Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Starten in Duitsland

Vermijd de grootste valkuilen bij de entree op de Duitse markt

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789490085636
Verkooppositie 1409
Direct te downloaden

Samenvatting

De motor van de Duitse economie blijft stabiel doordraaien. Het geheim? Vertrouwen, goede voorbereiding, transparantie en doorzettingsvermogen. Allemaal eigenschappen die de Nederlander heeft. Toch benutten wij de mogelijkheden die Duitsland ons biedt niet volledig.

Een markt van 81 miljoen consumenten ligt letterlijk om de hoek. En wie in Duitsland actief is, heeft de ultieme vuurdoop doorstaan om wereldwijd actief te zijn. Duitsland-experts Jan W. Temmink en Jolanda Luimes brengen de valkuilen bij het starten van je bedrijf in Duitsland helder in kaart.

Denk aan de ideale entreestrategie, het omgaan met cultuurverschillen, de financieel-juridische aspecten en online marketing. Het boek gaat in op een aantal voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. 'Starten in Duitsland' laat zien welke kansen Nederlandse ondernemers niet moeten laten liggen. Vooral een planmatige voorbereiding is de sleutel tot succes.

Specificaties

ISBN13:9789490085636
Trefwoorden:ondernemen, duitsland
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:112
Druk:1
Verschijningsdatum:18-11-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan Temmink

Je kunt pas echt een mening geven over hoe het dagelijks werken in Duitsland functioneert, als je ook daadwerkelijk dagelijks om acht uur ’s ochtends aanwezig bent geweest in een Duits bedrijf. Op die ervaring kan Jan Temmink bogen dankzij zijn werk voor meerdere Duitse bedrijven. Temmink werkte onder meer in het Ruhrgebied in de industriële automatisering. De Achterhoeker helpt enerzijds Nederlandse bedrijven en anderzijds Duitse bedrijven. ‘Je leert veel van het werken voor Duitse bedrijven. Je weet precies hoe een Duitser denkt.’ Temmink introduceerde veel Duitse bedrijven in Nederland en omgekeerd. Werkterrein is vooral businessdevelopment, met een sterke focus op marktintroducties en operationele begeleiding bij verkooptransacties. Temmink heeft een passie voor co-creatie en overnames tussen Duitse en Nederlandse bedrijven. De uitdagingen van ‘Industrie 4.0’ gelden momenteel als rode draad in veel projecten aan weerszijden van de grens.

Andere boeken door Jan Temmink

Over Jolanda Luimes

Ondernemer Jolanda Luimes is sterk in internetmarketing en runt de Basisschoolwebwinkel, een initiatief waarbij ze leerlingen alle facetten van het maken en beheren van een webwinkel spelenderwijs bijbrengt. Met haar initiatief haalde ze het landelijke nieuws. Daarnaast traint Jolanda Nederlandse ondernemers die de stap over de grens willen zetten. Ze brengt mensen bij elkaar, traint en initieert netwerkbijeenkomsten waarbij de ervaringen van ondernemers anderen tot actie aanzetten. Jolanda Luimes wil de Nederlandse ondernemer ervan overtuigen dat een goede voorbereiding essentieel is voor zakelijk succes in Duitsland. Jolanda is een geboren organisator met een groot zakelijk en politiek netwerk.

Andere boeken door Jolanda Luimes

Inhoudsopgave

Strategie
-Wat is dé gouden tip voor het starten van mijn business in Duitsland?
-Hoe licht een Duits bedrijf jouw bedrijf door?
-Hoe moet je je eigen bedrijf voorbereiden op de expansie naar Duitsland?
-De vestigingsplaats is meer dan een keus voor afstand of doelgroep
-Verborgen verkoopkracht bij de Duitse overheid
-Waarom zou ik expanderen naar Duitsland en niet naar Frankrijk of Scandinavië?
-Een strategische alliantie: samen over de grens
-Starten via een bedrijfsovername, waarom is dat strategisch slim?
-Waak voor verkeerde Hollandse zuinigheid

Internet
-Welke rol speelt internet bij het grensoverschrijdend zakendoen?
-YouTube: een persoonlijke manier om veel mensen te bereiken
-Wat vindt een Duitse klant belangrijk wanneer hij via internet koopt?
-LinkedIn is in Nederland populair. Is dat in Duitsland ook het geval?
-Google AdWords inzetten kan flink in de papieren lopen. Hoe voorkom je dat?
-De opmars van Facebook en Twitter binnen bedrijven
-Privacy en bescherming

Verkopen
-Een eigen Duitse vestiging: meteen doen of pas na verloop van tijd?
-Hoe ziet het ideale verkoopgesprek eruit?
-De afronding: het tekenen van het contract
-Hoe belangrijk is een lage prijs bij het zakendoen met Duitsland?
-Een Powerpoint-presentatie verstevigt je eerste indruk
-De uitdraai van mijn algemene voorwaarden
-Hoe neemt de directie van een Duits bedrijf een besluit?

Cultuur
-Is het gebruik van titels echt zo belangrijk in Duitsland?
-Waar ligt de oorsprong van dat strakke Duitse, rigide zakendoen en de lossere mentaliteit van de Nederlander?
-Mag je overschakelen op het Engels als voertaal?
-Welke rol spelen je schoenen op een zakelijke Duitse afspraak?
-Tutoyeren is not done. Is dat nog steeds zo in Duitsland?
-In Duitsland is je auto een communicatiemiddel. Hoezo?
-Wat moet je doen als je geen tijd hebt om je gesprek goed genoeg voor te bereiden?
-Waarom is het zo belangrijk om afspraken altijd vast te leggen? Hoe ver ga je daarin?
-Hoe kun je een Duits bedrijf het best binnenkomen?

Juridisch en Financieel
-Hoe ga je verstandig om met Duitse wanbetalers?
-Insolvenzanfechtung: een risico binnen het Duitse faillissementsrecht
-Hoe kun je de fiscale risico’s zo klein mogelijk houden?
-Ik wil naar Duitsland. Moet ik aankloppen bij een Nederlandse of een Duitse bank?
-Dossiervorming. Wat is dat en waarom is het zo belangrijk?
-Kun je aanspraak maken op bepaalde subsidies bij ondernemen over de grens?

Checklist
-Een uitgebreide checklist bij starten in Duitsland

Praktijkcase
-Philippe Vorst, oprichter en eigenaar van pizzaketen New York Pizza over expansie in Duitsland

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Starten in Duitsland