Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Informatiemanagement in het klein

Praktisch omgaan met informatie

Gebonden Nederlands 2014
Verkooppositie 1905
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Informatie is belangrijk, dat weet tegenwoordig iedereen. Maar hoe je 'goed' met informatie om moet gaan, daar hebben veel mensen (en organisaties) niet zo over nagedacht. Toch is dit bijna net zo belangrijk als de informatie zelf. Als we niet weten hoe we informatie willen gebruiken, of er niet op kunnen vertrouwen, wat heeft informatie dan nog voor nut?

Dit boek helpt mensen (en de organisaties waar zij werken) bewuster met informatie om te gaan. De vier belangrijkste zaken daarbij zijn:
-doelen stellen waarbij we betekenis geven aan informatie,
-samenhang aanbrengen door keuzes te maken,
-taken uitvoeren en de voorwaarden daarvoor scheppen, en
-kwaliteit bewaken, waarmee we vertrouwen in informatie creëren.

Deze vier kernelementen van informatiemanagement worden beschreven aan de hand van theorie én ervaringen uit de praktijk. Daarbij worden concrete hulpmiddelen gegeven om ze toe te passen in uw eigen organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789491186257
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:217
Druk:1
Verschijningsdatum:25-7-2014

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Arnold van den Akker

Arnold van den Akker werkt al 20 jaar als informatiemanager, (enterprise)architect, projectleider en adviseur aan de inrichting van organisaties, hun processen en de daarbij horende informatievoorziening voor zowel commerciële als not-for-profit organisaties. Sinds 2011 is hij informatiemanager bij ROC Nijmegen. Daarnaast helpt hij als zelfstandig ondernemer bedrijven met het pragmatisch toepassen van informatiemanagement.

Andere boeken door Arnold van den Akker

Inhoudsopgave

De leerling en de meester
Inleiding

Deel 1: Essentie
1. Voelen: Problemen en dilemma's
2. Denken: Kern en context
3. Voelen + Denken: Nut en noodzaak

Deel 2: Toepassing
Voorbeelden uit de praktijk
4. Doelen stellen
5. Samenhang aanbrengen
6. Taken uitvoeren
7. Kwaliteit bewaken
8. Leren rond IM

Nawoord
Bijlagen

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Informatiemanagement in het klein