Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Leiderschap Thought leadership
U heeft gezocht op 9789491560446. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
Thought leadership
Thought leadership
Mignon van Halderen

Mignon van Halderen zette thought leadership (inter)nationaal
op de kaart. Daarvoor richtte zij onder meer het lectoraat
Thought Leadership bij Fontys Hogescholen in Eindhoven op.

Meer over de auteurs
Thought leadership - Als succesfactor in een veranderende samenleving Mignon van Halderen 4 april 2022 In ‘Thought leadership als succesfactor in een veranderende samenleving’ nemen Mignon van Halderen en Brandon Martens je mee in de wereld van thought leadership en hoe een betekenisvolle strategie begint bij een vernieuwend perspectief. Lees het volledige artikel
top 100#24
Mignon van Halderen, Brandon Martens

Thought leadership

als succesfactor in een veranderende samenleving

Ingenaaid Nederlands 2022 9789089656223
2 beoordelingen
Top 10061 dagen in de Top 100
Verkooppositie 24Hoogste positie: 19
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
29,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Steeds meer bestuurders, leiders en (marketing)communicatieprofessionals hebben thought leadership als speerpunt in hun strategische plannen staan. Onze samenleving is op allerlei fronten aan het transformeren en van organisaties wordt verwacht dat ze een stap naar voren zetten en een progressieve rol nemen bij deze transformaties. Maar wat houdt thought leadership precies in? En hoe kun je het ontwikkelen en daadwerkelijk in praktijk brengen? Dit is het eerste boek dat je een verfrissende kijk en concrete handvatten biedt om thought leadership in je eigen organisatie te ontwikkelen.

Een succesvolle thoughtleadershipstrategie staat of valt met het durven uitdragen van vernieuwend perspectief op belangrijke thema’s die raken aan je strategie én de samenleving. Hoe ontwikkel je zo’n novel point of view? Hoe betrek je medewerkers en andere stakeholders daarbij? Hoe vertaal je je vernieuwende perspectief naar de praktijk en bouw je vertrouwen bij stakeholders rondom dat vernieuwende perspectief en de daarbij behorende koers? En wat betekent dat voor leiderschap en communicatie?

Op bevlogen wijze en aan de hand van zes actuele thoughtleadershipcases laten de auteurs zien hoe organisaties dit kunnen doen. Zo geven de auteurs een kijkje in de keuken van Bernhoven, het ziekenhuis dat vanuit het vernieuwende perspectief 'Betere zorg door minder zorg' zijn hele organisatie transformeerde en patiënten en stakeholders hier op inspirerende wijze bij betrok. En ze laten zien hoe het Deense energiebedrijf Ørsted, Philips, Unilever, woningcorporatie Sint Trudo en Parktheater Eindhoven voor een alternatieve koers kozen door te vertrekken vanuit vernieuwende zienswijzen en die te vertalen naar concreet gedrag en resultaat. Realistische praktijkcases die niet alleen laten zien wat voor deze organisaties werkte, maar óók waar hun uitdagingen en tegenslagen zaten.

Ben jij die bestuurder, leider of (marketing)communicatieprofessional die thought leadership op de strategische agenda heeft staan? Dan is dit jouw handboek om die strategie en positionering vorm te geven.

Specificaties

ISBN13:9789089656223
Trefwoorden:leiderschap, succesfactoren, thought leadership, veranderende samenleving
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:224
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:11-4-2022
Hoofdrubriek:Leiderschap
ISSN:

Expertrecensies (1)

Thought leadership - ‘Nieuwe en waardevolle inzichten’
Henk Jan Kamsteeg | 26 april 2022
Thought leaders roepen niet dat ze de wijsheid in pacht hebben, maar laten zien dat ze echt iets te melden hebben. Mignon van Halderen en Brandon Martens zetten in hun boek ‘Thought leadership’ helder uiteen hoe te groeien als thought leader.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Thought leadership - Als succesfactor in een veranderende samenleving
Mignon van Halderen 4 april 2022 In ‘Thought leadership als succesfactor in een veranderende samenleving’ nemen Mignon van Halderen en Brandon Martens je mee in de wereld van thought leadership en hoe een betekenisvolle strategie begint bij een vernieuwend perspectief.
Artikel lezen

Over Mignon van Halderen

Mignon van Halderen zette thought leadership (inter)nationaal op de kaart. Daarvoor richtte zij onder meer het lectoraat Thought Leadership bij Fontys Hogescholen in Eindhoven op. Mignon is inmiddels partner bij de Reputatiegroep, een van de toonaangevende strategie-bureaus in Nederland.

