Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Zorgmarketing in de praktijk

Succesvol invoeren van marketing in de gezondheidszorg

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2008 9789023246886
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten wordt marketing steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen op de wensen en behoeften van zakelijke en particuliere klanten. Zorgmarketing is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. In 'Zorgmarketing in de praktijk' passeren een groot aantal marketingthema's de revue. Het boek geeft een actueel beeld van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg en de uitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich gesteld zien.

'Zorgmarketing in de praktijk' bevat praktische handvatten voor het opstellen en invoeren van een marketingstrategie. Het boek legt de link tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie en tussen denken en doen en helpt zorgorganisaties om marktgerichter, klantgerichter en succesvoller te worden. Het boek bevat meer dan honderd marketingvoorbeelden van een breed scala aan zorgverleners.

'Zorgmarketing in de praktijk' biedt tal van nuttige inzichten en tips en is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of te maken krijgt met het opstellen en uitvoeren van marketingplannen in de gezondheidszorg.

Specificaties

ISBN13:9789023246886
Trefwoorden:marketing, zorgsector
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:12-2-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Leon Goossens | 9 september 2013
'Zorgmarketing in de praktijk deel 2' is een vlot geschreven boek met scherpe kanten. Het boek van auteur Sjors van Leeuwen is een tijdsdocument in de dynamische tijd waarin de zorgsector zich bevindt en ontwikkelt naar een gereguleerde zorgmarkt. Wetenschappelijke theorieën wisselen af met de vele 'verzamelde' praktijkvoorbeelden.Lees verder
Peter Vermeulen | 25 juni 2010
In navolging van andere overheidssectoren blijkt de gezondheidszorg in zeer korte tijd de omslag naar een vrije markt te maken. Dit resulteert er in dat de zorgverlener niet meer als vanzelfsprekend verzekerd is van voldoende cliënten. De zorgproductie is hierdoor niet meer gegarandeerd.Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
22 stemmen
11
10
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
De Week van Zorg en Welzijn is een mooi visitekaartje
Sjors van Leeuwen 13 maart 2018 Honderden zorg- en welzijnsorganisaties openen tijdens De Week van Zorg en Welzijn hun deuren om aan Nederland te laten zien hoe het er aan toegaat op de werkvloer.
nieuws
De Week van Zorg en Welzijn is een mooi visitekaartje
Sjors van Leeuwen 13 maart 2018 Honderden zorg- en welzijnsorganisaties openen tijdens De Week van Zorg en Welzijn hun deuren om aan Nederland te laten zien hoe het er aan toegaat op de werkvloer.
geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies en meer dan vijfentwintig jaar actief op het snijvlak van organisatie, marketing en ICT. Als onafhankelijk adviseur is hij betrokken bij diverse projecten op het gebied van CRM, strategie en marketing. Sjors schreef eerder o.a. Wendbare strategie op één A4, Zorgmarketing in de praktijk en CRM in de praktijk.

Andere boeken door Sjors van Leeuwen

Inhoudsopgave

Zorgmarketing in de praktijk

1. Marketing in de zorg vraagt speciale aanpak
2. Heldere bedrijfsstrategie vormt de basis
3. Analyseren van de markt en omgeving
4. Bouwstenen van zorgmarketing
5. Merkstrategie essentieel bij zorgmarketing
6. Accountmanagement voor de zakelijke markt
7. Klantsegmentatie en klantgroepen
8. Klanten winnen en houden in de zorg
9. Succesvol innoveren in de zorg
10. Ontwikkelen van nieuwe zorgproducten en -diensten
11. Zorgdomotica als marketinginitiatief
12. Toenemende kansen door elektronisch zakendoen
13. Marketingprofessionals aan het woord
14. Fundamenten voor bedrijfsstrategie en marketing
15. Praktische marketingtips
Onderzoek 'Wie houdt zich bezig met zorgmarketing?'

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zorgmarketing in de praktijk