Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

LEAN tenminste houdbaar tot

Hoe creëer je duurzaam waarde?

Gebonden Nederlands 2013 9789490966089
Voormalig top 100Totaal 23 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Verbeterprogramma's gericht op het tegengaan van verspilling, zoals Lean, zijn populair. Laten we eerlijk zijn, op korte termijn levert dit vaak veel op. Toch zien we in de praktijk dat de meeste verbeterprogramma's niet succesvol zijn op de lange termijn. Met andere woorden: Lean is dan tenminste houdbaar tot.

Met dit boek laten Otie Hauser en Ingrid Smolders zien hoe u Lean integraal aanpakt waardoor u duurzame waarde creëert en een continue verbetercultuur bewerkstelligt. Deze aanpak zorgt voor borging van Lean binnen organisaties en als gevolg daarvan langdurig resultaat.

Laat dit boek u inspireren om met een nieuwe blik naar Lean te kijken, integraal waarbij niet alleen de verbetering, het veranderproces, de instrumenten maar ook de mensen die ermee te maken hebben centraal staan. Wat gebeurt er met mensen tijdens een verbetertraject, waar worstelen ze mee, wat zijn de succesfactoren? Wat kunt u doen om Lean echt houdbaar te maken en te integreren in de cultuur van een organisatie?

Specificaties

ISBN13:9789490966089
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:183
Druk:1
Verschijningsdatum:6-6-2013
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Lezersrecensies

4.7 van de 5
7 stemmen
6
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Lean als duurzame verandering
Nienke van Oeveren 21 juni 2013 Lean lijkt een opleving te hebben, mogelijk door bezuinigingen en reorganisaties. Gelukkig verschijnen er ook boeken die laten zien hoe Lean op lange termijn werkt. ‘Het is een filosofie die veel meer waarde heeft als je de invoering integraal aanpakt’, zegt Otie Hauser tijdens de boekpresentatie van Lean tenminste houdbaar tot.

Over Otie Hauser

Otie Hauser pleit ervoor om Lean niet instrumenteel, maar vanuit een veranderkundig perspectief integraal te benaderen. Lean is al jaren haar passie en met elke ervaring groeit haar overtuiging dat Lean waarde creëert. Als Lean manager en adviseur bij &samhoud begeleidt ze dagelijks Lean waardecreatie trajecten waar ze cliënten meeneemt in deze filosofie.

Andere boeken door Otie Hauser

Over Ingrid Smolders

Ingrid Smolders is the author of the book 'Great Place to Work', and is also a managing partner at the &samhoud consultancy firm. In addition to guiding change processes in large organizations, she is also in charge of &samhoud's daily management.

Andere boeken door Ingrid Smolders

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding en leeswijzer

Hoofdstuk 1: De start van de ontdekkingsreis
1.1 De wortels van de Leanfilosofie
1.2 Reparatie van terugval van resultaten
1.3 Terug naar de basis
1.4 Het creëren van waarde
1.5 Hoe creëer je duurzame waarde?

Hoofdstuk 2: Hoe houdbaar is de hedendaagse toepassing van Lean?
2.1 Het &samhoud Lean onderzoek
2.2 Is Lean een geloof?
2.3 Bespiegeling op onderzoek met de waardecreatie cyclus

Hoofdstuk 3: Het fundament om de houdbaarheidsdatum te verlengen
3.1 Start met waarom
3.2 Het fundament
3.3 Een Leanimplementatie bij een wankel fundament
3.4 Hoe mobiliseer je energie?
3.5 Hoe creëer je eigenaarschap?
3.6 Hoe bepaal je de koers?

Hoofdstuk 4: De Leanfilosofie in de praktijk: Waarmaken en verbeteren!
4.1 Drie thema's uit de praktijk
4.2 De stem van de klant
4.3 Waardestromen
4.4 Prestatiemanagement

Hoofdstuk 5: Inspireer anderen
5.1 Inspireren versus motiveren
5.2 Laat je zien en deel je succes
5.3 Together we build a brighter future. We give gastronomy to the world by inspiring and connecting people

Hoofdstuk 6: Leiderschap als randvoorwaarde voor duurzame waardecreatie
6.1 Wat is Leiderschap?
6.2 Pay it forward
6.3 Verbinding met jezelf
6.4 Mensen verbinden
6.5 Koers bepalen
6.6 Zorgdragen voor de uitvoering
6.7 Werken aan een betere toekomst
6.8 Leiderschap vanuit het Lean onderzoek
6.9 Hoe stimuleer je de ontwikkeling van Leiderschap?

Hoofdstuk 7: Realiseer doorbraken!
7.1 Realiseren van doorbraken met focus op de organisatie cultuur
7.2 Realiseren van doorbraken met de focus op de persoon

Hoofdstuk 8: De integrale aanpak 'Steeds Beter'
8.1 De geboorte van het project Steeds Beter
8.2 Het eerste spoor: visie & strategie
8.3 Het tweede spoor: Leiderschap
8.4 Het derde spoor: de Lean werkwijze
8.5 Inleven, diagnosticeren en waarmaken
8.6 Het invoeren van prestatiemanagement
8.7 Het vereenvoudigen van het klanten planningsproces
8.8 Hoe gaat het nu anno 2013 met Icare?

Bijlagen
Bijlage 1: de resultaten van het &samhoud Lean onderzoek
Bijlage 2: visualisatietest, de start van de ontdekkingsreis
Bijlage 3: interventies voor leiderschapsontwikkeling
Bijlage 4: ABCD Cultuur analyse

Verklarende begrippenlijst
Inspiratiebronnen
Menselijke inspiratiebronnen en onze oprechte dank
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        LEAN tenminste houdbaar tot