Lees verder
Dr. Jan van de Poll obtained a PhD in the application of artificial intelligence in organizational transformations.
Meer over Jan van de PollMuurtje Factuurtje
Hét nieuwe disruptieve businessmodel voor consultants!- It's A.I. or bye-bye
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 9789490463663Samenvatting
Hét nieuwe disruptieve businessmodel voor consultants! It’s A.I. or bye-bye.
90 procent van de consultants heeft uurtje-factuurtje als business model. En 80 procent wil er vanaf. 'Muurtje Factuurtje' laat zien hoe dat kan.
- Leer van de wetten uit Silicon Valley.
- Begrijp de kracht van de Wisdom of the Crowd.
- Lees hoe artificial intelligence vier keer beter is dan managers in het zetten van strategische doelstellingen.
- Bekijk hoe je het core consulting proces in één klap sneller, inhoudelijk beter én goedkoper maakt.
- Laat je betalen om zelf gekwalificeerde sales leads te krijgen.
- En verbaas je over wat 'Muurtje Factuurtje' betekent in harde cash.
Het boek is inclusief een aparte meetlat, een code voor een gratis online assessment/benchmark en een downloadable poster met customer journeys.
'Op basis van krachtige argumenten en overtuigende voorbeelden laat Jan van de Poll de enorme potentie zien van nieuwe business modellen in consulting. Hij toont aan dat toepassing van nieuwe technologie het advieslandschap fundamenteel kan veranderen.' - Prof. Dr. Ard-Pieter de Man, Hoogleraar Consulting, Kennisnetwerken en Innovatie, School of Business and Economics, Vrije Universiteit Amsterdam
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jan van de Poll
Inhoudsopgave
1. Wetten en wetmatigheden 15
Wetmatigheden over hardware 19
Wetmatigheden over software 21
Wetmatigheden over mensen 23
Wetmatigheden over marktverovering 24
2. Verschijningsvormen van technologie 33
Uit de kraan 36
Gedreven door data 37
Verwevenheid met de gebruiker 42
Platforms 44
Exponentiële organisaties 48
De meetlat 52
3. Geen haast 55
Deel B: Consulting kun je prima automatiseren
4. Je moet het vragen aan mensen 79
Het staat niet in de administratie 81
Elke klant is anders 87
5. Een paar smaken verandering 95
Draagvlak 96
Inspanning 101
Capaciteit 104
6. Algoritme versus manager 109
7. Algoritme en manager, samen aan de slag 121
Iedere medewerker een eigen dashboard 121
Tracking 126
MIT Sloan Management Review: een terugblik 128
Deel C: Muurtje Factuurtje
8. Een vierde strategie 133
Laatste nieuws, net binnen: je markt is 200 keer groter 173
9. De customer journey 175
En dit boek blijft verder analoog? 182
Tot slot
10. Dankwoord 185
11. Lees ook eens 187
12. Index 189
13. Referenties 205
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan