Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Generatie Z - En de Vierde (Industriële) Revolutie

Eye-opener: Wat gaat er gebeuren vanaf 2025?

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789461562241
10
Voormalig top 10Totaal 214 dagen
EvergreenTotaal 500 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

TIK, TIK, TIK, TIK... verlies geen tijd!

Voor je het weet is het zover. Ben je er klaar voor? Je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken'. Generatie Z is nu aan het opgroeien en vanaf 2025 zal ze de maatschappij overnemen. Hoe denken deze jongeren over de wereld? Over politiek en (af)leren? Over de Vierde Industriële Revolutie?

Jos Ahlers en René Boender beschrijven in dit spraakmakende en uiterst leesbare boek de opkomst van deze onstuitbare netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan een serie voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie sociale media geen ontdekking zijn, maar noodzaak. Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Dit boek is onmisbaar voor iedereen die Generatie Z wil leren kennen. Motiveren lukt niet meer, maar inspireren des te meer. Op naar een leukere wereld!

Specificaties

ISBN13:9789461562241
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:232
Druk:1
Verschijningsdatum:25-3-2016
ISSN:

Expertrecensies (2)

Generatie Z
Bert Thiel | 1 maart 2012
Begin van het college. Van de dertig studenten voor me zijn er vijf niét bezig met hun telefoon: die starten juist hun laptop op. De moderne jeugd, denk ik. Wat hen beweegt en wat ze vinden van het leven, politiek, marketing, seks, moraal en dood staat te lezen in 'Generatie Z' van Jos Ahlers en René Boender.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
26 stemmen
23
2
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (6)

interview
René Boender: ‘Wie nu afhaakt, haakt nooit meer aan!’
Ger Post 20 mei 2016 Jos Ahlers en René Boender schreven een update van Generatie Z – En de Vierde (Industriële) Revolutie. Het was immers alweer 3,5 jaar geleden dat de eerste versie uitkwam, in de huidige tijd een lichtjaar geleden. ‘De antwoorden van een Generatie Z’er zijn meer waard dan die van een MBA’er.’
nieuws
Generatie Z: jong en ervaren
Bertrand Weegenaar 26 april 2016 Met nog geen 21 jaar zijn de leden van Generatie Z structureel anders dan hun voorgangers, Generatie Y. Uitvoerig en baanbrekend beschreven in Generatie Einstein 3.0. Auteurs Jos Ahlers en René Boender geven hun boek Generatie Z de ondertitel ‘En de Vierde (Industriële) Revolutie’. Deze groep mensen, opgegroeid met wifi, internet, sociale media, smartphones en tablets acteren per definitie in een mondiale wereld. Boender is ook auteur van Cool is Hot: Braincandies, en dit boek oogt ook als een aflevering in de serie ‘braincandies’. Speciaal voor marketeers.
preview
Preview - Generatie Z - En de Vierde (Industriële) Revolutie
René Boender 11 april 2016 Generatie Z is nu aan het opgroeien en vanaf 2025 zal ze de maatschappij overnemen. Je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken' staat te lezen om de omslag van Generatie Z. Dat geldt ook voor het boek zelf, vandaar deze preview.
opinie
De top 3 van Jos Ahlers
Nienke van Oeveren 2 januari 2013 Jos Ahlers is Senior Strateeg bij het Amsterdamse reclamebureau N=5. Hij is eerst jarenlang verbonden geweest aan grote internationale communicatiebureaus. Daarna was hij werkzaam als onafhankelijk adviseur voor bedrijven, instellingen en overheid. In zijn top 3 Marty Neumeier, Bob Garfield en René C. W. Boender.
nieuws
Keihard op weg naar de eerste plaats
Hans van der Klis 16 december 2011 Ze zijn met hun boek Generatie Z keihard op weg naar de eerste plaats in de lijst met bestverkochte managementboeken: ‘brain agent’ René Boender en marketingstrateeg Jos Ahlers. Tijdens een miniseminar annex kerstborrel voor de oude werkgever van Ahlers, BeyenMeyer, hielden ze hun boek over hoe de wereld er na 2020 uit zal zien ietwat verlaat ten doop.
interview
René Boender en Jos Ahlers beschrijven Generatie Z
Annegreet van Bergen 1 november 2011 Als hij binnenkomt, is meteen alle aandacht op hem gericht. Mensen als magneten kom je wel vaker tegen, maar meestal zijn zij in tweede instantie niet erg sympathiek. Bij René Boender ligt dat anders.