Andere boeken door Mignon van Halderen

Bekijk alle boeken

Over Brandon Martens

Brandon Martens is creatief-strategisch adviseur bij de Reputatiegroep en heeft zich vanuit het lectoraat al meer dan zeven jaar verdiept in thought leadership. Zij houden zich beiden bezig met thema’s als strategieontwikkeling, positionering en stakeholdermanagement.

Andere boeken door Brandon Martens

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

INLEIDING 12
Het nieuwe appel aan organisaties 12
Waar dit boek over gaat 13
Voor wie we dit boek hebben geschreven 14
Hoe je dit boek kunt gebruiken 14
Zes praktijkcases van thought leaders 16

1 TRANSFORMATIES EN PARADIGMASHIFTS 19
1.1 Wat zijn transformaties? 20
1.2 Paradigma's en paradigmashifts 21
1.3 Thought leadership: het vermogen om paradigma’s te verschuiven 23
1.4 De belangrijkste kenmerken van een thought leader 26
1.5 Conclusie 32

BERNHOVEN: BETERE ZORG DOOR MINDER ZORG 35

2 DE KRACHT VAN EEN NOVEL POINT OF VIEW 61
2.1 Een novel point of view maakt je vernieuwende denken expliciet 62
2.2 Een novel point of view werkt bevrijdend en ontsluit energie 65
2.3 Een novel point of view opent vernieuwende wegen 66
2.4 Een novel point of view verscherpt je visie en missie 66
2.5 Een novel point of view verbindt geestverwanten 67
2.6 Conclusie 68

PARKTHEATHER EINDHOVEN: RAAK ELKAAR 71

3 HOE ONTWIKKEL JE EEN NOVEL POINT OF VIEW 91
3.1 Creëer ruimte voor vernieuwende gedachten 92
3.2 Houd ze tegen je identiteit en purpose aan 94
3.3 Betrek medewerkers bij het ontwikkelen van je novel point of view 96
3.4 Werk naar een kernachtige verwoording van je novel point of view 100
3.5 Conclusie 103

ØRSTED: DE 85/15-VISIE 109
PHILIPS: THOUGHT LEADERSHIP IN HEALTHCARE 129

4 VERNIEUWENDE KOERS VANUIT JE NOVEL POINT OF VIEW 145
4.1 Strategie waarlangs je de vernieuwende koers optekent 147
4.2 Creëer randvoorwaarden die het nieuwe mogelijk maken 149
4.3 Maak het nieuwe zichtbaar en tastbaar 150
4.4 Betrek stakeholders bij het nieuwe 152
4.5 Omgaan met kritiek en weerstand 157
4.6 Leiderschapscommunicatie 157
4.7 Conclusie 159

SINT TRUDO: DE TRANSFORMATIE VAN STRIJP-S 161

5 IMPACT, BLIK VOORUIT EN PRAKTISCHE HANDVATTEN 179
5.1 Hoe meet je de impact van je vernieuwende koers (andere subtitels) 181
5.2 Nieuwe horizon - systeemverandering 188
5.3 Pak je thought leadership rol 189
5.4 Samenvattende stappen om die rol op te pakken 190

UNILEVER: EEN SIMULTAAN SCHAAKSPEL 195

Relevante begrippen 212
Woord van dank 214
Over de auteurs 216
Geraadpleegde literatuur 218

Aanbevolen live events...

vrijdag 03-06-2022

Samen veranderen 2022

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Alle getallen tellen
    Chip Heath
    Alle getallen tellen
    € 21,99
  • Succesvol solliciteren
    Anita Rasenberg
    Succesvol solliciteren
    € 29,99
  • Macht
    Brian Klaas
    Macht
    € 25,99
  • Wat had je dan verwacht?
    Jan Wolter Bijleveld
    Wat had je dan verwacht?
    € 20,99
  • Informeel leiderschap
    Peter van Lonkhuyzen
    Informeel leiderschap
    € 24,95
  • Vloggen voor professionals
    Daan van Bergen
    Vloggen voor professionals
    € 17,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Thought leadership

        Thought leadership
        Mignon van Halderen , Brandon Martens
        /