Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Niet alles is te koop (Management Summaries)

Download only

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9797090001000
Direct te downloaden

Samenvatting

Deze Management Summary bestaat uit een pdf en mp3 download van de samenvatting van het boek 'Niet alles is te koop' van Michael J. Sandel. In 4 bladzijden lezen of ca 15 minuten luisteren bent u op de hoogte.

Mag een verzekeraar of een werkgever iemand die te zwaar is een bonus geven om af te vallen? Moeten we kinderen betalen om boeken te lezen of goede cijfers te halen? Mogen we mensen geld geven voor het doneren van hun organen? En kunt je in geld uitdrukken hoeveel een mensenleven het milieu belast?

Afgelopen decennia hebben marktwaarden de niet-economische waarden uit bijna elk levensgebied verdrongen. Dat laat politiek filosoof Michael J. Sandel (Harvard University) zien in zijn boek 'Niet alles is te koop'. Hij noemt marktwerking een van de grootste morele vraagstukken van onze tijd. De markt is doorgedrongen in zorg, opvoeding, overheid, kunst en sport, en zelfs in het gezinsleven en persoonlijke relaties. Zonder er erg in te hebben zijn we vanuit een markteconomie in een marktgestuurde samenleving beland. U kunt zich afvragen of er niet iets mis is met zo'n wereld. En wat we kunnen doen om te voorkomen dat marktwaarden daar binnendringen waar ze niet thuishoren.

In 'Niet alles is te koop' ontketent Michael J. Sandel een debat dat tot nu toe ontbreekt in dit marktgestuurde tijdperk. Kernvragen zijn: Wat is de geëigende plek voor marktwerking in een democratische samenleving? En hoe beschermen we morele waarden en publieke goederen die niet te koop zijn?

Specificaties

ISBN13:9797090001000
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:4
Druk:1
Verschijningsdatum:12-9-2012
Hoofdrubriek:Economie
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jeroen Ansink

Jeroen Ansink (Utrecht, 1970) is financieel-economisch journalist. Sinds 1998 woont en werkt hij in New York, aanvankelijk als correspondent voor FEM Business, later ook voor bladen als HP/De Tijd, Management Team, Forum en Fortune.com. Voor Managementboek schrijft hij interviews. Ansink voltooide een vrij doctoraal in de Letteren aan de Radboud Universiteit in Nijmegen (adoptierichting geschiedenis) en behaalde het certificaat Business Journalism aan de Wharton Business School aan de Universiteit van Pennsylvania.

Andere boeken door Jeroen Ansink

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Niet alles is te koop (Management Summaries)