Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
OUTLET - 18% korting
,

De kracht van social selling (licht beschadigd)

Digitale sales met LinkedIn en andere social media

Paperback Nederlands 2018 9797090124747
Let op: Dit is een licht beschadigd exemplaar.
Dit product is niet meer leverbaar
OUTLET - 18% korting

Samenvatting

De klant koopt anders dan vroeger. Een groot deel van het koopproces speelt zich tegenwoordig online af, zonder dat je daar als retailer of verkoper bij betrokken bent. Speel je daar als bedrijf niet op in, dan loop je veel omzet mis. Op welke social media zitten jouw (potentiële) klanten? Er een routine van maken om dáár op een professionele manier aanwezig en relevant te zijn en zo meer waarde te bieden en omzetgroei te realiseren – dát is social selling.

Social selling is geen wonderpil of makkelijke omzetverdubbelaar, het is een nieuwe manier van werken – niet alleen voor verkopers, ook voor managers, marketeers en andere medewerkers. Klanten zien namelijk niet alleen je producten of diensten, maar binnen een paar klikken de héle organisatie. In dit boek leggen commercie-expert Wessel Berkman en social media-expert Toni van Dam uit wat social selling is, waarom het voor ieder bedrijf onmisbaar is en welke stappen je moet zetten.

Lees hoe je de kracht van social selling ontketent – met veel aandacht voor LinkedIn, maar ook voor Facebook, Twitter en WhatsApp. Het boek bevat veel praktische tips en bijdragen van andere experts.

Specificaties

ISBN13:9797090124747
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:NUBIZ
Druk:1
Verschijningsdatum:22-11-2018

Expertrecensies (2)

De kracht van social selling
Sippy van Akker | 21 februari 2019
Volgens auteurs Wessel Berkman en Toni van Dam is 'social selling dé nieuwe manier van verkopen'. Dat staat achterop het omslag van hun boek De kracht van social selling. De kracht van social selling - digitale sales met LinkedIn en andere social media werd onlangs uitgebracht.Lees verder
De Kracht van Social Selling - 'Makkelijk leesbaar boek vol openbaringen'
Pleunie Warnink | 30 januari 2019
Laten we eerlijk zijn, social selling is deels gezond verstand maar zeker in deze tijd ook voor een deel begrip van social platforms als Linkedin, Facebook, Instragram en dergelijke. De kracht van social selling zet alle zaken die je eigenlijk allang had moeten doen, eens handig voor je op een rijtje.Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
24 stemmen
21
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
De kracht van social selling - Digitale sales met LinkedIn en andere social media
Wessel Berkman 6 december 2018 De klant koopt anders dan vroeger. De eerste helft van het koopproces speelt zich tegenwoordig online af, zonder dat je daar als retailer of verkoper bij betrokken bent. Wie duimendraaiend afwacht tot de potentiële klant in de tweede helft zelf belt (als hij al belt), loopt veel omzet mis.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Wessel Berkman

Wessel Berkman is commercieel expert en daagt zijn klanten graag uit om in beweging te komen, werkt voor 1 klant per sector en laat zich graag ook afrekenen op behaalde resultaten. Hij is liever ook duidelijk dan alleen maar aardig. Hij is oprichter van commercieel verbeterbureau De Commerciële Revolutie (on en offline commercie, The Social Selling Company (B2B-online) en e-comREBELS (online direct) en The Brown Paper Company (deze laatste verkocht hij in 2017). Daarnaast is Wessel initiatiefnemer van executive netwerken NINTES en NedBricks en The Millennials voor toekomstige bestuurders en neemt deel in verschillende ventures. Wessel is een veelgevraagd spreker over het verschil maken in sales en marketing en leiderschap. Eerder schreef hij bestsellers zoals ‘De Brown Paper-methode’, ‘Sales, in 90 dagen 50% meer omzet!’ en ‘Management zoals het bedoeld is’. In scheurboeken zijn ‘365 vragen uitdagende vragen’ en ‘elke dag een prikkelende vraag’ stelt hij je elke dag een uitdagende vraag om je na te laten denken. Zijn motto is: Don’t follow hypes, create your own! En You’re not here to be average, but you’re here to be awesome.

Andere boeken door Wessel Berkman

Over Toni van Dam

Toni van Dam is LinkedIn- en social sellingexpert en partner bij The Social Selling Company en De Commerciële Revolutie. Hij helpt uiteenlopende organisaties met de implementatie van een social selling-strategie en traint salesteams in een nieuwe manier van werken. Hierdoor zijn ze routinematig relevant voor hun klanten en verbetert hun omzet en marge. Toni is tevens gastdocent op Nyenrode.

