Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Geboekstaafd

De top 3 van Eric van Arendonk

Eric van Arendonk RM is werkzaam bij Roveg Fruit & Vegetables BV als manager Marketing & Communicatie. Hij vormt met anderen de kern van een zogenaamde Taskforce Neuromarketing vanuit de Register Marketeers van het NIMA. Met leden uit deze Taskforce schreef hij 'Neuromarketing', dat onlangs verscheen. Hij recenseert al jaren voor Managementboek.nl en wij zijn dan ook erg benieuwd naar zijn top 3!

Nienke van Oeveren | 18 oktober 2013 | 1-2 minuten leestijd

1 Open boek door Marc Michils
‘Eindelijk een transparant boek over marketingcommunicatie en communicatiebureaus. De titel Open boek - Over eerlijke reclame in een transparante wereld dekt volledig de lading en ja, oneerlijke reclame bestaat helaas ook. Michils neemt hierover een duidelijk standpunt in: dat kun je niet maken! Dat ben ik volledig met hem eens. Marketing gaat om effectiviteit en eerlijkheid, daar wordt je op afgerekend. Veel te vaak is de creatieveling leidend.’

2 Brein@work door Nina Lazeron, Ria van Dinteren
‘Dit tweede boek heeft mij aangezet om een taskforce voor Neuromarketing op te richten en gezamenlijk een boek over dit onderwerp te schrijven. Ik kwam het tegen als jurylid voor Managementboek van het Jaar 2010. Toen ik het las acht ik: Wauw! Als we dit al weten over de hersenen, heeft dit enorm veel invloed op het marketingvak. Brein@work is heel toegankelijk geschreven en maakt nieuwsgierig, vandaar dus de taskforce. Daarbij discussiëren we over de inhoud van de boeken, gecombineerd met de aanwezige kennis en ervaring wat weer inzicht oplevert.’

3 Marketing aan de top door Ruud Frambach, Peter Leeflang
‘Marketing aan de top beschrijft tien problemen, oorzaken en oplossingen, maar daarmee ook de basics van marketing; met goede producten komen die oplossingen bieden. Of misschien zelfs wel: mensen gelukkig maken. Met de oplossingen beschrijven Frambach en Leeflang de toekomst van het vak. Het was de erkenning van mijn vermoedens. Zo versnelt een boek je ontwikkeling. Dit gebeurt ook door boeken aan elkaar te koppelen. Als je zo’n tien managementboeken per jaar leest, vergaar je niet alleen kennis, je koppelt deze en dat levert inzicht op.’

Deel dit artikel

Boek bij dit artikel

Eric van Arendonk, Adriaan Polderman RM, Karel Smit RM
Neuromarketing

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden