OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    96848

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    43 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    21 november 2023
    Wardy Poelstra
    3-4 minuten leestijd
    Naarmate de wereld sneller verandert en de toekomst dus steeds lastiger te voorspellen, lijkt het nut van strategische planning navenant af te nemen. Want waarom zou je zo’n exercitie nog doen als je niet eens weet wat de volgende maand zal brengen, laat staan het volgende jaar?
    recensie
    Algemeen management
    1 december 2022
    Wardy Poelstra
    3-4 minuten leestijd
    De maffia is een verzameling criminele organisaties die samen naar schatting jaarlijks een slordige 150 miljard euro omzetten. Dat is drie keer zoveel als de FIAT Group. Geen wonder dat er ook vanuit bedrijfskundige hoek belangstelling is voor het reilen en zeilen van de maffiosi. Hoe gaan ze te werk? Kunnen wij gewone stervelingen daar iets van leren? Jan-Joost Kroon beweert van wel in ‘Van capo tot ceo’.
    recensie
    Algemeen management
    14 juni 2022
    Wardy Poelstra
    4-5 minuten leestijd
    ‘De machine’, zo heet het boek dat NRC-journalisten Stijn Bronzwaer, Joris Kooiman en Merijn Rengers schreven over de geschiedenis van Booking.com, een van de succesvolste internetbedrijven van Europa. 
    recensie
    Internet en social media
    23 november 2021
    Wardy Poelstra
    3-5 minuten leestijd
    Een kijkje achter de schermen van een succesvol bedrijf is altijd leuk. Zeker als het gaat om een start-up van Nederlandse bodem die inmiddels miljarden waard is. We hebben het over betalingsverwerker Mollie; oud-directeur Remco Boer vertelt in Via Mollie openhartig over de jaren dat hij er werkte, van 2014 tot 2019.
    recensie
    Reclame en verkoop
    4 december 2020
    Wardy Poelstra
    3-4 minuten leestijd
    Het eerste hoofdstuk van Pricing power. De praktische gids om van je bedrijf een winstmachine te maken valt meteen met de deur in huis, met een duidelijke stelling: prijs is de belangrijkste drijver van winst.
    recensie
    Ondernemen
    11 mei 2020
    Wardy Poelstra
    5-7 minuten leestijd
    Het grote gevecht is het derde boek van Jeroen Smit waarin hij de recente geschiedenis van het reilen en zeilen van een grote Nederlandse multinational reconstrueert, met als focus de wederwaardigheden van de topman.
    recensie
    Financieel management
    29 november 2019
    Wardy Poelstra
    3-4 minuten leestijd
    Hoe creëer je een ‘High Performance Financiële Functie'? Of, anders gezegd, hoe zorg je ervoor dat de financiële functie in jouw organisatie zo gaat opereren dat de organisatie als geheel er ‘excellent' van wordt? Over die vraag gaat het boek De High Performance Financiële Functie in de praktijk van André de Waal, Eelco Bilstra en Peter De Roeck.
    recensie
    Algemeen management
    12 juli 2019
    Wardy Poelstra
    4-5 minuten leestijd
    Wie scheppen waarde? Waar komt welvaart vandaan? Wie onttrekken waarde? En wat betekent het begrip ‘waarde' eigenlijk in de hedendaagse economie?
    recensie
    Leiderschap
    21 november 2018
    Wardy Poelstra
    3-5 minuten leestijd
    ‘Dat is die man van Philips’. Jan Timmer, van 1990 tot 1996 president-directeur van het bedrijf, hoorde dit lang na zijn vertrek bij Philips mensen nog vaak tegen elkaar fluisteren als ze hem passeerden.
    recensie
    Ondernemen
    22 mei 2018
    Wardy Poelstra
    3-5 minuten leestijd
    In Oss en wijde omstreken is de teloorgang van het farmaceutische bedrijf Organon voor velen nog steeds een open wond. Hoe kon dit succesvolle bedrijf, opgericht in 1923, na bijna een eeuw te gronde gaan?
    recensie
    Algemeen management
    17 januari 2018
    Wardy Poelstra
    3-4 minuten leestijd
    Hoe slaag je erin om in een steeds complexere wereld kansen te zien en te benutten die anderen laten liggen? Op welke knoppen kun je drukken om je creativiteit beter in te zetten en slimmer met uitdagingen om te gaan?
