Peter Olsthoorn was in 1995 één van de eerste Europese internetjournalisten voor onder meer Planet Internet, stichtte Netkwesties.
Meer over Peter OlsthoornPrivacy bestaat niet
Doe er je voordeel mee
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789491560545Samenvatting
Peter Olsthoorn geeft in een persoonlijk relaas een overzicht van alle aspecten rondom privacy. Vanuit het perspectief van de marketeer, vanuit dat van de overheid, maar ook vanuit het perspectief van u als burger. Wat is uw privacy u waard? En voor welke voordelen bent u bereid een deel daarvan op te geven?
'Dit boek is verplicht leesvoer voor iedereen die zich in de actuele privacydiscussie mengt over spionage, patiëntendossier of surfgedrag volgen. De cases schetsen de rijke omvang, verbazen, leiden tot ongemak en zijn bij vlagen hilarisch. Met de continue vraag: wat is privacy mij waard?' - Jitty van Doodewaerd, privacydeskundige Federation of European Direct Marketing (Fedma) en Nederlandse Dialoog Marketing Associatie (DDMA)
'Over privacy leren we niets op school en dat is een groot gemis. Peter Olsthoorn maakt dat goed. Lezen dus, dit boek, zodat je begrijpt waarom de titel een waarschuwing is en geen wens.' - Justine Pardoen, hoofdredacteur van Ouders.nl
'Een unieke blik op wie er meekijken in de digitale spiegel van ons ik.' - Nils Rooijmans, directeur Exposemedia.nl, columnist Emerce
'Dit boek belicht zo'n beetje alle belangrijke aspecten van het belangrijkste mensenrecht van de 21ste eeuw. Privacy is een bedreigde soort. Wat gisteren privé was, wordt vandaag op Facebook verhandeld. En wat vandaag uit de schijnwerpers blijft, is morgen resultaat van Big Data. Lees dit boek, want het raakt aan alle kanten van je bestaan.' - Jos Birken, marketingdirecteur in China en Singapore, columnist Tijdschift voor Marketing
'Knap overzicht van een zeer actueel en relevant onderwerp. 100% must-read.' - Sander van der Blonk-Digitaal Marketeer & Ondernemer.
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding: Reflexen
1. Het bestaat toch niet?!
2. Alziende overheidsogen
3. Opsporing en geheime diensten
4. De vrije marktchaos
5. De heilige privacyverklaring
6. Wat vinden we ervan?
7. Oorlog om de Verordening
8. De cameraleving: wie niet weg is wordt gezien
9. Data als eigen bezit
10. Aanpakken en innoveren!
11. Dikke Data scoren
12. Slot: de krampachtigheid voorbij
Nawoord: Eigen aivd dossier
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan