Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Laat met je merk spelen

Wist u dat de gamesindustrie met een wereldwijde omzet van zestig miljard euro inmiddels de muziekindustrie is voorbij gestreefd? En dat 60 miljoen mensen op Facebook het spel FarmVille spelen? Hoogste tijd dus om eens aandacht te geven aan dit, voor vele marketeers, nog onbekende en onbeminde medium. Bart Hufen (BrandNewGame) beschrijft in zijn boek 'Laat met je merk spelen' waarom games het ultieme marketingmiddel kan zijn.

Bas van Vlierden | 24 december 2010

Games zijn de jeugdpuistjes ontgroeid. Het spelen van ervan is al lang niet meer het exclusieve domein van puistige pubers op zolderkamertjes. Dat gaming anno 2011 van alle leeftijden is, zie je duidelijk terug in onderzoeken over de leeftijdsopbouw van gamers. Uiteraard zijn er binnen deze groepen wel duidelijke verschillen te zien op frequentie en speelduur. Maar ook op bijvoorbeeld platform, genre en spelmotivatie. Grofweg zijn gamers te onderscheiden in 3 segmenten: fanatiekelingen (speelt meer dan 10 uur per week, tien procent van totale populatie gamers), hobbyisten (5-10 uur per week, dertig procent) en gelegenheidsspelers (

Over Bas van Vlierden

Bas van Vlierden is recensent en eigenaar van www.marcomboekrecensies.com.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden