Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Toptaken

Ontdek de 5 dingen die mensen online echt van je willen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789461260987
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Elke website en elk intranet heeft een handvol dingen waar het overgrote deel van de klanten, relaties, burgers of medewerkers voor komt: de toptaken. Uit onderzoek in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Canada en de Verenigde Staten blijkt telkens weer dat vier tot zes taken maar liefst 25 procent van de stemmen krijgen. Tegenover veertig tot zestig laag scorende taken met ongeveer evenveel stemmen.

Deze glasheldere getallen bieden organisaties handvatten om hun communicatie en dienstverlening in te richten. Door toptaken beter te faciliteren, regelmatig op effectiviteit te toetsen, en continu te verbeteren. Door een team van specialisten van verschillende afdelingen daarvoor verantwoordelijk te maken. En zo online én offline processen af te stemmen op wat uw klant écht van u wil.

Zo kunt u hen sneller en beter bedienen en tegelijk kosten besparen. Dáár zit de winst van toptaken.

Specificaties

ISBN13:9789461260987
Trefwoorden:intranet, website, toptaken
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:96
Druk:1
Verschijningsdatum:16-4-2014
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Christiaan Lustig

Christiaan W. Lustig (1977) is senior adviseur op het snijvlak van online communicatie en dienstverlening. Als autodidact met ruim 15 jaar ervaring ondersteunt hij bedrijven, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties bij (online) visie- en strategievorming en toptaakmanagement. Hij geeft leiding aan het team van onderzoekers en adviseurs van Sabel Online en, met de rest van het managementteam, aan ‘moeder’ Sabel Communicatie. Christiaan publiceert regelmatig op Nederlandse en internationale blogs en spreekt in binnen- en buitenland over contentstrategie en toptaakmanagement.

Andere boeken door Christiaan Lustig

Over Natanja de Bruin

Natanja de Bruin is adviseur bij onderzoeks- en adviesbureau Customer Revolution. Zij helpt opdrachtgevers om hun service te verbeteren en vernieuwen op basis van inzicht in klanten, hun leefwereld en hun ervaring. (Foto: Emmily B)

Andere boeken door Natanja de Bruin

Over Boudewijn Bugter

Boudewijn Bugter (1978) is adviseur en directeur bij theRevolution. Hij ontdekte in twintig jaar advieswerk in bedrijfsleven en vooral (semi-)overheid zijn roeping: werken aan een maatschappij waarin iedereen mee kan doen. Vanuit die roeping startte hij zijn advies- en onderzoeksbureau. Met zijn collega's helpt Boudewijn publieke organisaties om anders te kijken, te denken en te werken. Om maatschappelijke vraagstukken aan te pakken met effectieve interventies. En om hun dienstverlening te verbeteren vanuit sterkere relaties met mensen en echt begrip van hun behoeften. 

Andere boeken door Boudewijn Bugter

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Toptaken identificeren
1.1. Toptaakonderzoek
1.2. Taakprestatie

2. Valkuilen bij taakonderzoek
2.1. Interne organisatie bepaalt de takenlijst
2.2. Toptaken baseren op Google Analytics
2.3. Slechte kwaliteit van de takenlijst
2.4. Geen (juiste) segmentatie- of categorie-vragen stellen
2.5. Toptakenlijst van andere organisaties gebruiken
2.6. Zelf bepalen wat de toptaken zijn
2.7. Achterover leunen na toptaken-implementatie
2.8. Waarom alternatieven niet werken

3. Implementatie in website of intranet
3.1. Contentstrategie
3.2. Praktische aanpak voor websiteontwerp

4. Voortdurende optimalisatie
4.1. Gebruiksstatistieken: wat gebeurt er in het taakproces
4.2. Taakprestatietest: waarom vertoont een bezoeker bepaald gedrag
4.3. Taakprestatiemonitor: sneller kwalitatief inzicht

6. Organisatiemodel
6.1. Organisatie- en klantprocessen
6.2. Managementmodel dat silo’s verbindt
6.3. Toptaken continu optimaliseren met projectorganisatie
6.4. Relevante elementen voor het ‘toptaakteam’
6.5. Een toptaakteam samenstellen: wat zijn aandachtspunten
6.6. (Rand)voorwaarden voor succes

7. Toptaakmanagement
7.1. Belangrijkste uitdagingen voor de meeste organisaties
7.2. De klant heeft het voor het zeggen
7.3. Toptaken als managementprincipe voor dienstverlening
7.4. Toptaken bepalen prioriteit
7.5. Impact op je organisatie

8. Over de auteurs
8.1. Christiaan Lustig
8.2. Lonneke Theelen
8.3. Natanja de Bruin
8.4. Boudewijn Bugter
8.5. Alies Cornelissen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Toptaken