Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Seks, humor en het Beloofde Land

De 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 9789492493392
Verkooppositie 1211836 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het al hebben gekocht (sociale bewijskracht), door er quotes op te zetten van belangrijke wetenschappers (autoriteit), door een erotische afbeelding op het omslag te zetten (seks), door te zeggen dat het heel zielig voor het boek zou zijn als je het niet zou kopen (antropomorfisme), door humor te gebruiken of door te zeggen dat het helemaal geen boek is (disruptie). En dan hebben we nog maar 7 van de 33 technieken genoemd die in dit boek beschreven worden en waarmee je gedrag en gedachten kunt beïnvloeden.

In dit boek worden de 33 krachtigste psychologische beïnvloedingstechnieken uitgelegd aan de hand van succesvolle reclamecampagnes. De auteurs, drie wetenschappers met ervaring in de reclamewereld, laten precies zien hoe gedrag op bewust en onbewust niveau wordt beïnvloed. En je leert hoe je deze wetenschappelijk bewezen technieken ook zelf toe kunt passen. Seks, humor en het Beloofde Land opent je de ogen voor de wondere kunst van het overtuigen. Gegarandeerd.

Kortom: koop het maar, het wordt fantastisch.
(het Beloofde Land)

"Bevat evenveel eyecandy als eyeopeners. Je kijkt nooit meer op dezelfde manier naar een advertentie, een webwinkel of de verpakking van een product." – FORBES

"Deze verborgen verleiders zijn het geheime wapen achter reclames en ze worden veel vaker toegepast dan je denkt." – WIRED

Specificaties

ISBN13:9789492493392
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:208
Druk:1
Verschijningsdatum:21-6-2018

Expertrecensies (1)

Seks, humor en het beloofde land - 'Een heerlijk boek'
Ger van den Buijs | 7 november 2018
Seks, humor en het Beloofde Land is een heerlijk boek. Compacte stukjes die lekker weg lezen, praktisch uitgewerkt, met goede voorbeelden, grafisch materiaal en cijfermatige onderbouwing. De titel van dit boek is verrassend. Niet alleen voor preuts Nederland.Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
8 stemmen
5
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marc Andrews

Marc Andrews is a psychologist, art director and designer. He holds a master’s degree in Behavioural Science and a Master of Arts in Graphical/Editorial Design. In Design, he earned his master's degree (with honours) by exploring the rhetorical, semiotical, and psychological dimensions of visual argumentation. Since 2008, he has been a partner of andrews:degen (andrewsdegen.com), a creative agency for visual communication in Amsterdam. In addition, he teaches Design Psychology and Design Theory in The Netherlands, and has provided lectures and workshops on social design at several international design academies

Andere boeken door Marc Andrews

Over Rick van Baaren

Prof. dr. Rick van Baaren is hoogleraar gedragsverandering en maatschappij aan de Radboud Universiteit Nijmegen en eigenaar van D&B, een adviesbureau gespecialiseerd in de sturing van menselijk gedrag.

Andere boeken door Rick van Baaren

Over Matthijs van Leeuwen

Dr. Matthijs van Leeuwen is coördinator van de master gedragsverandering aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast is hij oprichter van de Behavior Change Group en wetenschappelijk adviseur bij D&B.

Andere boeken door Matthijs van Leeuwen

Inhoudsopgave

Inleiding
Drie basisbehoeften
Hoe werkt dit boek?

1. Weerstand erkennen
2. Klare taal
3. Foot-in-the-door
4. Het beloofde land
5. Zelfoverreding
6. Altercasting
7. Sociale bewijskracht
8. Garantie
9. Aantrekkelijkheid
10. Humor
11. Schaarste
12. De klik
13. Lokaas
14. That's not all
15. Mere exposure
16. Anchoring
17. Astroturfing
18. Antropomorfisme
19. Betrouwbaarheid
20. Disrupt & reframe
21. Metaforen
22. Implementatie-intenties
23. Reciprociteit
24. God terms
25. Seks
26. Autoriteit
27. Winstverliesframing
28. Het recency- en primacy-effect
29. Appeleren aan angst
30. Doublespeak
31. Projectie
32. Door-in-the-face
33. Subliminaal

Over de auteurs
Bibliografie
Verantwoording illustraties
Aanbevolen literatuur
Woord van dank

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Seks, humor en het Beloofde Land