Andere boeken door Toni van Dam

Inhoudsopgave

INLEIDING 9

Een commerciële revolutie 12
Wat is social selling? Digitale sales! 14
- Social selling en de salesfunnel 16
Een nieuwe routine is noodzakelijk 18
- Cold calling is steeds minder effectief 19
- Een andere DMU 20
Social selling voor B2B 21
- Veranderingen in het B2B-verkoopproces 21
Geen sprint maar een marathon 23
- In beeld komen door content te delen 23
- Ook huidige klanten bedienen 24
De rol van het management 25
Sales en undercover sales 26
De route naar een professionele aanpak 28

STAP 1: POSITIONERING 31
Je personal brand 33
- Gratis ambassadeurs 34
- Sales is persoonlijk 35
- Wees consistent 35
Treffende woorden 36
Social media-profielen 37
- LinkedIn 37
- Wie zien jouw profielwijzigingen op LinkedIn? 48
- Andere veelgebruikte platformen voor social selling 50
- Minder vaak gebruikte platformen voor social selling 53
- Een eigen bedrijfspagina 55
De website 56

STAP 2: CONTENT 57
De klantsuccesportfolio als basis 61
- Buyer persona’s 61
- Een klantsuccesportfolio opstellen 63
- De contentbarometer 64
Customer journey 66
Verschillende soorten content 68
- Update 70
- Blog 71
- Afbeelding 72
- Kader: Vuistregels voor copyright 73
- Video 76
- Infographic 78
- Whitepaper 78
- Benchmark 79
- Webinar 79
- Reageren of delen 79
Content creëren of cureren 80
Content plaatsen 82
- Hoe vaak: de frequentie 83
- Wanneer: de timing 83
- Apenstaartjes en hashtags 85
- Call-to-action 86
- Social media-groepen 87
- Kader: Psychologische beïnvloedingsprincipes 88
- Het LinkedIn-algoritme 90
- Concurrentie 91
Content bewaren 92
- Mappenstructuur 93

STAP 3: CONTACT 95
Prospects vinden 97
- Fans en volgers 98
- Zoekopdrachten maken 100
- Kader: De vier graden van LinkedIn 100
- Een betaalde LinkedIn-account 102
- Op andere platformen zoeken 104
- Zoeken met booleaanse operatoren 104
- Dubbele aanhalingstekens 106
Leads opslaan 106
-en connectie toevoegen 109
1. Je hebt iemand persoonlijk gesproken 111
2. Iemand heeft gereageerd op jouw content 111
3. Je bent doorverwezen door een ander 112
4. Iemand heeft jouw profiel bekeken 113
5. Je hebt een gemeenschappelijke interesse of opleiding 114
6. Je hebt een of meer gemeenschappelijke connecties 114
7. Iemand reageerde op content op jullie bedrijfspagina 115
8. Je hebt relevante content voor die persoon 118
Volgen en berichten sturen zonder connectie- of vriendschapsverzoek 118
- Kader: Het consistentieprincipe van Cialdini 121
Leadgeneratie met content 122
- Van connectie naar warme relatie 123
- Bedankbericht na acceptatie 124
- Social listening 124
- Vaardigheden onderschrijven 125
- Updates liken/sharen/becommentariëren 126
- Partneroplossingen 127
- Wie ziet wat op LinkedIn? 128
- Leesbevestiging, online status en typindicator 130
- De kunst van korte, effectieve berichten 131
Afspreken met je prospect 131
- Vóór een afspraak 132
- Tijdens een afspraak 133
- Ná een afspraak 134
Social selling op je huidige klanten 134

STAP 4: ROUTINE 137
Social selling is een onderdeel van sales 140
- Gewenste omzetstijging als doelstelling 140
- Return on investment (roi) 142
- Social selling meetbaar maken 142
- SSI 144
- Dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse acties 146
In vier stappen naar een dagelijkse routine 147
Checklist 149
10 redenen waarom social selling niet werkt 151
Social selling ondersteunen 153
- Employee advocacy (Patricia Woestenburg) 154
- Social media-beleid (Mic Adam) 159

BIJLAGE 165
Digitale tools 167
Woordenlijst 173

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kracht van social selling (licht beschadigd)