Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Event

Eventverslag

‘De kracht van het geven’

Op 24 april vond het event ‘De kracht van het geven’ van Managementboek.nl plaats op Landgoed ‘de Horst’ te Driebergen. Machteld Stakelbeek, Daniëlle de Jonge en Jos Burgers gaven ieder hun eigen visie en mening op het gebied van sales en relaties.

Justin van Lopik | 4 juni 2014 | 1-2 minuten leestijd

Op 24 april vond het event ‘De kracht van het geven’ van Managementboek.nl plaats op Landgoed ‘de Horst’ te Driebergen. Machteld Stakelbeek, Daniëlle de Jonge en Jos Burgers gaven ieder hun eigen visie en mening op het gebied van sales en relaties.

Machteld Stakelbeek, auteur van Goede relaties werken zo!, gaf haar visie over relaties. Aan de hand van een grote schatkist liet ze het publiek zien dat relaties behoren tot ons kostbaarste bezit. Tijdens deze presentatie vertelde zij onder andere over hoe goede relaties werken en introduceerde vijf krachtige basisprincipes voor het onderhouden van een goede relatie: stel u open, kijk in de spiegel, koester het verschil, ruim verstoringen op en houd de relatie vitaal.

Daniëlle de Jonge, auteur van Verleid de klant, presenteerde haar visie over de positieve beïnvloeding van (potentiële) klanten aan de hand van 9 verleidingstechnieken. Deze technieken omschrijven hoe je als bedrijf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk kunt zijn. In de presentatie kwamen onder andere de missers wat betreft zakelijke kleding aan bod, wat voor veel herkenning bij het publiek zorgde. Kleurgebruik en het verleiden van zintuigen gaf een extra verdieping op het omgaan met klanten. Ook gaf zij tips over zakelijk taalgebruik en hoe bedrijven acquisitie en verkoop doeltreffend kunnen inzetten.

Jos Burgers, schrijver van de actuele bestseller De Wet van Snuf stelt dat alles wat je geeft je ooit terug krijgt. Volgens hem moet je als bedrijf meer geven dan nemen om succesvol te zijn. Ook is dan je netwerk groter. Zeer interessant: Jos Burgers presenteerde zijn visie op fans. Volgens hem zou je per dag een fan moeten proberen te krijgen. De voorwaarden hiervoor zijn onder meer aandacht, begrip, complimenten, dankjewel, eerlijk zijn, flexibel, geduld, helpen en interesse.

Maxime de Deugd

Deel dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden