Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

EFQM-Model NL

Paperback Nederlands 2019 9797090141829
Verkooppositie 2442Hoogste positie: 2442
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Vanaf het moment dat het EFQM-model verscheen, was het een leidraad voor organisaties in en buiten Europa een leidraad voor de ontwikkeling van een cultuur van verbetering en innovatie. Dit model is eind 2019 ingrijpend vernieuwd. Door zijn actuele inhoud, inzichtelijke opbouw, nieuwe taal en frisse blik op trends, die onze wereld vormgeven, biedt het EFQM-model een moderne kijk op business excellence.

Het nieuwe EFQM-model is tot stand gekomen met betrokkenheid van het hele EFQM-netwerk. Bijna 2.000 veranderexperts uit meer dan 40 landen hebben deelgenomen aan de enquête, 24 interne workshops zijn georganiseerd en leiders van meer dan 60 verschillende organisaties zijn persoonlijk geïnterviewd.

Daarnaast is een kernteam geformeerd waarin experts, medewerkers uit verschillende branches en vertegenwoordigers van de academische wereld hun bijdragen hebben geleverd. Het nieuwe model is getest in 24 organisaties, profit, non-profit, klein en groot. In Nederland ondersteunt INK.next organisatie bij de toepassing van het model.

Specificaties

ISBN13:9797090141829
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Druk:1
Verschijningsdatum:20-12-2019
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

1. Inleiding tot het EFQM-model
Achterliggende principes
Onderzoeksbevindingen waarop het is gebaseerd
Uitgangspunten en structuur

2. Het EFQM-model
Beschrijving van de drie hoofdbestanddelen van het model: Richting, Uitvoering en Resultaten
Beschrijving van de zeven aandachtsgebieden:
1 Bestaansreden, Visie en Strategie
2 Organisatiecultuur en Leiderschap
3 Belanghebbenden actief betrekken
4 Duurzame waardecreatie
5 Prestaties en transformatie stimuleren
6 Percepties van belanghebbenden
7 Strategische en operationele prestaties
Beschrijving van de deelgebieden
Elk aandachtsgebied is uitgewerkt in een aantal deelgebieden; deze bestaan naast een tweeregelige typering uit voorbeelden die weergeven wat uitmuntende organisaties op het betreffende deelgebied doen.

3. RADAR-beoordelingsmethodiek
Inleiding
RADAR roepassen op Richting en Uitvoering
RADAR toepassen op Resultaatgebieden
Scoring met de RADAR- matrices

4. Verklarende woordenlijst

Dankwoord
Verdere ondersteuning

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        EFQM-Model NL