Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Lida van Doorn | 7 november 2019 | 3-4 minuten leestijd

Werk aan je charisma - Authentiek, aantrekkelijk en geloofwaardig overkomen

Lida van Doorn leert je in Werk aan je charisma bewust naar jezelf te kijken. Aan de hand van drie sleutelbegrippen - authenticiteit, aantrekkelijkheid en geloofwaardigheid - laat ze zien hoe je jezelf overtuigend neerzet. Een preview.

Je persoonlijke kracht bestaat uit innerlijke én uiterlijke factoren. Je maakt optimaal gebruik van je eigen kracht als het beeld dat je neerzet in evenwicht is met je persoonlijkheid en boodschap, als de buitenkant de binnenkant versterkt en andersom. Een karaktervolle profilering draagt bij aan het bereiken van je doelen. Pas als je binnen- en je buitenkant met elkaar in balans zijn, kun je jezelf volledig ontplooien en komen je talenten tot hun recht. De buitenkant kun je niet los van de binnenkant zien. Je uiterlijk doet ertoe en speelt gedurende je hele leven een rol bij visuele communicatie.

Authenticiteit, aantrekkelijkheid en geloofwaardigheid

Een charismatische uitstraling krijg je door een authentiek, aantrekkelijk en geloofwaardig beeld van jezelf neer te zetten.

- Authenticiteit is het basiskenmerk van charisma. Het betekent dat je laat zien wie je bent. Authenticiteit wekt vertrouwen. Zo willen we geleid worden door iemand die ‘echt' is, omdat we hem of haar dan pas als betrouwbaar ervaren.

- Met het versterken van je authenticiteit vergroot je je aantrekkelijkheid. Hoe echter je bent, hoe meer je van je persoonlijkheid laat zien, des te aantrekkelijker en zelfverzekerder anderen jou vinden. Het draait niet om uiterlijke schoonheid, een aantrekkelijk beeld is een karaktervol beeld. 

- Geloofwaardigheid is de bonus: als je een authentiek en aantrekkelijk beeld neerzet, kom je ook geloofwaardig over.

Vaak weet je zelf niet welk beeld je neerzet en vooral niet door welke aspecten dit beeld tot stand komt. Je bent niet gewend om heel bewust naar jezelf te kijken en het ontbreekt je dikwijls aan kennis om de juiste conclusies te trekken. Daar wil ik met Werk aan je charisma verandering in brengen. Met de juiste kennis over kleding, houding en beweging kun je een authentiek, aantrekkelijk en geloofwaardig beeld neerzetten, je zichtbaarheid vergroten en je eigen impact managen.

De Recht-Rond Formule

Met je kleding leg je een stevig fundament voor een charismatische uitstraling. Als je kleding kiest die bij je past, staat er een andere jij. Je komt niet alleen zelfverzekerder, aantrekkelijker en charismatischer over, je voelt je ook zo. Dit heeft een positief effect op de interactie.

Om te leren zien welke kleding jou optimaal recht doet, heb ik de Recht-Rond Formule ontwikkeld. Die gaat over echtheid, authenticiteit. Bij de Recht-Rond Formule spelen de vorm van het hoofd en de gezichtskarakteristieken de hoofdrol. Je hoofd is uniek en gaat altijd een wisselwerking aan met de kleding die je draagt. Het effect van deze wisselwerking bepaalt in sterke mate het beeld dat je neerzet en de impact ervan. Het zorgt ervoor dat in hetzelfde jasje de een heel charismatisch overkomt en de ander sjofel en nietszeggend. Harmonie tussen kledingkenmerken en gezichtskenmerken is de sleutel voor een charismatische uitstraling. De stijl die voortvloeit uit de Recht-Rond Formule noem ik ‘charismatische kledingstijl'.

Visuele overtuigingskracht

Je kleding is de basis voor je charisma en visuele overtuigingskracht, je houding en beweging completeren. Er is altijd een wisselwerking tussen kleding, persoon, houding en beweging. Als kleding bij je past, jouw eigenheid onderstreept, ga je vanzelf al meer ruimte innemen. Beeld, persoonlijkheid en boodschap zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

In Werk aan je charisma komen ook thema's als duurzaamheid, personal branding en je merk ‘ík' op social media aan bod. Je ontdekt hoe je bewust invloed uitoefent op het beeld dat je neerzet en je authenticiteit, aantrekkelijkheid en geloofwaardigheid vergroot.

Lida van Doorn wordt de expert op het gebied van 'charisma-management' genoemd. Al meer dan 25 jaar traint en adviseert zij mensen uit bedrijfsleven en politiek in het versterken van uitstraling en visuele overtuigingskracht. Ze is de auteur van Werk aan je charisma.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden