doel van de reis: een duurzame en betekenisvolle relatie met de klant. Vervolgens wordt ingegaan op de vraag hoe organisaties en de medewerkers van de organisatie hun ambities op het gebied van klantbeleving kunnen waarmaken.
Hierbij wordt gekeken naar de drijfveren van management en medewerkers, maar ook naar de rol die de klant speelt bij het maken en realiseren van keuzes. Tot slot wordt ingegaan op de belangrijkste uitdagingen in klantgericht denken en doen en hoe klantgerichtheid in de dagelijkse praktijk kan worden toegepast.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Harald Pol
Inhoudsopgave
1. Welkom in het Rijk van Koning Klant
2. Het brein van Koning Klant
3. De reis door het Rijk van Koning Klant
4. Het Rijk van Koning Klant
Deel 1: Het doel van de reis: een duurzame en betekenisvolle klantrelatie
5. Van klantcontact naar klantrelatie
6. De vijf bouwstenen van een duurzame relatie
7. Klantcontact: offline en online?
8. Naar een effectieve klantrelatiestrategie
Deel 2: De reis begint: de klantgedreven organisatie
9. Kiezen voor klantgerichtheid
10. De zeven niveaus van klantgerichtheid
11. Bezieling in de klantgerichte organisatie
12. Klantwaarden als wegwijzer
13. De klantgerichte medewerker
14. De cirkel van invloed
15. Een klantgerichte werkomgeving
Deel 3: De reis: uitdagingen in klantgericht denken en doen
16. Klantgericht communiceren
17. Actie fluisteren naar signalen van de klant
18. Samen werken aan klantgerichtheid
19. Tijd voor klantgerichtheid
20. Klantgericht leiderschap
21. Stimuleren en begeleiden van verandering
En ze leefden nog lang...
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan