Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
OUTLET - 21% korting

Aandachtsmarketing (licht beschadigd)

De krachtige en bewezen methode voor merkontwikkeling

Gebonden Nederlands 2019 9797090131479
10
Voormalig top 10Totaal 32 dagen
Let op: Dit is een licht beschadigd exemplaar.
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
34,95
27,95
OUTLET - 21% korting

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020

Aandacht is de nieuwe valuta. Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is onze aandacht kostbaarder dan ooit.

Hoe zorg je als marketeer dat jouw boodschap nog opvalt? Mensen geven hun schaarse aandacht alleen nog uit aan merken die hun leven verrijken. Klaas Weima laat aan de hand van nieuw wetenschappelijk onderzoek en voorbeelden uit de praktijk zien hoe je wél aandacht voor jouw merk krijgt. Met als resultaat minder marketingverspilling, blijere klanten en een hogere bedrijfsresultaat.

• Aandachtsmarketing biedt een krachtige, eenvoudige en bewezen werkwijze om aandacht voor jouw merk te verdienen en geeft handvatten om direct aan de slag te gaan.

• Zes bewezen aandachtstrekkers: Ontdek met welke zes wetenschappelijk bewezen aandachtstrekkers je aandacht voor jouw merk trekt.

• Verdiende aandacht-canvas®: Ontwikkel met behulp van het Verdiende aandacht-canvas een onderscheidende en duurzame marketingstrategie.

• Vijftig interviews op het hoogste niveau: Raak geïnspireerd door de verhalen van de beste marketeers van Nederland.

'Prik de vele marketinghypes door en het woord ‘aandacht’ blijft staan. Klaas beschrijft heel knap hoe en waarom aandachtsmarketing ook jouw volle aandacht verdient. Vlot en boeiend beschreven en goed onderbouwd.' - Erik van Engelen, algemeen directeur a.i. Wildlands Zoo en marketeer of the year 2015

'Aandachtsmarketing geeft een zeer interessante kijk hoe communicatie opvalt in je brein. Een aanrader voor elke marketeer die het beslissingsproces van mensen echt wil beïnvloeden.' - Annemarie Joossen, CMO Marktplaats en 2dehands.be (eBay)

'Het creëren en vasthouden van mijn aandacht is met dit boek goed gelukt.' - Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit

Specificaties

ISBN13:9797090131479
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:240
Uitgever:S2 uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:10-11-2019
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (4)

Aandachtsmarketing - 'Een goed hulpmiddel'
Thomas Cech | 20 februari 2020
Aandachtsmarketing van Klaas Weima gaat in op de rol van aandacht in het marketingcommunicatie domein. Het is een degelijk basis marketingboek met een interessante invalshoek en een praktisch canvas met leuke aanvullende podcasts.
Lees verder
Aandachtsmarketing - 'Geschikt voor iedere marketeer of ondernemer'
Mylene Bouwman | 17 februari 2020
Het doel van een marketeer is de aandacht trekken. Iets wat steeds moeilijker wordt. Prikkels zijn overal. Mailtjes stromen binnen, WhatsApp-groepen staan geen moment stil en de tijdlijnen van social media staan bomvol met content.
Lees verder
Aandachtsmarketing - 'Veel praktische tips'
Fred Rutgers | 5 februari 2020
Aandachtsmarketing van Klaas Weima is een boek om eens even goed voor te gaan zitten. Zelf ben ik al snel van de bank verhuisd naar mijn werkkamer. Ik voelde al snel de noodzaak om aantekeningen te maken. De informatiedichtheid van dit boek is bijna overweldigend.
Lees verder
Aandachtsmarketing - 'Een prima boek voor het op poten zetten van een merk'
Eric van Arendonk RM | 29 januari 2020
Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij Aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Al lezend merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie item is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos.
Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

4.7 van de 5
10 stemmen
8
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuur Prijs 2020
Karin de Zwaan 1 november 2020 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren en aandacht vestigen op de nieuwe ontwikkelingen.
nieuws
Alle aandacht voor een heel goed boek
Bas Hakker 8 november 2019 Onlangs presenteerde Klaas Weima zijn boek Aandachtsmarketing in het Rijksmuseum. Wij waren bij de uitreiking van het eerste exemplaar en natuurlijk ook bij de leerzame Masterclass. Het onderwerp? Hoe vang ik als merk en bedrijf de aandacht van de consument?
interview
Klaas Weima: ‘Hoe vaak spreken marketeers een klant?’
Bas Hakker 6 november 2019 Met Aandachtsmarketing schreef Klaas Weima een boek voor marketeers en ondernemers die graag hun klanten willen bereiken. Hoe je dat doet? Dan let je op de zes aandachtstrekkers en volg je de stappen van het Verdiende aandacht Canvas.
preview
Aandachtsmarketing - De krachtige en bewezen methode voor merkontwikkeling
Klaas Weima 22 oktober 2019 Klaas Weima toont in Aandachtsmarketing aan de hand van nieuw wetenschappelijk onderzoek en voorbeelden uit de praktijk hoe je wél aandacht voor jouw merk krijgt. Een preview.

Over Klaas Weima

Klaas Weima is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de bestseller Verdiende aandacht en blogt voor Marketingfacts. Daarnaast is hij oprichter van Energize, het marketingbureau voor verdiende aandacht. Klaas heeft een vaste rubriek in Adformatie, is gastdocent aan de Nyenrode Business Universiteit en host van de prijswinnende podcast CMOtalk. www.energize.nl/aandachtsmarketing

Andere boeken door Klaas Weima

Inhoudsopgave

Voorwoord 11
Inleiding 14

Deel I Het belang van aandacht 18
In dit deel 22
1 Het fenomeen aandacht 24
Zes observaties waarom aandacht superschaars is
2 Aandacht als marketingvaluta 35
Soorten aandacht en toepassing in merkcommunicatie
3 Zes aandachtstrekkers 42
Samenvatting 83

Deel II Het Verdiende Aandacht Canvas 84
In dit deel 88
4 Over het aandachtscanvas 90
Een bewezen methode om je merkuitdagingen te ontdekken
5 Merk 95
Zet je merk op scherp
6 Markt 126
Ontwikkel een relevante propositie
7 Doelstellingen 143
Formuleer uitdagende commerciële, relationele en communicatiedoelen
8 Communicatie 157
Gebruik de juiste aandachtstrekkers in je marketingboodschap
9 Continu leren en doorontwikkelen 174
Houd de zaag scherp
Samenvatting 177

Deel III Aan de slag 178
In dit deel 182
10 Waardenweegschaal 185
Je merkwaarden vinden en doorleven
11 Het merkfundament toegepast 189
De merkidentiteit van BLG Wonen
12 Hoe Kunnen We? 193
Bekijk je uitdaging vanuit een andere invalshoek
13 Product Box Pitch 195
Maak je waardepropositie compleet
14 How Now Wow-Matrix 197
Selecteer je beste ideeën
15 Tien geboden 199
Checklist voor het stellen van doelen
16 Creative Launchpad 201
Schrijf de ideale briefing
17 Brainwriting 205
Houd feedback tijdens brainstormsessies positief
18 Kaartspel 208
Ontdek inzichten om aandacht te verdienen
19 Zeven storytellingtips 210
Word een goede verhalenverteller
Samenvatting 213

Bijlage 214
Over het wetenschappelijke onderzoek 216
Noten en literatuur 229
Tot slot 237
Dankwoord 239

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Aandachtsmarketing (licht beschadigd)