    recensie
    Ondernemen
    10 november 2017
    Wardy Poelstra
    3-4 minuten leestijd
    Bol.com is een ongekend succesverhaal. 18 jaar na de start is het bedrijf de grootste online retailer van de Benelux, met een omzet van ruim 1,2 miljard euro en 7 miljoen klanten.
    recensie
    Economie
    18 juli 2017
    Wardy Poelstra
    2-3 minuten leestijd
    Ook nu Donald Trump besloten heeft om uit het Klimaatakkoord van Parijs te stappen, is de trend naar meer gebruik van duurzame energie onomkeerbaar.
    recensie
    Advisering
    5 april 2016
    Wardy Poelstra
    Het gaat de laatste tijd weer goed met de gemiddelde consultant in Nederland, zo constateerde onderzoeker Hans Veldman enige tijd geleden in de Volkskrant. Na de magere crisisjaren floreert de branche weer. Maar dat betekent niet dat het in de advieswereld business as usual is, of zou moeten zijn. Ard-Pieter de Man, Marguerithe de Man en Annemieke Stoppelenburg laten in hun boek ‘Nieuwe businessmodellen in consulting’ zien dat de rol, taakopvatting en werkwijze van de consultant de komende jaren wel eens drastisch zouden kunnen veranderen.
    recensie
    25 februari 2016
    Wardy Poelstra
    3-4 minuten leestijd
    Fintech is een van de hotste buzzwords van het moment. Overal ter wereld, ook in Nederland, zijn kleine start-ups bezig met het ontwikkelen van nieuwe technologie die de financiële wereld op zijn kop gaat zetten. Of loopt het allemaal zo’n vaart niet? Frederieke Hegger (redacteur economie bij RTLZ en RTL Nieuws) praat ons bij in haar vlot leesbare boek De geldrevolutie. Hoe nerds de macht overnemen van bankiers’.
    recensie
    Algemeen management
    19 november 2015
    Wardy Poelstra
    Het lijkt wel of het papieren boek, tegen de klippen op, aan een comeback bezig is. Na jaren van achteruitgang plussen de boekwinkels in 2015 eindelijk weer eens. E-boeken zijn ondanks alle voorspellingen nog steeds niet echt doorgebroken. Jongeren willen weer met p-boeken gezien worden. En het onlangs verschenen pleidooi van Lisa Kuitert voor het papieren boek, ‘Het boek en het badwater’, krijgt van alle kanten een warm onthaal.
    recensie
    13 oktober 2015
    Wardy Poelstra
    Markten zijn overal. Of liever gezegd, je kunt elke plek waar tussen mensen transacties tot stand komen, als een markt beschrijven. Dat is een van de uitgangspunten van Nobelprijswinnaar Alvin E. Roth in zijn nieuwste boek ‘Wie krijgt wat – en wanneer’. In zijn boek gaat Roth na hoe een aantal van die markten werken, en – vooral – hoe ze verbeterd kunnen worden.
    recensie
    IT-management / ICT
    6 augustus 2015
    Wardy Poelstra
    ‘Big data besparen geld en redden levens.’ Auteur Steve Lohr benadrukt aan het begin van zijn boek ‘Dit is Big Data’ de positieve effecten van wat hij elders ‘dataïsme’ noemt (‘Data-ism’ is ook de oorspronkelijke titel van het boek). Het slimme gebruik van de exponentieel toenemende hoeveelheid gegevens in diverse bedrijfstakken en in de medische wetenschap heeft inderdaad hier en daar al voor spectaculaire resultaten gezorgd. Maar daar is natuurlijk niet het hele verhaal mee verteld. Want zoals aan elke technologische trend kleven ook aan big data bezwaren en risico’s.
    preview
    Werk en loopbaan
    22 juni 2015
    Wardy Poelstra
    2-3 minuten leestijd
    ‘De meeste sollicitanten staan er alleen voor. Toch hoeft dat niet. Trek de stoute schoenen aan! Vraag iemand uit je omgeving om jouw Sollicitatie-Buddy te worden’ staat te lezen op de omslag van Samen solliciteren van Akkie Muller en Freek Sanders. Wardy Poelstra vroeg hen waarom dat sneller, beter en leuker is.
    recensie
    Advisering
    19 mei 2015
    Wardy Poelstra
    Nieuwe klanten vinden is voor veel professionals een hele klus. Maar ook het tevreden houden van bestaande klanten is niet voor iedereen gesneden koek. Opdrachtgever tevreden biedt daarbij de helpende hand.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden