

Dr. Ben Tiggelaar (1969) is schrijver, docent en gedragswetenschapper. Hij studeert al 35 jaar op leiderschap, verandering en menselijk gedrag. Ben is onder meer bekend van zijn boeken (Dromen, durven, doen; De Ladder); zijn seminars (MBA in één dag); en zijn columns (elk weekend in NRC).
Meer over Ben TiggelaarDe ideeën van Eliyahu Goldratt over procesmanagement
Onder meer gebaseerd op Het doel, Het is geen toeval en De zwakste schakel
Audio-cd Nederlands 2004 1e druk 9789077387092Samenvatting
Op deze audio-cd, die u in de auto kunt afspelen, behandelt Ben Tiggelaar de ideeën van Eliyahu Goldratt. Tiggelaar staat uitgebreid stil bij de Theory of Constraints (beperkingentheorie) van Goldratt en de consequenties hiervan voor project- en procesmanagement, strategie en ICT.
Deze audio-cd is onderdeel van de reeks Management Classics: 10 cd's met audio-samenvattingen, gepresenteerd door Ben Tiggelaar, over 's werelds meest vooraanstaande managementdenkers. De andere delen in de reeks gaan over de ideeën van: Michael Porter; Stephen Covey, Philip Kotler, Michael Hammer, Peter Drucker; Kaplan & Norton; Robert Quinn; Tom Peters; Henry Mintzberg.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Wie is Eliyahu Goldratt?
3. De visie van Eliyahu Goldratt
4. De Theory of Constraints (TOC)
5. Het toepassen van TOC op bedrijfsprocessen
6. Goldratt over projectmanagement
7. Goldratt over het opossen van problemen
8. Lof voor en kritiek op Eliyahu Goldratt
9. De praktische waarde van deze ideeën voor u
Extra MSWord-bestand met alle teksten en bronnen
Extra Powerpoint-bestand met de hoofdlijnen en de besproken modellen
Speelduur ± 60 minuten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan