Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Menselijk leiderschap - 'Laat je inspireren'

Feitelijk is het onlogisch dat ons krachtige brein op het gebied van leiderschap slecht ten dele wordt benut. Het kan namelijk zo goed worden ingezet daar waar wij dat – zeker in deze tijd – zó nodig hebben, namelijk op het gebied van Menselijk leiderschap.

Hanneke Tinor-Centi | 6 oktober 2017 | 1-2 minuten leestijd

Guido de Valk onderkende dit en schreef er een boek over. In Menselijk leiderschap neemt De Valk manager en managementteams bij de hand om ze stapsgewijs het menselijk brein ten volle te laten benutten en hen het gedrag, dat past bij menselijk leiderschap, te laten begrijpen en in de praktijk te brengen.

Het boek van De Valk is in drieën opgedeeld. In deel een leert de lezer hoe hij, via kennis van het brein, de transitie vorm kan geven naar de menselijke manager. Ofwel, hoe men menselijk leiderschap kan ontwikkelen.

Via een zestal praktische stappen toont de auteur vervolgens in het tweede deel hoe men de oneindige kracht van het brein kan ontwikkelen en inzetten, terwijl in deel drie de corporate toepassingen worden besproken. De Valk toont onomstotelijk vast dat gemotiveerde teams, ja die mét een menselijke leider, productiever en gemotiveerder zijn. De Valk is er dan ook van overtuigd dat bedrijven die deze kansen aangrijpen, het verschil zullen maken.

 ‘Menselijk leiderschap’ inspireert voornamelijk omdat het zo eenvoudig lijkt (en in feite ook is..). Waarom hebben we ons brein niet veel eerder ingezet om die menselijke leider te worden die velen van ons toch eigenlijk willen zijn? Dát is wat je je afvraagt na het lezen van het boek van De Valk. Bovendien ontstaat al snel het verlangen om de stappen die De Valk aanreikt, in daden om te zetten.

Laat je verrassen en geef ook jouw team datgene wat zij verdient; een menselijke leider waar zij gráág en gemotiveerd voor werken!

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Deel dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden