Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

True Storytelling - Op naar geloofwaardigheid

Het fotomodel in reclame-uitingen maakt steeds vaker plaats voor branded content van een eigentijdse vlogger. En niet voor niks scoren referenties, reviews en andere vormen van klantwaarderingen hoog in de scorelijst van veel bezochte pagina’s op websites.

Daniëlle de Jonge | 5 juli 2016 | 2-3 minuten leestijd

Geloofwaardigheid lijkt belangrijker dan ooit! Met een gelikt verhaal komt u niet meer weg. Authenticiteit is de sleutel tot het overtuigen van klanten om te kiezen voor uw product. Auteurs Paul Hillesum en Amber Franssen nemen u mee in de wereld van True Storytelling. Met veel creatieve marketingervaring een duo dat weet waar ze over spreken en doorzien hoe de consument van nu te prikkelen is.

Ik ben zo iemand die hardnekkig blijft vasthouden aan het lezen van ‘echte’ boeken, de papieren versie dus in plaats van de e-reader. In dit geval ben ik daar extra blij om, want het boek valt op in uitstraling. Naast de kleurrijke binnenkant is de dikke kartonnen kaft en het formaat onderscheidend in de boekenkast. Als daar zo over nagedacht is, zal de inhoud ook vast anders-dan-anders zijn zo neem ik aan. En dat klopt grotendeels. In het eerste deel komen een aantal interessante feiten voorbij. Zoals de mate waarin consumenten vertrouwen hebben in diverse uitingen en het effect dat authenticiteit heeft. Zo blijkt ook hoeveel de verschillende generaties er aan hechten: allen veel op een eigen manier. De basis wordt gelegd om u er van te doordringen dat het tijd wordt om verhalen te gaan vertellen. Geloofwaardige verhalen uiteraard. Want alleen dan lukt het om een rol te gaan spelen in het leven van – potentiële – klanten. Sterker nog: het is de ideale manier om informatie over te brengen, emoties aan te spreken en te  enthousiasmeren.

True Storytelling is naast informatief een handig werkboek voor bedrijven die zich richten op de consumentenmarkt. Met verschillende cases en voorbeelden ontdekt u steeds beter hoe reclame er voor uw bedrijf uit kan gaan zien. Hoe geloofwaardigheid stap voor stap doorgevoerd kan worden in de manier waarop u zich presenteert. En hoe u True Storytelling kunt toepassen. Tijd om aan de slag te gaan dus. De auteurs helpen u op weg met het True Story Canvas, afgeleid van het bekende canvasmodel. In bijna 30 – invulbare – pagina’s wordt u grondig aan het denken gezet. Van de ‘Why’ naar de kernwaarden naar de behoefte van uw doelgroep en relevante trends en merkbelofte. Dit en meer spit u door om te komen tot uw geloofwaardige verhaal. Immers: Authenticiy is all about being true to your own story.

Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden