Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Zet je zaak op de kaart in 60 minuten

Online valt veel winst te behalen, ook zonder enorme budgetten. Met die overtuiging in haar achterhoofd schreef Elja Daae het praktische boekje Zet je zaak op de kaart in 60 minuten, speciaal voor lokaal georiënteerde bedrijven.

Kristel Beerling | 16 november 2015 | 2-3 minuten leestijd

Of je nu een winkel, advocaten- of makelaarskantoor hebt, dit boek geeft je volop ideeën, tips en inspiratie om je zaak digitaal op de kaart te zetten. De eerste vraag die je moet stellen: wie is je doelgroep? Pas als je weet wie je belangrijkste doelgroep is, kun je beslissen hoe jij je richting die doelgroep wilt profileren. Wat bied jij, dat anderen niet bieden? Dat kun je vervolgens online benadrukken.

Gebruik de juiste woorden. Welke woorden typen jouw doelgroepen online in als ze informatie zoeken? Zorg dat die woorden overal op internet terugkomen: in al je uitingen, op alle mogelijke locaties.

De online vindbaarheid is van belang. Zorg dat Google weet op welke locatie jouw bedrijf zich bevindt, bijvoorbeeld door adresvermeldingen op andere sites, een goede contactpagina op je eigen site (inclusief Google Maps kaart en geositemap), (lokale) zoekwoorden in paginatitels, meta description, afbeeldingen, video’s en kopjes en links van relevante websites naar jouw site. Ook blogs schrijven helpt.

Meer dan 90% van de Nederlanders gebruikt Google. Zorg dus dat je site goed vindbaar is, meld je aan bij Google Mijn Bedrijf en Google Maps en plaats updates op Google +.

Laat je promoten. Zorg voor vermeldingen op relevante sites en verzamel zoveel mogelijk online reviews.
Omarm social media, zoals Facebook, Foursquare & Swarm, Instagram, Pinterest en Twitter.
Vertel je eigen, unieke verhaal. Wie ben je? Waar sta je voor? Wat heb je te bieden? Waarom doe je wat je doet? Gebruik tekst, video, foto’s en animaties.
Foto’s en illustraties geven een beeld van jouw bedrijf. Geef eens een kijkje achter de schermen.
Bied een podium. Laat klanten, collega’s, leveranciers of goede doelen aan het woord: het toont je betrokkenheid.
Deel je kennis: zo bouw je goodwill op.
Deel lokale nieuwtjes en informatie.

Tenslotte geeft Daae nog wat extra tips op het gebied van online technologie, die wel een financiële investering vragen. Het boek eindigt met een praktische checklist met twintig items die je nú kunt oppakken om je online vindbaarheid te vergroten. Overzichtelijker kan niet!

Zet je zaak op de kaart is een lekker compact en to-the-point boekje, met voorbeelden uit te praktijk. Hiermee kun je heel eenvoudig zélf de zichtbaarheid en vindbaarheid van je bedrijf vergroten, zonder dat het je meteen handen vol geld kost. De enige investering die het vergt is tijd. Maar als je daarmee je resultaat vergroot, is het die investering zeker waard!

Kristel Beerling helpt bedrijven hun zichtbaarheid te vergroten. Ze heeft een website op www.tekst2.nl

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden