Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Jij moet je bek houden!

Omgaan met boze burgers, ouders, klanten en patiënten

Paperback Nederlands 2020
Verkooppositie 732 dagen in de top 100
Nog niet verschenen, verwacht op 25‑08‑2020

Samenvatting

Elk jaar ervaren maar liefst 1,6 miljoen professionals conflicten en agressie tijdens hun werk. Zij krijgen te maken met boze burgers, agressieve cliënten, manipulerende patiënten, verongelijkte ouders/verzorgers, opgefokte passagiers en klanten die geen nee accepteren. Jij moet je bek houden! helpt professionals effectief om te gaan met deze situaties en sterker uit de strijd te komen.

Conflicten zorgen voor stress en daar kun je letterlijk ziek van worden. Voor professionals bij de overheid, in de zorg, in het onderwijs en in het bedrijfsleven wordt het effectief omgaan met conflicten steeds belangrijker. Hoe reageer je als iemand met geweld dreigt? Wat zeg je als een woedende cliënt jou de huid vol scheldt?

In dit boek leer je hoe je dat doet. Je leest ook wat jouw werkgever moet doen als een werknemer met agressie en geweld te maken krijgt, en hoe je opvang en nazorg kunt bieden. Jij moet je bek houden! staat vol waargebeurde verhalen van professionals en geeft je de tools om conflicten te voorkomen en te overwinnen.

Opleider en mediator Caroline Koetsenruijter heeft als autoriteit op het gebied van conflicthantering al meer dan 15.000 professionals in alle sectoren getraind.

Met een voorwoord van Alex Brenninkmeijer

"Met dit boek heeft u goud in handen!" - Jan van Zanen, burgemeester Den Haag

"Een mooi, goed boek dat wetenschappelijke inzichten op een heldere manier voor de praktijk toegankelijk maakt." - Kees van den Bos, hoogleraar Sociale Psychologie en hoogleraar Empirische Rechtswetenschap, Universiteit Utrecht

"Geschreven met zo’n souplesse dat je als lezer niet in de gaten hebt hoeveel ervaring je moet hebben om dit boek te kunnen schrijven." - André Verburg, staatsraad in de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State

Specificaties

ISBN13:9789492528599
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:S2 uitgevers
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Jij moet je bek houden! - Omgaan met boze burgers, klanten en patiënten
Caroline Koetsenruijter 28 juli 2020 Ben jij een van die 1,6 miljoen professionals in Nederland die te maken heeft met conflicten met burgers, ouders, klanten, passagiers, cliënten of patiënten? Zit jij ook weleens ’s avonds thuis op de bank na te trillen en te bedenken wat je had willen zeggen of doen toen de situatie escaleerde naar agressie en geweld?
Alle interviews en artikelen (1)

Over Caroline Koetsenruijter

Caroline Koetsenruijter (1979) studeerde rechten in Leiden en Harvard, en onderhandelen en Mediation in Boston. Na haar studie werkte ze als universitair docent en onderzoeker voor de Universiteit Leiden. Hierna werkte ze als bemiddelaar op de werkvloer bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid bij Bureau Secretaris-generaal in alle sectoren van de kinderbescherming tot gevangeniswezen. Hierna werd ze Lead Onderzoeker bij het Nederlands Mediation Instituut. Sinds 2005 is Caroline erkend mediator en vanaf 2007 is zij directeur van Instituut KCB. Caroline en haar team trainen bij meer dan 125 unieke opdrachtgevers rondom conflicthantering en bemiddeling. Van de landsadvocaat tot het ministerie van Defensie.

Andere boeken door Caroline Koetsenruijter

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Jij moet je bek houden!