Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
OUTLET - 22% korting

Oh nee, een goed idee (licht beschadigd)

Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

Paperback Nederlands 2016 9797090123795
Let op: Dit is een licht beschadigd exemplaar.
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
23,-
17,95
OUTLET - 22% korting

Samenvatting

Veel organisaties hebben geen gebrek aan goede ideeën, zeker niet na allerhande brainstormsessies. Ze stranden helaas vaak na ellenlange vergaderingen en dan, op een bepaalde dag, hoor je er niks meer van. We waren toch enthousiast en gemotiveerd? De waan van de dag neemt het over. Tijd, energie, geld en moreel worden zo in hoog tempo verspild. Klaar om op te staan en voor positieve verandering op je werk te zorgen?

Oh nee een goed idee reikt je nieuwe, alternatieve en confronterende perspectieven aan en geeft praktijk advies zodat je leert hoe je je collega's kan meekrijgen in veranderingen en nieuwe ideeën. Dat begint bij jezelf, jij moet eerst anders gaan denken, kijken en handelen. Wie ben jij? Hoe functioneert jouw organisatie? En wat kan jij daaraan doen?

Er zijn geen zeven stappen naar succes, een quick fix of een toverstokje bestaat niet. Dit boek onthult de valkuilen, angsten maar ook de manieren om succesvol te zijn wanneer je op een positieve manier je ideeën voor elkaar wilt krijgen. Hierdoor kan je meer bereiken met minder frustratie en ervoor zorgen dat je organisatie beter gaat functioneren. Daarnaast zul je meer plezier en betekenis in je werk krijgen.

'Carrièremakers moeten dit boek niet kopen, gewetensvolle professionals wel; het is geen gladde praat over leiderschap zoals zo vaak; dit boek moet je nu juist niet in een keer uitlezen; leg het weg en laat de inhoud bezinken; ga dan verder; raadpleeg het ook als je een bepaald probleem hebt: wat moet je doen, als je werkomgeving onverschillig reageert op al jouw goede ideeën? Nog beter is het om het boek samen met een paar collega's te lezen en er kritisch over te praten; de auteur verdient het!' - Prof. dr. Roel in't Veld'

Confronterend, pragmatisch en tegendraads. Veel aan over gehouden en heerlijk om te lezen.' - Jins Houdijk , Manager internationale projecten NEM

Specificaties

ISBN13:9797090123795
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:144
Druk:1
Verschijningsdatum:4-3-2016

Expertrecensies (1)

Oh nee, een goed idee
Bert Peene | 21 juni 2016
Dat toekomstbestendigheid, innovatie en creativiteit hand in hand gaan, is een enorme open deur. Maar waarom zou je een boekbespreking niet eens met een open deur mogen beginnen! Zeker als het stimuleren van creativiteit in organisaties nog steeds vooral met de mond beleden wordt, maar slechts zelden in praktijk gebracht.Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
15 stemmen
13
1
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Misha de Sterke: ‘Echte leiders vinden zichzelf opnieuw uit’
Bert Peene 5 juli 2016 Om te kunnen overleven, moeten organisaties zichzelf regelmatig opnieuw uitvinden. Daarvoor heb je onder meer medewerkers nodig met goede ideeën, die ervoor zorgen dat de organisatie voor klanten aantrekkelijk blijft. Aan goede ideeën is vaak geen gebrek; wel aan bereidheid er daadwerkelijk iets mee te doen. Beheersing is in veel organisaties belangrijker dan innovatie. In zijn boek Oh nee, een goed idee (‘Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden’) laat Misha de Sterke zien hoe je ervoor kunt zorgen dat waardevolle ideeën toch geaccepteerd en geïmplementeerd worden.
preview
Preview - Oh nee, een goed idee
Misha de Sterke 10 mei 2016 Veel organisaties hebben geen gebrek aan goede ideeën, zeker niet na allerhande brainstormsessies. Maar hoe houd je het enthousiasme vast? En hoe krijg je je collega's mee? Oh nee, een goed idee biedt handvatten. Een preview.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Misha de Sterke

Misha de Sterke is a corporate innovation and startup expert and has extensive experience. In the corporate world as an interim manager and staff advisor on digital transformation, and as an entrepreneur building different tech-driven startups. He works for numerous Fortune 100 companies on disruptive strategy and venture building, focusing on achieving growth. He advises C-level executives on how to build the 10X Growth Machine and he coaches startups on turning ideas into profitable businesses. He also lectures at several Dutch universities about entrepreneurship and innovation and has a special interest in managing irrationality and tension in teams to forge bold outcomes. He is currently leading a corporate innovation practice that operates on a global scale.

Andere boeken door Misha de Sterke

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De realiteit – implementeren in organisaties is lastig
-Authenticiteit – wat betekent ‘jezelf zijn’?
-Obstakels voor verandering – controle, gemakzucht en irrationaliteit
-Hoogtepunten

2. Nobody in charge – de context van implementeren
-Gevoel – het innerlijk kompas
-Netwerken – alles met alles verbonden
-Leiderschap in netwerkorganisaties – is dat nog mogelijk?
-Who is your master? – loyaliteitsdilemma’s
-De oorzaak van stroperigheid – meningen en consensus
-Hoogtepunten

3. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan – just go with the flow
-Communiceren – minder eenvoudig dan je denkt
-Het uitlegspel – trap er niet in!
-Motivatie – een hardnekkige mythe
-Gemakzucht – de weg van de minste weerstand
-Conformeren – de heersende mening
-Status quo – zoals het altijd moet blijven
-De waan van de dag – wat heb ik vandaag bereikt?
-Hoogtepunten

4. Irrationaliteit – niets is wat het lijkt
-Strategie – is een werkwoord
-Goede ideeën – werken verslavend
-Bureaucratie – kan het iets minder?!
-Verandering – jij bent het instrument
-Hoogtepunten

5. Waar moet je op focussen? – de juiste manier van kijken
-Jij en jezelf – je innerlijke gesprek
-Reputatie – gezag is noodzakelijk
-Randvoorwaarden – urgentie en noodzakelijkheid
-Keuzes – nooit zonder consequenties
-Problemen – wie beheert ze?
-Problemen oplossen – de valkuilen
-Hoogtepunten

6. Welke gewoonten moet je aanleren? – de juiste manier van ‘zijn’
-De macht der gewoonte – dagelijkse routine
-Intolerant zijn – bepaal wat je niet wilt
-Soberheid – Lean in de praktijk
-Angsten – ‘zijn overwinbaar’
-Leren – altijd en continu
-Mededogen – anders dan medelijden
-Hoogtepunten

7. Welke vaardigheden moet je aanleren? – de juiste inspanning
-Verleiden – een lastig spel
-Lateraal denken – samenhang en consistentie
-Vragen – simpel maar krachtig
-Hoogtepunten

8. De tactieken – de juiste manier van handelen
-De klant – wat wil die eigenlijk?
-De klant – middelmatige versus geweldige klanten
-Jouw verhaal – no story, no glory
-De bazen – wat willen die?
-Beslissingen – hoe worden die gemaakt?
-Bureaucratie – de overlevingstechnieken
-Communicatie en besluitvorming – inhoud versus relatie
-Vergaderingen – kunnen echt effectief zijn
-Omgaan met strategisch gedrag – geen inhoud maar posities
-Conflict – niet te vermijden ...
-Conflict – meningsverschil versus conflict
-Hoogtepunten

9. De principes van succesvol implementeren
-Belangrijke principes

Nawoord
Aanbevolen en geraadpleegde literatuur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Oh nee, een goed idee (licht beschadigd)