

Adviseur, docent en onderzoeker. Hij schreef met Léon de Caluwé het handboek 'Leren veranderen' en zelf de boeken 'Plezier beleven aan taaie vraagstukken', 'Iedereen verandert - nu wij nog' en recent 'De logica van de lappendeken'. Ze gaan steevast over hoe je verandering voor elkaar krijgt.
Meer over Hans VermaakStrategieën voor veranderen
Verandermanagementbox deel 11
Audio-cd Nederlands 2008 1e druk 9789089590107Samenvatting
Bij de keuze voor een veranderstrategie gaat het primair om de soort aanpak die u nastreeft. Het gaat dus niet om uitgewerkte interventieplannen, maar om de redenering erachter. Gelooft u in een politieke insteek of moet er vooral geleerd worden? Er zijn veel soorten veranderstrategieën. U kunt dus kiezen en dat is maar goed ook, want niet elke strategie werkt altijd even goed. Maar wélke kiest u? Twee zaken zijn van belang: u moet weten welke strategieën er te koop zijn (want anders kúnt u niet kiezen) en u moet weten wat de werkingsprincipes achter elke strategie zijn omdat zij de strategie tot leven brengen en haar werkbaar maken.
In deze aflevering krijgt u eerst een overzicht van mogelijke veranderstrategieën waarbij het 'kleurendenken' las conceptuele kapstok is gebruikt. Daarna laten we zien hoe u in de praktijk met veranderstrategieën kunt werken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Geeldruk als veranderstrategie
3. Blauwdruk als veranderstrategie
4. Rooddruk als veranderstrategie
5. Groendruk als veranderstrategie
6. Witdruk als veranderstrategie
7. Kiezen van een veranderstrategie
8. Valkuilen bij diagnosticeren
9.Valkuilen bij het faseren
10. Valkuilen bij het interveniëren
11. Enkele kanttekeningen en afsluiting
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan