Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
E-Books Communicatie en media Crisiscommunicatie voor iedereen
Crisiscommunicatie voor iedereen
Crisiscommunicatie voor iedereen
Frank Peters Nederlands: Frank Peters is oprichter en eigenaar van Virtus Communications, een adviesbureau dat gespecialiseerd is in reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Meer over Frank Peters
Lees het volledige artikel
E-book
Frank Peters

Crisiscommunicatie voor iedereen

46 praktijklessen voor crisismanagement

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 9789492939227
8 beoordelingen
Verkooppositie 300929 dagen in de top 100
Paperback | NL € 18,95 E-book | NL € 9,99
Direct te downloaden
9,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Iedereen krijgt zakelijk of privé wel eens te maken met een crisissituatie. En dan telt eigenlijk niet meer wat je de afgelopen twintig jaar hebt opgebouwd, maar hoe je vandaag omgaat met deze crisissituatie.

In dit social media tijdperk zijn de responstijden bij crisis teruggelopen van 24 uur naar 24 minuten. En soms moet het zelfs nog sneller. Je bent kwetsbaarder geworden dan ooit het geval was. Want de omgeving oefent steeds meer druk uit. Het is feitelijk iedere dag ‘judgement day’. De omgeving is nu rechter, jury en beul tegelijkertijd.

Social media hebben de wereld transparant gemaakt. Bovendien is stakeholderdruk -of zelfs volkswoede- nu eenvoudig te organiseren. Iedereen met een smartphone en Internettoegang is ‘journalist’ geworden en kan een organisatie, merk of persoon met een gerichte tweet direct onder druk zetten.

Als er een crisis ontstaat dan verwacht de omgeving dat je opstaat, leiderschap toont en acteert. Maar beter nog is het om de regie in eigen hand te nemen en proactief te zijn in de crisiscommunicatie. Kies open voor de aanval en bepaal zelf het crisisbeeld. Dit vereist echter wel gedegen voorbereiding en mandaat, want anders ben je machteloos.

Iedere crisis is weer anders, maar een aantal basisprincipes voor crisiscommunicatie geldt altijd. Dit boek biedt je 46 praktijklessen voor effectieve crisiscommunicatie, gebaseerd op 30 jaar crisiscommunicatie-ervaring. Doe er je voordeel mee en beschouw dit boek als jouw persoonlijke crisisadviseur. Niet alleen zakelijk, maar ook in jouw privéleven.

Specificaties

ISBN13:9789492939227
Trefwoorden:crisismanagement, social media
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:138
Uitgever:Futuro Uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:3-12-2018
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Expertrecensies (1)

Crisiscommunicatie voor iedereen - 'Een praktisch boek'
Hanneke Tinor-Centi | 4 januari 2019
Wanneer een organisatie in een crisissituatie terechtkomt is dat altijd onverwacht. Of de crisis nu veroorzaakt is door menselijk falen, een technisch mankement of door een oorzaak geheel buiten de organisatie, is in eerste instantie niet belangrijk.Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
8 stemmen
7
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Frank Peters

Nederlands: Frank Peters is oprichter en eigenaar van Virtus Communications, een adviesbureau dat gespecialiseerd is in reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Daarvoor gaf hij ruim 18 jaar leiding aan PR-adviesbureau Porter Novelli. Zijn specialismen zijn reputatiemanagement, crisismanagement en issuemanagement. Frank adviseerde organisaties als FrieslandCampina, SNS Reaal, Achmea, Albert Heijn, Robeco, KPN en vele anderen. Frank is tevens docent bij Beeckestijn Business School en Utrecht Business School. English: Frank Peters is founder and owner of Virtus Communications. He has extensive experience in managing high-profile corporate brands and leading corporate strategy development, as well as day-today experience in corporate reputation management and crisis management. He won SABRE Awards for Best Benelux Campaigns and Best Benelux Agency, the European Excellence Award (merger FrieslandCampina) and an Effie for most effective integrated campaign.

Andere boeken door Frank Peters

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Het is iedere dag judgement day! 7

1. Ontkenning van de crisis is het grootste gevaar 9
2. Iedere crisis biedt kansen 11
3. Zorg voor een proces en protocol 13
4. Voorbereiden is cruciaal 17
5. Ken de gevaren 21
6. Bouw relaties in vredestijd 23
7. Ken de verwachtingen 25
8. Medewerkers zijn de sleutel 27
9. Werk aan een mandaat 29
10. Kies een compact crisisteam 33
11. Oefen de kernrisico’s 37
12. Vertrouw op de waarheid 39
13. Daadkracht in het golden hour 41
14. Van analyse naar besluit 45
15. Maak omgevingsanalyses 49
16. Plan op het worstcasescenario 53
17. Breed communiceren, of niet? 55
18. Maak risico’s tastbaar 57
19. Formuleer het crisisdoel 59
20. Kies de passende crisisresponse 61
21. Oplossen doe je samen 65
22. Sta op als het spannend wordt 67
23. Wees zelf de boodschapper van slecht nieuws 71
24. Communiceren kan altijd 75
25. Stel de belangen van de gedupeerden centraal 79
26. Compassie boven ratio 81
27. Transparantie heeft ook grenzen 83
28. Zie de media als partners 85
29. Voldoe aan de informatiebehoefte 89
30. Framing in crisiswoordvoering 91
31. De kracht van beelden 93
32. Geen woorden, maar daden 95
33. Spreek met één mond 97
34. Focus op online 99
35. Blijf zelf aan de bal 103
36. De noodzaak van logging 105
37. Beter door tegenspraak 107
38. Organiseer capaciteit 109
39. Reken af met excessen 111
40. Sorry zeggen doet geen pijn 113
41. Wees alert op nepnieuws 115
42. Sluit de crisis zelf af 117
43. Leer en verbeter 119
44. De Google clean-up 121
45. Bouwen aan vertrouwen 123
46. Reken af met mythes rond crisiscommunicatie 127

Samenvatting: het Alert©-model voor crisiscommunicatie 131
Tot slot: ‘Be a Mensch’ 133
Verder lezen 135
Dankwoord 137

Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...

  • Reputatie onder druk
    Frank Peters
    Reputatie onder druk
    € 29,95
  • Mediatraining voor iedereen
    Frank Peters
    Mediatraining voor iedereen
    € 18,95
  • Crisiscommunicatie voor iedereen
    Frank Peters
    Crisiscommunicatie voor iedereen
    € 18,95
  • Socrates op sneakers
    Elke Wiss
    Socrates op sneakers
    € 20,99
  • Handboek communicatiestrategie
    Betteke van Ruler
    Handboek communicatiestrategie
    € 29,95
  • Ben ik in beeld?
    Gijs Weenink
    Ben ik in beeld?
    € 12,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Crisiscommunicatie voor iedereen

        Crisiscommunicatie voor iedereen
        Frank Peters
        /