Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De verkoopmaffia

Waarom aardig zijn beter verkoopt

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789077881941
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Valt het u ook op dat fatsoenlijke bedrijven nooit failliet gaan? Dat aardige verkopers veel succesvoller zijn dan botte? Dat sociale bedrijven veel winstgevender zijn?

Het is tijd dat de verkoopmaffia zichzelf oprolt. Dat het afgelopen is met dat asociale gedrag, de onmenselijkheid en de onverschilligheid. Stop de hufterigheid en ontdek dat aardig zijn loont.

Wie werkt met humeurig winkelpersoneel, woekerpolissen en no reply-adressen ziet zijn klanten als noodzakelijk kwaad. Geen wonder dat ze naar de concurrent lopen. Slimme ondernemingen zijn aardig en ontvangen klanten met open armen. Gewoon omdat het veel meer geld oplevert.

Ontdek de commerciële voordelen van hoffelijk zakendoen in dit nieuwe boek van marketingexpert Erwin Wijman - inclusief 41 praktische wenken voor wellevendheid.

Specificaties

ISBN13:9789077881941
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:17-2-2011
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
De verkoopmaffia
Michel Hoetmer | 13 mei 2011
Precies op het juiste moment - middenin de door Youp van 't Hek gecreëerde golf van verontwaardiging over T-Mobile - verschijnt het boek van Erwin Wijman met de ronkende titel 'De verkoopmaffia' en als ondertitel 'Waarom aardig zijn beter verkoopt'. Mijn eerste associaties zijn dat het boek gaat over liegende en bedriegende verkopers. 'Maffia' suggereert dat er een georganiseerde boevenbende aan het werk is. Voor de zekerheid vraag ik het ook aan een aantal andere mensen. Die komen met dezelfde associaties.
Lees verder
recensie
De verkoopmaffia
Nico Vreeswijk | 21 februari 2011
In zijn boek 'De verkoopmaffia' laat Erwin Wijman op een humoristische wijze zien dat in bedrijven en winkels de menselijke maat verdwijnt. Als je al contact kunt leggen met een bedrijf kom je via een oerwoud van vragenformulieren of het intoetsen van call dails uiteindelijk bij een anoniem contact met cliché antwoorden terecht. Wijman zegt treffend 'Efficiency binnen de bedrijven is een roofdier' en zorgt er uiteindelijk voor dat de klanten deze bedrijven gaan mijden.
Lees verder
recensie
De verkoopmaffia
Daniëlle de Jonge | 23 december 2010
Bijzonder vermakelijk en tenenkrommend tegelijk. Dat is wat ik als lezer heb ervaren tijdens het lezen van 'De Verkoopmaffia' van Erwin Wijman. Vermakelijk, want de voorbeelden die staan omschreven zijn herkenbaar en soms zo onvoorstelbaar kwalijk dat je er bijna hartelijk om moet lachen. Tenenkrommend omdat die voorbeelden dus zo herkenbaar zijn en ik me helemaal kan verplaatsen in de frustraties en het ongeloof van de schrijver. Dat geldt voor u waarschijnlijk precies hetzelfde. In de trajecten die ik uitvoer om bedrijven zakelijk onweerstaanbaar te laten zijn, staat één ding altijd voorop: Aandacht voor de Klant. Met hoofdletters inderdaad. Alleen daarom al was het een feest van herkenning om het boek te lezen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
16 stemmen
10
2
2
0
2

Interviews en artikelen (1)

interview
Erwin Wijman: ‘Hufterige bedrijven versterken de low trust-society’
Hans van der Klis 1 november 2010 In zijn boek ‘De verkoopmaffia’ veegt marketingjournalist Erwin Wijman de vloer aan met de zogenaamde klantvriendelijkheid waar veel bedrijven zich op laten voorstaan. Bedrijven zouden zich niet moeten toeleggen op het zo efficiënt mogelijk incorporeren van customer care centers in hun bedrijfsvoering, maar hun klanten nu eens echt hoffelijk moeten gaan bejegenen.

Over Erwin Wijman

Erwin Wijman, door marketing-organisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers 'Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt', 'De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt' en 'Blinder in de boksring, over challengermerken. Wilfred Genee kenschetste hem als de ‘Johan Cruijff van de marketing'. Schreef ook boeken over naamgeving (De bedrijfsnamenfabriek) en de psychologie van de auto: Wat je rijdt ben je zelf (2011), Succes met je grote auto (2013) en De geluksmachine (2017). Hij treedt als marketingdeskundige en autopsycholoog geregeld op in de media - Christien Meindertsma van het NTR-televisieprogramma Voor de vorm (NPO2) waarin Wijman optrad, noemt hem ‘Freud van het asfalt’. Daarnaast is Wijman journalist die schrijft en schreef voor NRC, de Volkskrant, Adformatie, Het Parool, Quote en uiteenlopende vakbladen.   

Andere boeken door Erwin Wijman

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding: 'Wie niet kan lachen, moet geen winkel beginnen'

1. Klantvriendelijkheid bestaat niet
2. Overtuigend bewijs dat hoffelijkheid werk: Carglass
3. Handboek hoffelijkheid
4. Overtuigender bewijs dat hoffelijkheid werkt: juwelierszaak Lyppens
5. Nog overtuigender bewijs dat hoffelijkheid werk: de webwinkel van Rien Hettema
6. Nog veel overtuigender bewijs dat hoffelijkheid werk: wetenschappelijk onderzoek
7. Behandel klanten als mensen en nog veertig wenken voor wellevendheid

Nawoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De verkoopmaffia