Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Integrated communication

Concern, internal and marketing communication

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2011 9789460942976
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

'Integrated communication'is een basisboek waarin een nieuwe benadering op communicatie wordt uitgewerkt en onderbouwd. Vertrekpunt is de functie die communicatie heeft voor een organisatie.

De auteurs schetsen drie domeinen: concerncommunicatie, interne communicatie en marketingcommunicatie. Vervolgens worden op integrale wijze behandeld: theorie, communicatieonderzoek, organisatie van de communicatie en communicatie in internationaal perspectief.

Na het theoriedeel volgt een deel met cases en opdrachten. Er zijn algemene vragen bij ieder hoofdstuk voor zelfstudie en opdrachten aan de hand van artikelen, cases en praktijkstatements.

Dit boek is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Het biedt een gedegen inleiding voor communicatiespecialisten die vervolgens deelterreinen kunnen uitwerken, maar is door de beleidsmatige benadering ook geschikt voor hen die in het kader van een bedrijfskundige studie een bijvak volgen.

De auteurs beschikken over jarenlange werkervaring binnen het communicatieonderwijs en als adviseurs.

Specificaties

ISBN13:9789460942976
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:334
Uitgever:Eleven
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2012

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marita Vos

Marita Vos is hoogleraar 'Organisational Communication' aan de Universiteit van Jyvaskyla in Finland, consortiumcoördinator van een internationaal EU- gefinancierd onderzoeksproject over crisiscommunicatie en participant in diverse andere onderzoeksprojecten. Zij promoveerde op het onderwerp 'corporate image' bij de Wageningen Universiteit, na er cum laude te zijn afgestudeerd in de Voorlichtingskunde. Ze werkte als consultant en communicatiemanager bij nationale sectororganisaties en als lector Overheidscommunicatie bij de Hogeschool Utrecht. Ze schreef diverse boeken en artikelen over communicatiemanagement.

Andere boeken door Marita Vos

Over Henny Schoemaker

Henny Schoemaker is publicist en communicatieadviseur. Hij studeerde plantenziektekunde aan de Wageningen Universiteit en bedrijfskunde bij de Open Universiteit en werkte bij diverse bedrijven. Zijn communicatieadviesbureau richt zich op kennisontwikkeling over communicatiebeleid op strategisch niveau. Het biedt adviezen over de profilering van organisaties, begeleiding bij veranderingsprocessen en coaching van individuele communicatiekundigen. Hij schreef diverse boeken over communicatiebeleid, van enkele boeken is ook een Engelse vertaling verschenen. Zie www.vossschoemaker.com voor vrij te downloaden hulpmaterialen voor de communicatiescorecard voor bedrijven en de communicatiemeter voor gemeenten.

Andere boeken door Henny Schoemaker

Inhoudsopgave

Preface
Introduction

1. Communication for organisations
2. Concern communication
3. Internal communication
4. Marketing communication
5. Information processing by the receiver
6. Communication research
7. Organisation of communication
8. Communication in an international context

Notes
Answers to the questions
Example of a communication plan
Recommended reading
References
Index
The authors

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Integrated communication