Ad Marijs is als docent algemene economie verbonden aan de Christelijke Hogeschool Windesheim.
Meer over Ad MarijsSustainable Development Goals en Duurzaam Marketingmanagement
Ingenaaid Nederlands 2018 9789490957148Samenvatting
In 2015 hebben de Verenigde Naties de Sustainable Development Goals (SDG's) aangenomen. De bedoeling is dat consumenten, ondernemingen en overheden deze doelen in 2030 hebben gehaald. Ze gaan over het behoud van de ecologische, sociale en economische waarden van onze wereld. Het eerste deel van het boek gaat over de SDG's en hoe ondernemingen ze in hun beleid kunnen implementeren.
Om deze doelen te behalen is aanpassing nodig van een aantal bedrijfsfuncties, zoals ook de marketing. Daarover gaat het tweede deel van dit boek. Aan de hand van de marketingmanagementcyclus komt aan de orde hoe ondernemingen hun marketinginspanningen duurzaam kunnen inrichten. Er komen veel best practices uit het bedrijfsleven over het voetlicht. Veel ruimte is ook benut voor instrumenten om duurzame marketing in de bedrijfsprocessen te verankeren.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan