

Thought leadership
Vernieuwende inzichten en waardecreatie op het snijvlak van markt en maatschappij
Paperback Nederlands 2013 9789491560446Samenvatting
Veel bedrijven willen tegenwoordig een thought leadership-positie opbouwen. Het is vaak echter niet duidelijk wat thought leadership precies inhoudt, laat staan hoe bedrijven er vorm aan geven.
Centraal in 'thought leadership' is het uitdragen van een novel point of view waarmee de organisatie haar medewerkers en stakeholders op een vernieuwende manier naar relevante thema's in de industrie of maatschappij laat kijken. Door het novel point of view te vertalen naar concrete ideeën en oplossingen creërt het bedrijf waarde voor medewerkers, klanten en andere stakeholders.
Hoe komen bedrijven tot een novel point of view? Hoe vertalen ze dit in hun gedrag en communicatie? Hoe delen ze hun kennis en expertise rondom dit point of view? Wat zijn concrete uitkomsten van thoughtleadershipstrategieën? Dit zijn vragen die worden beantwoord in dit boek. De auteurs doen dit aan de hand van het Thought Leadership FrameworkTM dat zij uitleggen met behulp van praktijkvoorbeelden van vijf verschillende bedrijven.
Dit boek is voor directeuren, managers, consultants en studenten die op het punt staan een thought leadership-positie te creëren en een strategisch denkkader kunnen gebruiken om hier op een systematische manier vorm aan te geven.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Over Mignon van Halderen
Inhoudsopgave
1. Wat is thought leadership?
2. Hoe creeer je een thoughtleadershipsstrategie?
3. Falend thought leadership: casestudy BP
4. Uitkomsten van thought leadership
5. Conclusie
Appendix
Noten
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan