Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Pierre Pieterse | 11 januari 2012

Martijn Arets ondernemer van het jaar 2011

Martijn Arets is door Sprout uitgeroepen tot beste ondernemer van 2011. In 2010 nam hij ontslag en kruiste wekenlang door Europa, om te spreken met de ondernemers en leiders achter merken als Adidas, Lego, Alessi, Koizol, Swarovski, Victorinox, en Manchester United. Reis en gesprekken resulteerden in het boek Brand expedition.

‘Ik ben een praktijkman, theorie is niet mijn ding. Ik trek op basis van mijn merkexpeditie wel een aantal conclusies. Inspirerende merken zijn continu bezig met innovatie. Hebben een duidelijke, expliciete visie op wat ze willen. Zijn consistent in wat ze doen. De grondleggers van deze merken zijn mensen die hun eigen weg durven te gaan. Die ook geen enkele interesse hebben om te luisteren naar hun klant. Neem Alessi. Daar doen ze niet aan marktonderzoek, vanuit de gedachte dat de consument nooit iets baanbrekends kan bedenken. Daarom huurt Alessi al decennia lang gerenommeerde ontwerpers in.’ Aldus Martijn Arets in een interview met Managementboek Magazine vlak na verschijnen van zijn boek Brand expedition.

 

Fotografie: Mirjam van der Linden

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden