Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Strategieën voor veranderen

Verandermanagementbox deel 11

Audio-cd Nederlands 2008 1e druk 9789089590107
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Bij de keuze voor een veranderstrategie gaat het primair om de soort aanpak die u nastreeft. Het gaat dus niet om uitgewerkte interventieplannen, maar om de redenering erachter. Gelooft u in een politieke insteek of moet er vooral geleerd worden? Er zijn veel soorten veranderstrategieën. U kunt dus kiezen en dat is maar goed ook, want niet elke strategie werkt altijd even goed. Maar wélke kiest u? Twee zaken zijn van belang: u moet weten welke strategieën er te koop zijn (want anders kúnt u niet kiezen) en u moet weten wat de werkingsprincipes achter elke strategie zijn omdat zij de strategie tot leven brengen en haar werkbaar maken.

In deze aflevering krijgt u eerst een overzicht van mogelijke veranderstrategieën waarbij het 'kleurendenken' las conceptuele kapstok is gebruikt. Daarna laten we zien hoe u in de praktijk met veranderstrategieën kunt werken.

Specificaties

ISBN13:9789089590107
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-cd
Aantal pagina's:70
Druk:1
Verschijningsdatum:5-11-2008
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Hans Vermaak

Hans Vermaak is organisatieadviseur, docent en onderzoeker en combineert in trajecten waar mogelijk alle drie deze rollen. Sinds 2011 werkt hij als zelfstandige in een netwerk van veranderaars. Daarnaast is hij senior research fellow bij NSOB en geassocieerd partner bij Sioo en bij Twynstra Gudde. Hij is vooral actief rond complexe veranderopgaven, vaak met een maatschappelijk karakter. Hij promoveerde cum laude op het aanpakken van complexe vraagstukken. Hij heeft meer dan honderd publicaties op zijn naam staan over veranderkunde, systeemdenken, leerprocessen en onderzoek. Hij is bekend van het populaire handboek ‘Leren veranderen’, de breinkraker ‘Plezier beleven aan taaie vraagstukken’ en het toegankelijke ‘Iedereen verandert – nu wij nog’. Zijn laatste boek  ‘De logica van de lappendeken’ gaat over het aanpakken van vraagstukken die van iedereen en van niemand zijn. Zie voor meer informatie zijn website: hansvermaak.com  

Andere boeken door Hans Vermaak

Inhoudsopgave

1. Introductie
2. Geeldruk als veranderstrategie
3. Blauwdruk als veranderstrategie
4. Rooddruk als veranderstrategie
5. Groendruk als veranderstrategie
6. Witdruk als veranderstrategie
7. Kiezen van een veranderstrategie
8. Valkuilen bij diagnosticeren
9.Valkuilen bij het faseren
10. Valkuilen bij het interveniëren
11. Enkele kanttekeningen en afsluiting

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategieën voor veranderen