Over Jos Ahlers

Dr. Jos Ahlers is, na jarenlang verbonden te zijn geweest aan grote internationale communicatiebureaus. Daarna was hij werkzaam als onafhankelijk adviseur voor bedrijven, instellingen en overheid. Tegenwoordig is hij Senior Strateeg bij het Amsterdamse reclamebureau N=5.

Andere boeken door Jos Ahlers

Over René Boender

René C.W. Boender (1958) is al ruim tien jaar een veelgevraagd spreker. Hij treedt op over de hele wereld met zijn 'verras, verander en verover' keynote. Iedere keer weer, weet hij zijn publiek te raken en te motiveren om op weg te gaan naar meer (zakelijk) geluk. Op uitnodiging adviseert hij als brain-agent, innovatiefuturist en trendteller grote internationals en CEO's, en geeft hij gastcolleges aan internationale universiteiten. Afgelopen jaar verschenen zijn twee bestsellers, 'Great to Cool' en 'Generatie Z'.

Andere boeken door René Boender

Inhoudsopgave

Wat je moet weten voordat je gaat lezen

Hallo piramide-bouwers, de netwerkers nemen het over
Het internet als primaire levensbehoefte
Het internet raakt zo vervuild dat het als informatiebron irrelevant wordt
Online reputatie is belangrijker dan online zichtbaarheid
Wel delen maar geen offers brengen
Generatie Z kiest voor zichzelf, dus generatie Zelf
Generatie Z is optimistisch, ook al is dat rationeel niet altijd te verklaren
Generatie Z kiest graag zelfstandig voor hetzelfde
Generatie Z weet dat ze het nooit meer allemaal zullen weten
Leren moet (en kan) weer leuk worden
Privacy is optioneel
Van beroepskeuze naar beroepsdwang
Generatie Z woont in Europa en de wereld
Albert Szent-Gyorgyi
.Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody
else has thought..
Z komt er aan, letterlijk
Het gezin is een netwerk
De gezondste en dikste generatie ooit
eHealth: gezond dankzij je netwerk
Z’ers horen de kookwekker afgaan
Generatie Z is niet gek
Geld krijgt weer waarde
Flex-generatie Z kiest eerst een plek om te leven, daarna volgt de baan
Werk is privé, privé is werk
Statussymbolen worden ontastbaar
Generatie Z zit voortdurend aan het bureau van de baas
Bedrijven moeten ‘brandschoon’ zijn
Een generatie van stroomjunkies
Generatie Z is haar eigen ICT-specialist
Generatie Z stemt op een netwerkpartij
Van de straat naar de digitale snelweg
De premier is de webmaster
Een koning is belangrijk, maar ook níet belangrijk
Nieuws is waardeloos en sneller dan ooit
Het web is hun fietsenhok
De seksuele revolutie is voltooid
Seks verliest zijn macht
De toekomst wordt uniseks
De norm voor ‘uit de kast komen’ is dat je het zo snel mogelijk kan vertellen
Uitgaan moet een belevenis zijn
De horeca gaat vergaand digitaliseren
Sport als bron van inspiratie
Iedereen speelt games
Generatie Z gaat gamen voor een baan
Generatie Z gelooft wat ze zelf wil
Atheïsme wordt cool
Hoe radicaal is Z?
Doodgaan is geen schande
Wel TV kijken, maar steeds minder via TV
In de winkel koopt Generatie Z het liefst inspiratie
Reizen is beleven
Wat merken marketeers ervan?
Generatie Z wil weer verleid worden
Generatie Z eist entertainment.
De mislukking van 3D
Verbeter de wereld, consumeer voor jezelf
Babyboomers beware
De zwarte kant van sociale media
FoMO or no FoMO?
Generatie Z: over vertrouwen voortgang en stupiditeit!
Wat nu? Wat kunnen we gaan doen…?

Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Generatie Z - En de Vierde (Industriële) Revolutie