Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Basisboek Interne communicatie

Aanpak en achtergronden

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2009 9789023245667
10
Voormalig top 10Totaal 24 dagen
Evergreen478 dagen in de Top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern uw zaakjes op orde hebben is een voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren. In het 'Basisboek Interne Communicatie' maakt u kennis met de essentie van interne communicatie. Het is bovendien een praktisch bruikbare inleiding om de communicatie in een organisatie(-onderdeel) te verbeteren. Dit basisboek is een volledig herziene editie van het eerder verschenen 'Interne Communicatie: aanpak en achtergronden' van dezelfde auteur.

Het basisboek is opgebouwd uit drie delen. Deel I beschrijft de context: een kennismaking met organisaties, met cultuur en met veranderingen in organisaties. Deel II besteedt aandacht aan basisbegrippen in interne communicatie. In dit deel staan twee visies op interne communicatie centraal: de actie-visie en de interactie-visie. Vervolgens komen in deel III zeven bouwstenen aan de orde, om te werken aan een betere interne communicatie:

- introductie in onderzoek naar interne communicatie,
- beleid en organisatie van interne communicatie,
- overlegstructuur,
- communicatie binnen en tussen teams,
- veranderingscommunicatie,
- kennismanagement,
- adviseren over interne communicatie.

Het 'Basisboek Interne Communicatie' bevat vele voorbeelden en checklists. Het is vooral bestemd voor HBO-communicatiestudenten en cursisten in communicatieberoepsopleidingen.

Specificaties

ISBN13:9789023245667
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:393
Druk:6
Verschijningsdatum:17-1-2011

Lezersrecensies

3.6 van de 5
18 stemmen
3
6
4
1
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Interne communicatie vraagt om meer hedendaagse benadering - Mobiliseer de berustende massa
Erik Reijnders 5 juli 2012

Over Erik Reijnders

Erik Reijnders is toonaangevend professional in leiderschapscommunicatie, interne communicatie, organisatieontwikkeling en verandering. Door coaching, masterclasses en praktijkgerichte modules helpt hij vooral leidinggevenden bij het verbeteren van de communicatie in hun team of organisatie. www.samenveranderen.nl

Andere boeken door Erik Reijnders

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek Interne communicatie