Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De merkmotor

De duurzame kracht van relaties met klanten en medewerkers

Paperback Nederlands 2011 9789490085087
Niet leverbaar.

Samenvatting

Klantgericht ondernemen is voor bedrijven één van de grootste uitdagingen van de 21ste eeuw. De roep om transparantie dwingt merken tot een permanente dialoog met klanten en medewerkers. Toch zijn er elke dag bedrijven in het nieuws die het contact met hun belangrijkste relaties onvoldoende prioriteit geven. Kennelijk is het moeilijk de natuurlijke obsessie met processen en protocollen om te buigen naar een relatiegerichte strategie. Het is essentieel om vanuit het merk oprechte relaties met klanten en medewerkers aan te gaan.

'De merkmotor' inspireert bedrijven te handelen vanuit merkrelaties. Deze aanpak leidt tot klanten en medewerkers die de motivatie hebben zich te verbinden met elkaar en met het merk. René Herremans toont aan hoe deze investering extra energie opwekt, waardoor merken relevant blijven met als gevolg betere bedrijfsresultaten en een sterke reputatie. Het boek biedt marketing-, communicatie-, sales-, en hr-professionals de handvatten zich bij directies hard te maken voor een op zowel de klant als de medewerker gerichte ondernemingsstrategie.

Specificaties

ISBN13:9789490085087
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:188
Druk:1
Verschijningsdatum:5-3-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (4)

De merkmotor
Nick van Loendersloot | 9 april 2013
Het is nog niet zo lang geleden dat het maar niet wilde boteren tussen de mannen van de verkoop en personeelszaken. Van recenter datum zijn de verhalen over de dienstverleners die omwille van de aandeelhouderswaarde hun klanten en hun personeel vermaalden in de molens van kpi's en spreadsheet management. Waarbij het begrip service marketing beperkt bleef tot de website, de woordvoerder en fraaie commercials met een hoge production value, die de voeling met de werkelijk van de markt volledig kwijt waren. Dat het ook anders en vooral beter kan beschrijft René Herremans in zijn boek 'De merkmotor'. En het mooie is dat hij ook nog aangeeft hoe.
Lees verder
Ga in dialoog met medewerkers en klanten
Paul Groothengel | 12 augustus 2011
Organisaties moeten ervoor kiezen om de relaties met hun medewerkers en klanten centraal te stellen vanuit het merk. Dat stelt adviseur René Herremans, tevens manager Employer Branding bij Ahold Europe, in zijn onlangs verschenen boek De merkmotor.
Lees verder
De merkmotor
Eric van Arendonk | 22 juni 2011
'De duurzame kracht van relaties met klanten en medewerkers', dat is de ondertitel van dit boek. 'De merkmotor' gaat inderdaad over relaties en welke invloed deze hebben op merken. Met de inhoud van het boek ben ik het volledig eens met René Herremans. Ik ben echter wel van mening dat de titel iets te pretentieus gekozen is. Door de nadruk op de relatie tussen medewerkertevredenheid en je merk is dit boek waardevoller voor de HRM-specialist dan voor de marketeer.
Lees verder
Merken zijn aan erosie onderhevig
Paul Groothengel | 27 april 2011
Youp van ’t Hek had met zijn T-Mobile actie bijna een tweede Buckler te pakken. Politicus Diederik Samsom sommeerde via Twitter om over te stappen op een andere energieleverancier nadat de NUON-top zichzelf verrijkte. Merken eroderen. Het boek De Merkmotor van René Herremans kon op geen beter moment verschijnen. Merken hebben het zwaar. Een pleidooi voor omschakeling van fossiele naar nieuwe brandstof, en wel de dialoog!
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
René Herremans: ‘Dialoog is antwoord op eroderend vertrouwen in merken’
Ronald Buitenhuis 28 april 2011 Het vertrouwen in merken is in vijftien jaar gehalveerd. Merken eroderen. Auteur van het boek De merkmotor, René Herremans, geloof desondanks heilig in merken. Maar dan moet je wel anders met merken omgaan. Daarbij draait het voor hem vooral om de woorden dialoog en relatie.

Over René Herremans

René Herremans werkt als senior manager Employer Branding HR Expertise bij Ahold Europe en werkt voor merken als Albert Heijn, Gall & Gall en Etos. Daarnaast is René zelfstandig adviseur op het gebied van merkrelaties met klanten en medewerkers. Daarvoor was hij in diverse marketingcommunicatiefuncties werkzaam bij KPN Mobile, Air Miles Nederland, Ogilvy One en de Rijksvoorlichtingsdienst. Zijn eerste boek, 'Uw werknemer wordt klant,' won in 2008 de LTP van den Bergh prijs voor het beste HR-boek in het Nederlands taalgebied.

Andere boeken door René Herremans

Inhoudsopgave

Ten geleide door René Herremans
Voorwoord door Twan van de Kerkhof
Aanbeveling door Albert Martens (IKEA)

1. Introductie p Merkrelaties: brandstof door duurzaam succes
2. Betekenis, relaties en communicatie
3. Merkrelaties, de toekomst van merken
4. Merkrelaties: de basis voor een duurzame en gezonde business
5. Ontwikkeling van de dialoog
6. 'Living the brand': De kracht van merkrelaties in de praktijk

Nawoord – Relaties: de brug tussen collectief en individu
Literatuur
Denkmodellen in dit boek

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De merkmotor